Beste forumgebruikers,
Ik heb sinds kort een honda cb350f uit 1974* en wil deze ombouwen naar een caferacer. Nu wil ik zo min mogelijk bedrading en geen accu. Warom?**
Ik kom er alleen totaal niet uit. Een van de vele eigenaren voor mij heeft de bedrading helemaal rond gegooid er ging een apart draadje van de accu naar de bobine. met een lege accu kon er dus niet gereden worden. (wanneer ik de accu oplaad en de plus met de bobine verbind kan er gewoon gereden worden.)
uit mijn blok komen 2 bundels:***
- een gele en een blauwe, gaan gelijk naar de bobine (het lijkt me dat deze aangeven wanneer er gevonkt moet worden.)
- 3 gele, 1 witte, 1 groene. de groene splitst op en gaat naar vrijwel elk lampje de spanningsregelaar de gelijkrichter en word geaard op het frame, de witte gaat gelijk naar de spanningsregelaar en de 3 gele gaan alleen naar de gelijkrichter.
Uit de gelijkrichter**** komt een rode die moet de accu opladen.
Uit de spanningsregelaar***** komt een zwart draadje die later contact maakt met de bobine.
hier een schema van een 350f:
hier een duidelijk schema van een 550:
*
http://img203.images...s/i/p2602101508.jpg/
**De cb heeft een buizenframe met 2 kapjes aan de zijkant, wanneer je geen accu hebt zit er achter de kapjes niets en kijk je door de motor heen.:
http://img341.images...s/i/p2602101509.jpg/
***
http://img202.images...i/p260210150901.jpg/
http://img651.images...i/p260210150903.jpg/
****
http://img291.images...s/i/p2602101510.jpg/
http://img251.images...i/p260210151001.jpg/
*****
http://img175.images...i/p260210151002.jpg/
Mijn doel is met zo min mogelijk elektronica een rijdende motorfiets te hebben, hoe moet ik het geheel aansluiten?
Bedankt voor het lezen!
Als je buiten dit probleem om nog tips hebt hoor ik het ook graag!
Met vriendelijke groet,
KeijeZ
|