Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda loopt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60673 - Honda loopt niet goed
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

k--k 23-2-2010 13:11 Print topicpost

Posts: 292
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mn honda mtx-sh.

Hierbij eerst mn setup:

50cc snel immi ong. 1000 km oud.
rest gewoon origineel dus 13 mm keihin etc.
sproeier 75.

Het probleem.

Bij koude motor:
meestal wel snel starten. niks aan de hand. met de kou duurt het wel ff voordat hij warm is maar als ik ong 5km heb gereden wil hij nog niet goed doortrekken in bijvoorbeeld zn 1. in zn 2 houd hij in het midden van het toerengebied ook een beetje in maar trekt daarna wel door. in zn 3 is er niks aan de hand, dan rijd hij perfect maar in zn 4 valt hij weer een beetje stil. hij blijft dan wel een constant toerental rijden maar ik heb het gevoel dat hij in zn 3 harder gaat.

ALs de motor warm is wil hij stationair ook niet meer lopen. starten gaat dan nog wel na een paar keer kicken met begeleid van gas geven.

Heeft iemand zo snel een idee wat het probleem is?

Groeten,

Kees
 

RubenMTX 23-2-2010 13:22 Print reply

Posts: 558
Dat lijkt me gewoon de afstelling...

Je kent 'm vast al wel: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
 
Paultje Pils 23-2-2010 13:29 Print reply

Posts: 2110
inderdaad afstellen. Maar aangezien jij al verschillende warmlopers hebt gehad zonder de cilinder open te trekken, moet je dat eerst maar eens doen Kees
 
If you can't dodge it, ram it.
k--k 23-2-2010 13:32 Print reply

Posts: 292
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Dat lijkt me gewoon de afstelling...

Je kent 'm vast al wel: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187


ja zelf denk ik ook afstelling maar ik kan uit die faq niet zo snel duidelijk maken of ik nu grotere of kleinere sproeier in moet doen.

 
k--k 23-2-2010 13:34 Print reply

Posts: 292
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
inderdaad afstellen. Maar aangezien jij al verschillende warmlopers hebt gehad zonder de cilinder open te trekken, moet je dat eerst maar eens doen Kees


paul, waarom loopt hij in de 3 wel gewoon goed dan, hij start verder goed. maar ik kijk wel ff ;p

 
RubenMTX 23-2-2010 13:39 Print reply

Posts: 558
Ga anders is een lekker stukje rijden dat ie warm is, dan het laatste stukje vol gas en dan tegelijk je koppeling inhouden en je contact uit zetten.

En dan ff kijken welke kleur je bougie is. Ik denk dat ie te rijk staat, en dat je bougie dus zwart zal zijn
 
Paultje Pils 23-2-2010 13:40 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Ga anders is een lekker stukje rijden dat ie warm is, dan het laatste stukje vol gas en dan tegelijk je koppeling inhouden en je contact uit zetten.

En dan ff kijken welke kleur je bougie is. Ik denk dat ie te rijk staat, en dat je bougie dus zwart zal zijn


Je weet wel dat de bougie een slechte indicator is?
 
If you can't dodge it, ram it.
RubenMTX 23-2-2010 13:44 Print reply

Posts: 558
Ja dat zeggen ze, maar als je bougie zwart is weet je gewoon dat ie te rijk staat (of dat je te rijk mengt...) En als ie wit is weet je dat je d'r maar beter snel een wat grotere sproeier in kunt stoppen he

Edit: Zwart is natuurlijk niet erg als ie goed loopt he! Gewoon veilig voor warm- en vastlopers. Maar als ie niet goed loopt en de bougie is zwart zou ik een kleinere sproeier proberen.

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 23-2-2010 om 13:45 uur.
 
k--k 23-2-2010 14:02 Print reply

Posts: 292
hoe haal je de gasnaald los van de gasschuif, bij bing carburateurs wist ik dat wel maar dit is volgens mij anders

 
RubenMTX 23-2-2010 14:39 Print reply

Posts: 558
Gasschuif eruit halen, gaskabel loshalen, en dan zie je aan de bovenkant van de gasschuif een clipje zitten.

Als je dat clipje eruit haalt kun je de gasnaald er zo uit schuiven.

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 23-2-2010 om 14:39 uur.
 
k--k 23-2-2010 15:30 Print reply

Posts: 292
het clipje zat op de onderste stand, ik heb hem nu in de bovenste stand gezet. hij reageert onder in de toeren nu iets beter. voor de rest maakt het niks uit.

ik breng hem wel een keer naar iemand die er meer verstand van heeft.
 
k--k 26-2-2010 14:08 Print reply

Posts: 292
ik heb toch zelf nog wat geprobeert.

ik heb cilinder/zuiger losgehaalt, zag er allemaal nog goed uit. membraan + carburateur losgehad, beetjeschoonmaken, zelfde voor de uitlaat en alles weer gemonteerd en goed vastgedraaid. Een nieuwe bougie er in gedraaid en gestart.

loopt perfect nu eigenlijk. 1 a 2 x kicken zonder gas bij te geven en hij loopt. ik even wezen tanken en ketting enz. gesmeerd. weer een tijdje gereden en plots liep hij weer vast.

het rare is dat dit altijd in zn 4 gebeurt, maar ik toch niet het gevoel heb dat dit aan de versnelling ligt omdat hij het meestal wel gewoon goed doet in zn 4.

gisteren liep hij dus weer vast. nog wel naar huis kunnen rijden.


vandaag:

gewoon gelijk starten, niks aan de hand. goed lopen overal.
alleen bougie kleur is grijs. ik weet dat de bougiekleur niet betrouwbaar is maar mischien dat er dan toch een grotere sproeier inmoet. alleen als ik bijvoorbeeld de choke aan doe loopt hij niet meer goed.

Mijn vraag is dus eigenlijk of er nu wel of niet een grotere sproeier inmoet want ik heb die sproeiers nu niet zo bij de hand.

HIj looopt dus verder wel goed en reageert goed op het gas. in zn vrij loopt hij ook gelijk weer terug naar stationair toeren en de motor blijft ook gewoon stationair lopen wat dus eigenlijk geen teken is van een te kleine sproeier.

Groeten,

Kees





 
Sherwin 26-2-2010 15:34 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k
Mijn vraag is dus eigenlijk of er nu wel of niet een grotere sproeier inmoet want ik heb die sproeiers nu niet zo bij de hand.

HIj looopt dus verder wel goed en reageert goed op het gas. in zn vrij loopt hij ook gelijk weer terug naar stationair toeren en de motor blijft ook gewoon stationair lopen wat dus eigenlijk geen teken is van een te kleine sproeier.




hij reageert goed op het gas zeg je, met een te kleine sproeier, is de gasreactie veel sneller, maar te weinig smering voor je cilinder en bam hij slaat vast(buiten dat hij veeel sneller heet wordt en dus heb je een veeeeeeeeel groter risico op vastlopen) grijze bougie heb je nu, ik zou je aanraden om hem niet meer te starten op deze manier, haal een set sproeiers, en begin met de grootste sproeier die je hebt, en VOLG DE FAQ!, het moet je wel lukken! maar een grijze bougie...(wel of geen slechte indicator) is zoiezo foute boel
 

Dit topic is 905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved