RubenMTX |
23-2-2010 13:22 |
Posts: 558 |
|
|
|
|
Paultje Pils |
23-2-2010 13:29 |
Posts: 2110 |
inderdaad afstellen. Maar aangezien jij al verschillende warmlopers hebt gehad zonder de cilinder open te trekken, moet je dat eerst maar eens doen Kees
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
k--k |
23-2-2010 13:32 |
Posts: 292 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Dat lijkt me gewoon de afstelling...
Je kent 'm vast al wel: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
ja zelf denk ik ook afstelling maar ik kan uit die faq niet zo snel duidelijk maken of ik nu grotere of kleinere sproeier in moet doen.
|
|
|
|
k--k |
23-2-2010 13:34 |
Posts: 292 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
inderdaad afstellen. Maar aangezien jij al verschillende warmlopers hebt gehad zonder de cilinder open te trekken, moet je dat eerst maar eens doen Kees
paul, waarom loopt hij in de 3 wel gewoon goed dan, hij start verder goed. maar ik kijk wel ff ;p
|
|
|
|
RubenMTX |
23-2-2010 13:39 |
Posts: 558 |
Ga anders is een lekker stukje rijden dat ie warm is, dan het laatste stukje vol gas en dan tegelijk je koppeling inhouden en je contact uit zetten.
En dan ff kijken welke kleur je bougie is. Ik denk dat ie te rijk staat, en dat je bougie dus zwart zal zijn
|
|
|
|
Paultje Pils |
23-2-2010 13:40 |
|
RubenMTX |
23-2-2010 13:44 |
Posts: 558 |
Ja dat zeggen ze, maar als je bougie zwart is weet je gewoon dat ie te rijk staat (of dat je te rijk mengt...) En als ie wit is weet je dat je d'r maar beter snel een wat grotere sproeier in kunt stoppen he
Edit: Zwart is natuurlijk niet erg als ie goed loopt he! Gewoon veilig voor warm- en vastlopers. Maar als ie niet goed loopt en de bougie is zwart zou ik een kleinere sproeier proberen.
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 23-2-2010 om 13:45 uur.
|
|
|
|
k--k |
23-2-2010 14:02 |
Posts: 292 |
hoe haal je de gasnaald los van de gasschuif, bij bing carburateurs wist ik dat wel maar dit is volgens mij anders
|
|
|
|
RubenMTX |
23-2-2010 14:39 |
Posts: 558 |
Gasschuif eruit halen, gaskabel loshalen, en dan zie je aan de bovenkant van de gasschuif een clipje zitten.
Als je dat clipje eruit haalt kun je de gasnaald er zo uit schuiven.
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 23-2-2010 om 14:39 uur.
|
|
|
|
k--k |
23-2-2010 15:30 |
Posts: 292 |
het clipje zat op de onderste stand, ik heb hem nu in de bovenste stand gezet. hij reageert onder in de toeren nu iets beter. voor de rest maakt het niks uit.
ik breng hem wel een keer naar iemand die er meer verstand van heeft.
|
|
|
|
k--k |
26-2-2010 14:08 |
Posts: 292 |
ik heb toch zelf nog wat geprobeert.
ik heb cilinder/zuiger losgehaalt, zag er allemaal nog goed uit. membraan + carburateur losgehad, beetjeschoonmaken, zelfde voor de uitlaat en alles weer gemonteerd en goed vastgedraaid. Een nieuwe bougie er in gedraaid en gestart.
loopt perfect nu eigenlijk. 1 a 2 x kicken zonder gas bij te geven en hij loopt. ik even wezen tanken en ketting enz. gesmeerd. weer een tijdje gereden en plots liep hij weer vast.
het rare is dat dit altijd in zn 4 gebeurt, maar ik toch niet het gevoel heb dat dit aan de versnelling ligt omdat hij het meestal wel gewoon goed doet in zn 4.
gisteren liep hij dus weer vast. nog wel naar huis kunnen rijden.
vandaag:
gewoon gelijk starten, niks aan de hand. goed lopen overal.
alleen bougie kleur is grijs. ik weet dat de bougiekleur niet betrouwbaar is maar mischien dat er dan toch een grotere sproeier inmoet. alleen als ik bijvoorbeeld de choke aan doe loopt hij niet meer goed.
Mijn vraag is dus eigenlijk of er nu wel of niet een grotere sproeier inmoet want ik heb die sproeiers nu niet zo bij de hand.
HIj looopt dus verder wel goed en reageert goed op het gas. in zn vrij loopt hij ook gelijk weer terug naar stationair toeren en de motor blijft ook gewoon stationair lopen wat dus eigenlijk geen teken is van een te kleine sproeier.
Groeten,
Kees
|
|
|
|
Sherwin |
26-2-2010 15:34 |
Posts: 561 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: k--k
Mijn vraag is dus eigenlijk of er nu wel of niet een grotere sproeier inmoet want ik heb die sproeiers nu niet zo bij de hand.
HIj looopt dus verder wel goed en reageert goed op het gas. in zn vrij loopt hij ook gelijk weer terug naar stationair toeren en de motor blijft ook gewoon stationair lopen wat dus eigenlijk geen teken is van een te kleine sproeier.
hij reageert goed op het gas zeg je, met een te kleine sproeier, is de gasreactie veel sneller, maar te weinig smering voor je cilinder en bam hij slaat vast(buiten dat hij veeel sneller heet wordt en dus heb je een veeeeeeeeel groter risico op vastlopen) grijze bougie heb je nu, ik zou je aanraden om hem niet meer te starten op deze manier, haal een set sproeiers, en begin met de grootste sproeier die je hebt, en VOLG DE FAQ!, het moet je wel lukken! maar een grijze bougie...(wel of geen slechte indicator) is zoiezo foute boel
|
|
|
|