Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Goeie setup?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60718 - Goeie setup?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GillyInTheMist 26-2-2010 18:26 Print topicpost

Posts: 195
Ik wil m'n gsm graag wat sneller laten lopen.
Het liefst wil ik gewoon met standaard 50 blijven rijden
Met de huidige setup haalt hij de 85:

(Oja hij heeft een EBE050 Derbi blok ipv morini)

Dellorto 15mm
50cc standaard(dmp)
Doppler krukas
Gianelli conti
Tandwielverhouding 13/52
Sproeier 80
(16 inc velgen/Derbi gpr50)

Stel dat ik een 17,5mm zou halen, wat is dan een goeie tandwielverhouding hierbij?..

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door GillyInTheMist op 26-2-2010 om 18:28 uur.
 

BenjaminDG 26-2-2010 19:55 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GillyInTheMist
Ik wil m'n gsm graag wat sneller laten lopen.
Het liefst wil ik gewoon met standaard 50 blijven rijden
Met de huidige setup haalt hij de 85:

(Oja hij heeft een EBE050 Derbi blok ipv morini)

Dellorto 15mm
50cc standaard(dmp)
Doppler krukas
Gianelli conti
Tandwielverhouding 13/52
Sproeier 80
(16 inc velgen/Derbi gpr50)

Stel dat ik een 17,5mm zou halen, wat is dan een goeie tandwielverhouding hierbij?..

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door GillyInTheMist op 26-2-2010 om 18:28 uur.



Als hij al volledig ontgrenst zou je hem misschien kunnen tunen

Weet niet of dat mogelijk is met jouw cilinder.
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 26-2-2010 20:38 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]



Als hij al volledig ontgrenst zou je hem misschien kunnen tunen

Weet niet of dat mogelijk is met jouw cilinder.

there is no substitute for exhaust port degrees
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
GillyInTheMist 27-2-2010 0:27 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]



Als hij al volledig ontgrenst zou je hem misschien kunnen tunen

Weet niet of dat mogelijk is met jouw cilinder.


Maar ik bedoel, wat is een beetje een lekkere setup bij standaard 50cc met gianelli conti(qua carb en tandwielverhouding?), hij heeft wel 16 inc bandjes, ik weet niet of dat veel invloed heeft..

Any tips?


 
sendaSM-almkerk 27-2-2010 0:33 Print reply
Posts: 207
van een 15 naar een 17'5 gaat hij dus echt geen stront harder he
alleen een andere cilinder of uitlaat kan harder gaan dan 85 en dan nog redelijk trekken
en de twv gewoon zo houden
 
GillyInTheMist 27-2-2010 1:08 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
van een 15 naar een 17'5 gaat hij dus echt geen stront harder he
alleen een andere cilinder of uitlaat kan harder gaan dan 85 en dan nog redelijk trekken
en de twv gewoon zo houden


Maar conti is toch wel 1 van de beste uitlaten op een standaard cilinder..?
 
topmen101 27-2-2010 1:12 Print reply

Posts: 461
jah die is inderdaad wel goed. Alleen denk ik dat een metrakit thrower nog ietsje sneller gaat. maar ik weet niet of dat het geld wel waard is.
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
rens tzr 27-2-2010 20:35 Print reply
Posts: 244
ik reed 95 met een leo v6 met carb begrenzing in lucht filter
 
der Chef 27-2-2010 20:54 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rens tzr
ik reed 95 met een leo v6 met carb begrenzing in lucht filter

Op je teller ja.
 
Rody9933 27-2-2010 21:06 Print reply

Posts: 494
Idd, probeer maar eens boven de 85 te komen met je V6, dat lukt dus never nooit niet .
@GillyInTheMist, welk tandwiel heb je er opzitten?
13 of 14?
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
GillyInTheMist 27-2-2010 21:08 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Op je teller ja.


Die van mij haalt nu 85 echte km's.
Een andere tandwielverhouding of carb, zou dat veel uitmaken?
 
Rody9933 27-2-2010 21:14 Print reply

Posts: 494
Tandwielverhouding ja .
Zet er maar een 14 op, dan trek je wel langzamer op, maar is te doen, dat zit ori op Derbi Senda SM .
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
GillyInTheMist 27-2-2010 21:18 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Tandwielverhouding ja .
Zet er maar een 14 op, dan trek je wel langzamer op, maar is te doen, dat zit ori op Derbi Senda SM .


Ik heb nu 13/52 jah, wat zal met 14 dan ongv top worden?
 
Rody9933 27-2-2010 22:26 Print reply

Posts: 494
Ongeveer 3km/u harder . Misschien iets harder, maar niet langzamer in ieder geval .
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
Sherwin 28-2-2010 0:31 Print reply

Posts: 561
19mm carb op doen, iets meer trekkracht - > groter voor tandwiel -> hogere top!!

doe dat gwn beide en je zit wel goed... dat was wat ik ook deed, en het was zeker een hele verbetering
 
jopnsr 28-2-2010 0:35 Print reply
Posts: 22
koop een 70cc en leef je uit lekker simpel klaar en vol gas maar weer
 

Dit topic is 2279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved