Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinder inrijden honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60681 - cilinder inrijden honda mb
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paultje Pils 24-2-2010 19:03 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

gaat niet armer lopen. krijgt alleen minder benzine, en meer olie.



Minder benzine, noem ik armer lopen
 
If you can't dodge it, ram it.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-2-2010 19:04 Print reply

Posts: 7728
mooie faq over inrijden: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
offroad 24-2-2010 19:06 Print reply

Posts: 575
beetje meer olie
maar het is wel kut werk want ik wil altijd harder rijden als ik iets inrij
 
ChielTZR 24-2-2010 19:16 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: offroad
beetje meer olie
maar het is wel kut werk want ik wil altijd harder rijden als ik iets inrij


Waarom meer olie?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
st.nyksterdriver 24-2-2010 19:43 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]

Minder benzine, noem ik armer lopen

nou dan heb je het toch gedeeltelijk mis
armer lopen is minder vloeistof (in dit geval benzine en mengsmering) ten op zicht van lucht.
het aantel cc's vloeistof die de sproeier doorlaat blijft het zelfde
daar verander je niks aan als je er meer mengsmering bij doet.
het enige wat er verandert aan het mengsel als je er meer mengsmering bij doet is dat het een beetje minder brandbaar word

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 24-2-2010 om 19:49 uur.
 
antonhonda 24-2-2010 19:44 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

nou dan heb je het toch gedeeltelijk mis
armer lopen is minder vloeistof (in dit geval benzine en mengsmering) ten op zicht van lucht



als hij dat zo noemt heeft hij gelijk maar noemt die het fout
ma topic is heul nie nodig gewoon faq lezen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Paultje Pils 24-2-2010 19:46 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

nou dan heb je het toch gedeeltelijk mis
armer lopen is minder vloeistof (in dit geval benzine en mengsmering) ten op zicht van lucht


Je gaat minder benzine verbranden, waaardoor je lucht/benzine mengsel armer wordt. Vindt ik armer lopen. Met inrijden dus nooit te veel olie erin doen, liever grotere sproeier. Maarja, dat ben ik van mening
 
If you can't dodge it, ram it.
st.nyksterdriver 24-2-2010 19:47 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Je gaat minder benzine verbranden, waaardoor je lucht/benzine mengsel armer wordt. Vindt ik armer lopen. Met inrijden dus nooit te veel olie erin doen, liever grotere sproeier. Maarja, dat ben ik van mening

lees mijn edit eens
 
Paultje Pils 24-2-2010 19:51 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

lees mijn edit eens


Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben nog steeds van mening dat je aandeel benzine in het mengsel omlaag gaat, dus armer loopt.
 
If you can't dodge it, ram it.
De Schout 24-2-2010 20:25 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

nou dan heb je het toch gedeeltelijk mis
armer lopen is minder vloeistof (in dit geval benzine en mengsmering) ten op zicht van lucht.
het aantel cc's vloeistof die de sproeier doorlaat blijft het zelfde
daar verander je niks aan als je er meer mengsmering bij doet.
het enige wat er verandert aan het mengsel als je er meer mengsmering bij doet is dat het een beetje minder brandbaar word

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 24-2-2010 om 19:49 uur.



viscositeit veranderd door het toevoegen van olie. de mengsmering word dus 'dikker' waardoor er in totaal ook minder volume door je sproeier komt. daar komt bij dat de olie in principie niet meedoet aan de verbranding en hij dus effectief armer gaat draaien. je moet het zelf weten als jij je brommer kapot wilt rijden omdat jij vind dat hij niet armer kan lopen, maar begrijp dan ook dat andere willen voorkomen dat de ts die fout maakt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
edward-mb 28-2-2010 14:19 Print reply
Posts: 144
mogge ben ik weer

het is een 70cc athena
met chromen wand
kheb gelezen dat een chromen of nicasiel wand
lange niet zo goed ingereden hoeft te worden als een gietijzeren gevaarte

wat is daar nu waar van?
 
Paultje Pils 28-2-2010 14:22 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edward-mb
mogge ben ik weer

het is een 70cc athena
met chromen wand
kheb gelezen dat een chromen of nicasiel wand
lange niet zo goed ingereden hoeft te worden als een gietijzeren gevaarte

wat is daar nu waar van?


Moet minstens net zo goed worden ingereden,maar minder lang. hier staat alles wat je moet weten. http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69 , net wat Thunderbird zei.
 
If you can't dodge it, ram it.
jopnsr 28-2-2010 14:29 Print reply
Posts: 22
rij gewoon 500km rustig niet boven de 6000 touren en een beetje meer olie en klaar en daarna rustig op bouwen
 
Paultje Pils 28-2-2010 14:38 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jopnsr
rij gewoon 500km rustig niet boven de 6000 touren en een beetje meer olie en klaar en daarna rustig op bouwen


Jij mag die FAQ ook wel ff doorlezen Rustig rijden, met variabel toerental, om stootrand vorming te voorkomen. Niet te veel belasten, maar wel af en toe even opentrekken. Zo doe ik het, en dat gaat altijd goed.
 
If you can't dodge it, ram it.
jopnsr 28-2-2010 14:42 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Jij mag die FAQ ook wel ff doorlezen Rustig rijden, met variabel toerental, om stootrand vorming te voorkomen. Niet te veel belasten, maar wel af en toe even opentrekken. Zo doe ik het, en dat gaat altijd goed.



jaik hoef hem niet telezen ik snap het wel maar als je er zo,n drama om maakt snap ik niet is bij mij altijd goed gegaan ik heb het alleen ff kort samen gevat

Dit bericht is gewijzigd door jopnsr op 28-2-2010 om 14:43 uur.
 

Dit topic is 6693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved