BenjaminDG |
26-2-2010 19:55 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GillyInTheMist
Ik wil m'n gsm graag wat sneller laten lopen.
Het liefst wil ik gewoon met standaard 50 blijven rijden
Met de huidige setup haalt hij de 85:
(Oja hij heeft een EBE050 Derbi blok ipv morini)
Dellorto 15mm
50cc standaard(dmp)
Doppler krukas
Gianelli conti
Tandwielverhouding 13/52
Sproeier 80
(16 inc velgen/Derbi gpr50)
Stel dat ik een 17,5mm zou halen, wat is dan een goeie tandwielverhouding hierbij?..
Alvast bedankt!
Dit bericht is gewijzigd door GillyInTheMist op 26-2-2010 om 18:28 uur.
Als hij al volledig ontgrenst zou je hem misschien kunnen tunen
Weet niet of dat mogelijk is met jouw cilinder.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kpotmake |
26-2-2010 20:38 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Als hij al volledig ontgrenst zou je hem misschien kunnen tunen
Weet niet of dat mogelijk is met jouw cilinder.
there is no substitute for exhaust port degrees
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
GillyInTheMist |
27-2-2010 0:27 |
Posts: 195 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Als hij al volledig ontgrenst zou je hem misschien kunnen tunen
Weet niet of dat mogelijk is met jouw cilinder.
Maar ik bedoel, wat is een beetje een lekkere setup bij standaard 50cc met gianelli conti(qua carb en tandwielverhouding?), hij heeft wel 16 inc bandjes, ik weet niet of dat veel invloed heeft..
Any tips?
|
|
|
|
sendaSM-almkerk |
27-2-2010 0:33 |
Posts: 207 |
van een 15 naar een 17'5 gaat hij dus echt geen stront harder he
alleen een andere cilinder of uitlaat kan harder gaan dan 85 en dan nog redelijk trekken
en de twv gewoon zo houden
|
|
|
|
GillyInTheMist |
27-2-2010 1:08 |
Posts: 195 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
van een 15 naar een 17'5 gaat hij dus echt geen stront harder he
alleen een andere cilinder of uitlaat kan harder gaan dan 85 en dan nog redelijk trekken
en de twv gewoon zo houden
Maar conti is toch wel 1 van de beste uitlaten op een standaard cilinder..?
|
|
|
|
topmen101 |
27-2-2010 1:12 |
Posts: 461 |
jah die is inderdaad wel goed. Alleen denk ik dat een metrakit thrower nog ietsje sneller gaat. maar ik weet niet of dat het geld wel waard is.
|
|
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering! |
|
rens tzr |
27-2-2010 20:35 |
Posts: 244 |
ik reed 95 met een leo v6 met carb begrenzing in lucht filter
|
|
|
|
der Chef |
27-2-2010 20:54 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rens tzr
ik reed 95 met een leo v6 met carb begrenzing in lucht filter
Op je teller ja.
|
|
|
|
Rody9933 |
27-2-2010 21:06 |
Posts: 494 |
Idd, probeer maar eens boven de 85 te komen met je V6, dat lukt dus never nooit niet .
@GillyInTheMist, welk tandwiel heb je er opzitten?
13 of 14?
|
|
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen. |
|
GillyInTheMist |
27-2-2010 21:08 |
Posts: 195 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]
Op je teller ja.
Die van mij haalt nu 85 echte km's.
Een andere tandwielverhouding of carb, zou dat veel uitmaken?
|
|
|
|
Rody9933 |
27-2-2010 21:14 |
Posts: 494 |
Tandwielverhouding ja .
Zet er maar een 14 op, dan trek je wel langzamer op, maar is te doen, dat zit ori op Derbi Senda SM .
|
|
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen. |
|
GillyInTheMist |
27-2-2010 21:18 |
|
Rody9933 |
27-2-2010 22:26 |
Posts: 494 |
Ongeveer 3km/u harder . Misschien iets harder, maar niet langzamer in ieder geval .
|
|
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen. |
|
Sherwin |
28-2-2010 0:31 |
Posts: 561 |
19mm carb op doen, iets meer trekkracht - > groter voor tandwiel -> hogere top!!
doe dat gwn beide en je zit wel goed... dat was wat ik ook deed, en het was zeker een hele verbetering
|
|
|
|
jopnsr |
28-2-2010 0:35 |
Posts: 22 |
koop een 70cc en leef je uit lekker simpel klaar en vol gas maar weer
|
|
|
|