Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinder inrijden honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60681 - cilinder inrijden honda mb
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

edward-mb 23-2-2010 22:27 Print topicpost
Posts: 144
hallo,

ik heb vanavond een cilinder gekocht(athena 70cc voor honda mb)

hoe kun je het beste de cilinder inrijden

de 1 hoor je van;
500 kilometer rustig rijder
en de ander zegt van;
500 kilometer onder de powerband rijden

wat is het nou!
 

Marcooow 23-2-2010 22:29 Print reply

Posts: 5713
rustig opbouwen dus eerst een tijd weinig toeren maken dan iets meer en dan telkens iets meer.
 
faster than a bullet!
kpotmake 23-2-2010 22:30 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edward-mb
hallo,

ik heb vanavond een cilinder gekocht(athena 70cc voor honda mb)

hoe kun je het beste de cilinder inrijden

de 1 hoor je van;
500 kilometer rustig rijder
en de ander zegt van;
500 kilometer onder de powerband rijden

wat is het nou!

rustig onder de powerband rijden

hier zijn zesendertigduizendmiljoenmiljard topics over

en ontopic: allerbelangrijkste bij inrijden cilinder is goed warmrijden (!) en niet te zwaar belasten, dit is belangrijker als niet te veel toeren moet maken (wat je natuurlijk ook niet moet doen)

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 23-2-2010 om 22:31 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
deutz10006 23-2-2010 22:30 Print reply
Posts: 19
hallo,

niet over de 5000/6000 toeren gaan en 500km is wat over dreven 300km is ook genoeg.


 
Gerard1793 23-2-2010 22:32 Print reply

Posts: 4006
Maar hoe zit het dan met het inrijden en afstellen tegelijk, ik heb namelijk net een nieuwe cilinder gekocht...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
De kets 23-2-2010 22:33 Print reply

Posts: 256
het belangrijkste is dat je hem altijd wat rijker afsteld,
des te minder kans op een vast/warmloper
-vooral niet onder de powerband blijven zo krijg je een slome cillinder

het belangrijkste is dat de cillinder goed zijn werk kan doen ,
bv : 1ste versnelling pak je dan weer eventjes heel kort, en dan laat je hem gaan in het 2de juist tot je voelt dat hij een beetje wrijft en dan schakel je verder.
altijd schakelen juist over de band tot je voelt dat ie nog wat wrijft( door de groffe wand)zo deed ik het altijd.
redelijk schakelen en eens terugschakelen en eens ene klein beetje harder laten doortekken opt einde , zo al een 200km's en je cillinder is al goed op weg.
vooral als je optrekt door je powerband kun je dat voelen als hij wat wrijft , dan schakel je even lekker verder, en dna schakel je weer eens terug.
gewoon ervoor zorgen dat de zuiger zijn werk goed kan doen
en vooral beetje rijker zetten
zo heb ik altijd goede cillinders gehad
en nog maar 1 keer in me leven een vastloper gehad.

vooral na montage goed laten warmdraaien en een klein beetje gas geven soms , kan nooit geen kwaad na het rijker afstellen van en aldus de montage van de nieuwe cillinder.

bij montage allereerst goed wat olie in de wand + op de zuiger doen, vlottere montage + je sigmenten zijn da al goed ingesmeerd op naar de eerste roddage.

Dit bericht is gewijzigd door De kets op 23-2-2010 om 22:38 uur.
 
coupequattro 23-2-2010 22:34 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Maar hoe zit het dan met het inrijden en afstellen tegelijk, ik heb namelijk net een nieuwe cilinder gekocht...


Gewoon ietsje te rijk afstellen, als je afstelt moet je altijd met een sproeier beginnen waarvan je weet dat die te groot is.
 
Gerard1793 23-2-2010 22:37 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


Gewoon ietsje te rijk afstellen, als je afstelt moet je altijd met een sproeier beginnen waarvan je weet dat die te groot is.

ok, bedankt
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
edward-mb 23-2-2010 22:38 Print reply
Posts: 144
welke sproeier moet je ongeveer zitten bij de volgende setup?:

70cc athena
20 mm mikuni externe sproeier
originele luchtfilter
2 kleps membraam met carbonnen plaatjes
 
De kets 23-2-2010 22:42 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edward-mb
welke sproeier moet je ongeveer zitten bij de volgende setup?:

70cc athena
20 mm mikuni externe sproeier
originele luchtfilter
2 kleps membraam met carbonnen plaatjes

115 , 121
zoiets ongeveer
wnat ik had al bij mijn 70cc en 12mm een 105


 
coupequattro 23-2-2010 22:42 Print reply

Posts: 958
Begin dus met ongeveer 135, en dan afbouwen, dan zit je altijd goed en hoef je niet bang te zijn voor warm-vastlopers.
 
ErikVerkade 24-2-2010 17:53 Print reply

Posts: 980
en je olie iets rijker mengen als je zelf mengt of anders een dopje extra in de tank dat vind die ook wel lekker
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
-simon- 24-2-2010 17:57 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
en je olie iets rijker mengen als je zelf mengt of anders een dopje extra in de tank dat vind die ook wel lekker


maar daardoor duurt het wel langer totdat je cilinder is ingereden. want inrijden is op elkaar inslijten, en door extra olie slijt het minder.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi Joris 24-2-2010 18:38 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


maar daardoor duurt het wel langer totdat je cilinder is ingereden. want inrijden is op elkaar inslijten, en door extra olie slijt het minder.

Gewoon mengen zoals je altijd doet dus... Verhaal van "de kets" klinkt wel het beste van alles wat ik nu lees, zo deed ik het ook altijd.
Alleen ik vind zelf dat je eigenlijk niks rijker hoeft te mengen gewoon zoals de cilinder het beste loopt afstellen, niks aan de hand...
 
Paultje Pils 24-2-2010 18:40 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
en je olie iets rijker mengen als je zelf mengt of anders een dopje extra in de tank dat vind die ook wel lekker


Dan gaat je brom dus armer rijden, aangezien je meer olie verbrandt, en minder benzine. Gewoon rijker rijden in de zin van benzine/luchtmengsel
 
If you can't dodge it, ram it.
mtx-motard 24-2-2010 19:02 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Dan gaat je brom dus armer rijden, aangezien je meer olie verbrandt, en minder benzine. Gewoon rijker rijden in de zin van benzine/luchtmengsel

gaat niet armer lopen. krijgt alleen minder benzine, en meer olie.

idd sproeier paar maten groter is beter.

daarbij valt het inrijden allemaal wel wat mee. niet volgas met koude motor wegtrekken. eerst op temperatuur laten komen en dan kun je gewoon normaal rijden.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 6680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved