het belangrijkste is dat je hem altijd wat rijker afsteld,
des te minder kans op een vast/warmloper
-vooral niet onder de powerband blijven zo krijg je een slome cillinder
het belangrijkste is dat de cillinder goed zijn werk kan doen ,
bv : 1ste versnelling pak je dan weer eventjes heel kort, en dan laat je hem gaan in het 2de juist tot je voelt dat hij een beetje wrijft en dan schakel je verder.
altijd schakelen juist over de band tot je voelt dat ie nog wat wrijft( door de groffe wand)zo deed ik het altijd.
redelijk schakelen en eens terugschakelen en eens ene klein beetje harder laten doortekken opt einde , zo al een 200km's en je cillinder is al goed op weg.
vooral als je optrekt door je powerband kun je dat voelen als hij wat wrijft , dan schakel je even lekker verder, en dna schakel je weer eens terug.
gewoon ervoor zorgen dat de zuiger zijn werk goed kan doen
en vooral beetje rijker zetten
zo heb ik altijd goede cillinders gehad
en nog maar 1 keer in me leven een vastloper gehad.
vooral na montage goed laten warmdraaien en een klein beetje gas geven soms , kan nooit geen kwaad na het rijker afstellen van en aldus de montage van de nieuwe cillinder.
bij montage allereerst goed wat olie in de wand + op de zuiger doen, vlottere montage + je sigmenten zijn da al goed ingesmeerd op naar de eerste roddage.
Dit bericht is gewijzigd door De kets op 23-2-2010 om 22:38 uur.