Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - euro 98 voor crosser

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60649 - euro 98 voor crosser
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 20-2-2010 13:44 Print topicpost

Posts: 190
heej,

ik heb een kx125 uit 2005 staan hier.
vorig jaar heb ik gewoon altijd met euro 98 gereden.
maar nu is dat hier in buurt niet meer krijgen..
maar ik ben bang dat ik met euro 95 last van detonatie ga krijgen.
moet ik eerst iets veranderen voordat ik euro 95 tank? iets erbij doen? of gewoon elke pomp afstuinen voor euro 98?

alvast bedankt
 

Paul de Salmiakbal 20-2-2010 13:45 Print reply

Posts: 5285
Je kunt er een soort octaanbooster bij gieten, schijnt goed te werken

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 20-2-2010 om 13:45 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-2-2010 13:47 Print reply

Posts: 7728
bij de bp hebben ze nog 98 dus als je die nog een in de buurt hebt.. anders heb je nog bijv. de v-power van shell, das octaangetal 97 als ik me niet vergis. als je niks kunt vinden in de buurt kun je nog met die octaanverhogers uit een flesje aan de gang gaan. maar ik denk dat je motor het met 95 ook prima zal doen hoor
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
R.uben 20-2-2010 13:47 Print reply
Posts: 436
V-power tanken? is octaangehalte 97.

Als je geen shell in de buurt hebt is dat ook niet zo'n probleem, bijna ieder merk heeft wel zo'n betere benzine. (texaco heeft bijvoorbeeld euro XL)
 
malakith 20-2-2010 13:47 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Je kunt er een soort octaanbooster bij gieten, schijnt goed te werken

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 20-2-2010 om 13:45 uur.


ah okee ik wist niet dat dat bestond, gewoon bij cross zaak te halen?
 
Paul de Salmiakbal 20-2-2010 13:50 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
[...]


ah okee ik wist niet dat dat bestond, gewoon bij cross zaak te halen?

Denk het wel, anders gewoon bij tankstation ff zoeken ofzo, zal wel ergens op internet staan
Anders heb je idd nog een paar tankstations die nog gewoon 98 verkopen.
Ik weet niet hoe ver je van Duitsland woont, maar daar hebben ze nog volop 98 en zelfs 100 als ik me niet vergis
 
Niek27 20-2-2010 14:02 Print reply

Posts: 633
Octaanbooster kan je ook zelf maken, klik
geen idee of het werkt hoor
 
flappie business
malakith 20-2-2010 14:18 Print reply

Posts: 190
hebben ze het in belgie nog veel? want daar ben ik zo namelijk.
duitsland is 2 uur rijden. anders haal ik zo wel een bus octaan booster
 
Ice Ap rs50 20-2-2010 14:39 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
hebben ze het in belgie nog veel? want daar ben ik zo namelijk.
duitsland is 2 uur rijden. anders haal ik zo wel een bus octaan booster


In belgië valt overal nog gewoon 98 te verkrijgen
 
GTI - GTD - BMW
PRO TUNING 20-2-2010 15:08 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
heej,

ik heb een kx125 uit 2005 staan hier.
vorig jaar heb ik gewoon altijd met euro 98 gereden.
maar nu is dat hier in buurt niet meer krijgen..
maar ik ben bang dat ik met euro 95 last van detonatie ga krijgen.
moet ik eerst iets veranderen voordat ik euro 95 tank? iets erbij doen? of gewoon elke pomp afstuinen voor euro 98?

alvast bedankt


Kawasaki is nogal detonatie gevoelig.

98 + Denicol Turbo Booster bijvoegen (3 tot maximaal 10 % )
 
Tobias Verhoef 20-2-2010 20:47 Print reply

Posts: 1832
nu jullie het hier toch over hebben wat is beter in een crosser 95 of 98 want ik hoor zo veel verhalen en ik snap er niks van.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Tim_DR 20-2-2010 20:50 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
nu jullie het hier toch over hebben wat is beter in een crosser 95 of 98 want ik hoor zo veel verhalen en ik snap er niks van.


hoe hoger het octaan gehalte hoe klopvaster de benzine, dus minder kans op detonatie, dus 98 is wel het best voor in je crossmotor denk ik zo
 
ChielTZR 20-2-2010 22:18 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
[...]


hoe hoger het octaan gehalte hoe klopvaster de benzine, dus minder kans op detonatie, dus 98 is wel het best voor in je crossmotor denk ik zo


Ligt er maar net aan of je motor problemen heeft met euro 95. Anders maakt het geen donder uit.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Tobias Verhoef 20-2-2010 22:23 Print reply

Posts: 1832
oke bedankt voor info
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
-Bassie- 21-2-2010 10:01 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
[...]


hoe hoger het octaan gehalte hoe klopvaster de benzine, dus minder kans op detonatie, dus 98 is wel het best voor in je crossmotor denk ik zo


En daarbij is het een octaan getal en geen octaan gehalte
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
ChielTZR 21-2-2010 11:32 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


En daarbij is het een octaan getal en geen octaan gehalte


Wordt het octaan gehalte niet aangegeven door het octaan getal?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 2944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved