Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch maxx manet gaat ineens hard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60702 - puch maxx manet gaat ineens hard
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maxxpuchert 25-2-2010 17:33 Print topicpost
Posts: 7
ik heb een puch maxx manet en gaat windje mee en bergje af 40 op de teller het heeft een blauw kenteken en de prop is er uit

ik was vandaag aan het rijden en hoorde het hoger in de toeren gaan. en keek op de teller en reed hij 41 kort erna pompte de puch de teller dik naar de 50 en bleef klimmen. maar ik moest me gas los laten omdat ik bij een rontonden kwam toen ik weer volgas ging rijden reed hij weer tegen de 40

hoe kan dat?? normaal rijdt hij nooit zo ik had het hiervoor ook een keer gehad en hij doet t alleen als hij goed warm is

 

pitsko 25-2-2010 17:38 Print reply

Posts: 532
rond de 40 zal hij wel een dipje hebben en als het meezit en de brommer blijkbaar goed warm is trekt hij hem eroverheen.
 
Dus.
maxxpuchert 25-2-2010 17:42 Print reply
Posts: 7
als ik het gas los laat en weer volgas ga zit hij weer op de 40 en niet die 50
 
pitsko 25-2-2010 17:55 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxxpuchert
als ik het gas los laat en weer volgas ga zit hij weer op de 40 en niet die 50


is het zo dat hij hem alleen doortrekt op een lang stuk als je lang vol gas blijft rijden?
 
Dus.
jeroentjen13 25-2-2010 18:06 Print reply
Posts: 850
mss begin van warmloper telkens?
je brommer begint dan ook meer toeren te maken...
 
maxxpuchert 25-2-2010 18:39 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitsko
[...]


is het zo dat hij hem alleen doortrekt op een lang stuk als je lang vol gas blijft rijden?


ja klopt
en deze keer na 5 min volgas ongeveer moest ik stoppen bij een stoplicht en toen ik veder ging na 1 of 2 min volgas trok hij hem door

de vorige keer gebeurde het op een lang stuk na 5 tot 10 min volgas
hoe kan ik zorgen dat hij gelijk dan naar 50 gaat

Dit bericht is gewijzigd door maxxpuchert op 25-2-2010 om 19:46 uur.
 
puch dexter 25-2-2010 19:47 Print reply

Posts: 3011
50 mag niet, foei!
 
maxxpuchert 25-2-2010 20:19 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
50 mag niet, foei!


er zijn wel meer dingen die niet mogen

maar iemand een idee?

Dit bericht is gewijzigd door maxxpuchert op 25-2-2010 om 20:20 uur.
 
Micha.L 26-2-2010 8:56 Print reply

Posts: 535
Dus als ik het goed begrijp vind je het helemaal niet zo erg & wil je dat je Puch altijd meteen doortrekt naar de 50?

Ik weet niet hoe technisch of a-technisch je bent en of je Puch in goede staat verkeerd of niet, dus hier alvast een paar dingen die je zouden kunnen helpen:
- Kijk of je zuiger / zuigerveren nog okee zijn;
- Je tandwielverhouding;
- Is je uitlaat dicht gekoold?
- Is je carburateur goed afgesteld?
- Je contactpuntjes / ontsteking?

Dit zijn dingen waar je o.a. even naar zou kunnen kijken als je wil dat hij direct naar de 50 trekt.

Daarnaast, je Puch is origineel, dus veel moet je er niet van verwachten
 
maxxpuchert 26-2-2010 15:24 Print reply
Posts: 7
ja ik vindt het niet erg dat hij wat harder gaat en ik zou wel willen dat hij het altijd gaat.

hoe stel ik de carburateur goed af of staat hij goed? hij stottert niet
hij start wel slecht maar ik denk dat dat door de kou komt en omdat me choke niet werkt

ik ga de uitlaat uitbranden en kijken wat hij dan doet
het is me ooit verteld dat het aan de sproeiers kan liggen maar is dat zo?

 
antonhonda 26-2-2010 15:27 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxxpuchert
ja ik vindt het niet erg dat hij wat harder gaat en ik zou wel willen dat hij het altijd gaat.

hoe stel ik de carburateur goed af of staat hij goed? hij stottert niet
hij start wel slecht maar ik denk dat dat door de kou komt en omdat me choke niet werkt

ik ga de uitlaat uitbranden en kijken wat hij dan doet
het is me ooit verteld dat het aan de sproeiers kan liggen maar is dat zo?




bij faq kijken daar staat opstellen
slecht starten is ook een teke van slechte afstelling dus..
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Coole 27-2-2010 0:30 Print reply

Posts: 423
Misschien had je wel gewoon wind mee?? Niet meteen zo moeilijk denken allemaal!
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
topmen101 27-2-2010 0:52 Print reply

Posts: 461
Quote:
ik heb een puch maxx manet en gaat windje mee en bergje af 40 op de teller het heeft een blauw kenteken en de prop is er uit


misschien beetje beter lezen de volgende keer. Hij gaat wind mee normaal 40 dus daar kan het niet aan liggen.
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
Coole 27-2-2010 1:11 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: topmen101
[...]


misschien beetje beter lezen de volgende keer. Hij gaat wind mee normaal 40 dus daar kan het niet aan liggen.


Keihard windje mee dit keer??
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
topmen101 27-2-2010 1:14 Print reply

Posts: 461
dan had hij dat wel gemeld. En dan was het niet vaker gebeurd hea.. Als je ff logisch nadenkt. Of het moet al toevallig elke keer een harde wind zijn wat ik betwijfel
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
ikkejw 27-2-2010 2:26 Print reply

Posts: 9886
ik had altijd precies hetzelfde met mijn peugeot 103..

normaal liep ie 35, maar als ie dan goed warm was, en je reed op een lang recht eind, ging ie soms ineens door naar de 55
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 5600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved