Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR 6 bak in MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60668 - NSR 6 bak in MB
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert_MB 22-2-2010 17:09 Print topicpost

Posts: 49
Hallo,

Een 6 bak van een NSR past deze ook in een MB? Zo ja, schakelt dit dan ook andersom?

Zal dit ook andere prestaties geven dan een standaard 4 bak?

En mijn brommer trekt mij nu elke keer in de 3e en de 4e door de koppeling heen. Zal een 4 plaats dit verhelpen? Bestaan deze ook voor MB, of moet ik die van een ander blok afhalen?

 

kenny77 22-2-2010 17:12 Print reply

Posts: 29286
past erin.
of je anders om schakeld weet ik even niet zeker bij een nsr bak, wel bij een mbx bak.
maar dat is geen probleem, ik vind het zelf wel fijn.

4 plaats koppeling uit een mb/mt8 mbx80 etc. past er ook in.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-2-2010 om 17:12 uur.
 
TubeLess-90 22-2-2010 17:12 Print reply

Posts: 629
Een vierplaats koppeling zal zeker helpen bij het overbrengen van de krachten... Als dit nog niet genoeg is kun je ook versterkte koppelingsveren gebruiken. Het koppelen gaat dan wel wat zwaarder.


Een 6 bak past gewoon in een MB. Je zult dan inderdaad andersom moeten schakelen. Ik heb zelf precies het zelfde gedaan met mijn MB.
Een groot prestatie verschil ga je niet merken, het trekt wel wat beter door de versnellingen heen en je zit wat sneller op je top.

Succes
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Robert_MB 22-2-2010 17:19 Print reply

Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Een vierplaats koppeling zal zeker helpen bij het overbrengen van de krachten... Als dit nog niet genoeg is kun je ook versterkte koppelingsveren gebruiken. Het koppelen gaat dan wel wat zwaarder.


Een 6 bak past gewoon in een MB. Je zult dan inderdaad andersom moeten schakelen. Ik heb zelf precies het zelfde gedaan met mijn MB.
Een groot prestatie verschil ga je niet merken, het trekt wel wat beter door de versnellingen heen en je zit wat sneller op je top.

Succes

Jij hebt ook een NSR bak in je MB?
 
TubeLess-90 22-2-2010 17:36 Print reply

Posts: 629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robert_MB
[...]

Jij hebt ook een NSR bak in je MB?


Een MBX bak, maar die is het zelfde.
Volgens mij kun je wel een schakelwals van een ander type pakken bij een 6 bak, dan zou het wel weer in de juiste volgorde moeten schakelen. Weet zo alleen niet over welk type dit gaat.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Robert_MB 22-2-2010 17:56 Print reply

Posts: 49
Oké, ik heb geen verstand van hoe het zit met die schakelwalsen. Het maakt mij verder ook niet uit of ik andersom moet schakelen.
Maar je kunt dus gewoon je 4 bak eruit halen, en dan die 6 bak er weer inzetten? Niks aanpassen?
 
ikkejw 22-2-2010 18:05 Print reply

Posts: 9886
nsr/mbx bak in mb schakelt inderdaad verkeerd om. plus dat de koppeling met een moer bevestigd is ipv een seegerring. je zult dan ook een nsr koppeling moeten hebben.

wat je ook kunt doen is een mtx 6bak primaire as zoeken, en het tandwiel van de eerste versnelling op de secundaire as. dit kun je combineren met de rest van een mbx/nsr bak, je kunt dan je koppeling houden.

verkeerd om schakelen is eenvoudig opgelost met een mtx schakelwals en bloem.

slippende koppeling kun je verhelpen met sterkere veren of ringetjes achter de veren. ATF olie ipv 10W40 in de bak scheelt ook al een heel eind.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Robert_MB 22-2-2010 18:13 Print reply

Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
nsr/mbx bak in mb schakelt inderdaad verkeerd om. plus dat de koppeling met een moer bevestigd is ipv een seegerring. je zult dan ook een nsr koppeling moeten hebben.

wat je ook kunt doen is een mtx 6bak primaire as zoeken, en het tandwiel van de eerste versnelling op de secundaire as. dit kun je combineren met de rest van een mbx/nsr bak, je kunt dan je koppeling houden.

verkeerd om schakelen is eenvoudig opgelost met een mtx schakelwals en bloem.

slippende koppeling kun je verhelpen met sterkere veren of ringetjes achter de veren. ATF olie ipv 10W40 in de bak scheelt ook al een heel eind.


Dus zo te horen kan ik beter zoeken voor een MTX 6 bak? Want ik voel er weinig voor om met die tandwielen enzo te gaan kloten

Dit bericht is gewijzigd door Robert_MB op 22-2-2010 om 18:37 uur.
 
Derbi-Olaf 22-2-2010 18:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robert_MB
[...]


Dus zo te horen kan ik beter zoeken voor een MTX 6 bak? Want ik voel er weinig voor om met die tandwielen enzo te gaan kloten

Dit bericht is gewijzigd door Robert_MB op 22-2-2010 om 18:37 uur.

MTX of MBX ja, als je veel toert met je brum zou ik er een MTX80r bak inzetten (2lange laatste versnellingen),
Rijd je met een sneller set-upje moet je zéker een MBX80 bak nemen! rijd dan heerlijk, is een wereld van verschil met een MTX80r bak.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Robert_MB 22-2-2010 18:45 Print reply

Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

MTX of MBX ja, als je veel toert met je brum zou ik er een MTX80r bak inzetten (2lange laatste versnellingen),
Rijd je met een sneller set-upje moet je zéker een MBX80 bak nemen! rijd dan heerlijk, is een wereld van verschil met een MTX80r bak.


Bedankt, maar is een MBX bak niet hetzelfde als een NSR bak? Dan ga ik maar voor een MBX80 bak denk ik
 
Derbi-Olaf 22-2-2010 18:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robert_MB
[...]


Bedankt, maar is een MBX bak niet hetzelfde als een NSR bak? Dan ga ik maar voor een MBX80 bak denk ik

verhoudingen zijn volgens mij hetzelfde, echter kan je op een MBX80 bak gewoon je normale MB-koppeling zetten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Robert_MB 22-2-2010 19:04 Print reply

Posts: 49
Oké dan ga ik maar is op zoek naar een MBX80 bak, of heb jij er toevallig nog eentje liggen?
 
Derbi-Olaf 22-2-2010 19:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robert_MB
Oké dan ga ik maar is op zoek naar een MBX80 bak, of heb jij er toevallig nog eentje liggen?

Helaas helaas, ik had er 2 en dan nog 1 MTX80 bak, maar een van de MBXbakjes heb ik in puin gedraait ;P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Robert_MB 22-2-2010 19:18 Print reply

Posts: 49
Dan heb je er nog 2 hé
 
Derbi-Olaf 22-2-2010 19:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robert_MB
Dan heb je er nog 2 hé

ja, maar die houd ik lekker MBXbakje rijd ik nu mee in mijn 125 blok, MTX rijd ik mee in mijn 50cc blok
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Robert_MB 22-2-2010 19:40 Print reply

Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ja, maar die houd ik lekker MBXbakje rijd ik nu mee in mijn 125 blok, MTX rijd ik mee in mijn 50cc blok

Ahah, dan ga ik maar is op zoektocht xD
 

Dit topic is 2266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved