Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dringende vraag tandwielen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60646 - dringende vraag tandwielen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kebab007 20-2-2010 12:31 Print topicpost
Posts: 63
eerst had ik mijn tandwiel verhouding 13 52, en bij deze vertanding maakte mijn brommer overtoeren in zijn laatste versnelling. dus welke vertanding is dan het beste(achter tand wiel is alleen nog maar 50 verkrijgbaar) dus ik denk zelf aan 14 of 13
 

der Chef 20-2-2010 12:32 Print reply

Posts: 3265
Achtertandwiel 50, en dan gewoon 13 voor doen weer.
 
kebab007 20-2-2010 12:39 Print reply
Posts: 63
zal dat veel schillen met 2 tandjes minder achter

 
st.nyksterdriver 20-2-2010 12:45 Print reply
Posts: 3376
ik zou voor een grotere doen slijt ook wat minder op je achterbrug
(de hoek waar het ketting onder staat is dan wat groter)

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 20-2-2010 om 12:45 uur.
 
kebab007 20-2-2010 12:46 Print reply
Posts: 63
trekt hij dan niet te traag op?
 
shirioko 20-2-2010 12:46 Print reply

Posts: 2273
zal niet veel schelen denkz
1 tandje groter voor = 3 tandjes kleiner achter, en elke tandje voor scheelt zo'n 5km/h, dus in jouw geval zo'n 3 a 4 km/h... ik zou een groter voortandwiel proberen, hopelijk heb je genoeg speling op je ketting om hem er op te krijgen zonder een nieuwe ketting te kopen scheelt natuurlijk ook wel als je achter kleiner neemt heb je meer speling
 
kebab007 20-2-2010 12:51 Print reply
Posts: 63
dus raden jullie mij het beste 14 50 aan
 
shirioko 20-2-2010 12:55 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kebab007
dus raden jullie mij het beste 14 50 aan

14 50 idd
en als dat nog steeds overtoeren oplevert zou ik 15 voor proberen
 
Aprilia RX 50 2003 20-2-2010 13:01 Print reply

Posts: 6717
die 2 tandjes achter zullen weinig verschil maken
maar ik zou dan toch voor de 14 gaan als hij eerder al overtoeren maakte

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-2-2010 om 13:07 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kebab007 20-2-2010 14:14 Print reply
Posts: 63
weet iemand op welke site ik het best mijn tandwielen kan bestellen van een gilera gsm en dan de voor tandwielen want ik heb veel haast

 
Aprilia RX 50 2003 20-2-2010 14:17 Print reply

Posts: 6717
je kunt voor ook gewoon 13 laten en dan achter een kleinere
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
shirioko 20-2-2010 14:57 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kebab007
weet iemand op welke site ik het best mijn tandwielen kan bestellen van een gilera gsm en dan de voor tandwielen want ik heb veel haast


snelste is om naar de bromboer te gaan, heb je hem gelijk in handen
en anders:
jos dijkman is altijd ziek snel met zijn bestellingen opsturen ze werken ook 's weekends, ik had zaterdagavond mijn achtertandwiel besteld en kreeg hem maandagmiddag binnen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
je kunt voor ook gewoon 13 laten en dan achter een kleinere

kleiner dan 50 achter hebben ze niet zegt hij net

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 20-2-2010 om 14:58 uur.
 
Gilera GSM. 20-2-2010 21:32 Print reply
Posts: 44
Ik heb ook ff een vraagje over tandwielen.
Is het mogelijk je brommer sneller te laten trekken door je tandwiel verhouding te veranderen maar niet zijn topsnelheid dan te verhogen? (ivm vele politie hier, en ik zit nu mooi op de grens dat ik een boete krijg en geen aantekening:P )
En zo ja, moet ik dan alleen mijn voortandwiel veranderen of alleen achter of allebei?

alvast bedankt
 
Tomez 20-2-2010 21:41 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera GSM.
Ik heb ook ff een vraagje over tandwielen.
Is het mogelijk je brommer sneller te laten trekken door je tandwiel verhouding te veranderen maar niet zijn topsnelheid dan te verhogen? (ivm vele politie hier, en ik zit nu mooi op de grens dat ik een boete krijg en geen aantekening:P )
En zo ja, moet ik dan alleen mijn voortandwiel veranderen of alleen achter of allebei?

alvast bedankt


Als je met je tandwielverhouding zorgt dat ie sneller trekt gaat de topsnelheid omlaag, en omgekeerd een tandwielverhouding voor snelheid, dan trekt ie minder.

Als je wilt dat ie sneller trekt is het óf groter achtertandwiel (wat het beste denk ik is) en je voortandwiel hetzelfde laten, of een kleiner voortandwiel en je achtertandwiel hetzelfde laten, maar dat raad ik je minder aan.



Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 20-2-2010 om 21:44 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
shirioko 20-2-2010 22:17 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera GSM.
Ik heb ook ff een vraagje over tandwielen.
Is het mogelijk je brommer sneller te laten trekken door je tandwiel verhouding te veranderen maar niet zijn topsnelheid dan te verhogen? (ivm vele politie hier, en ik zit nu mooi op de grens dat ik een boete krijg en geen aantekening:P )
En zo ja, moet ik dan alleen mijn voortandwiel veranderen of alleen achter of allebei?

alvast bedankt

ja, voortandwiel 1 of 2 tanden kleiner pakken, of idd achtertandwiel groter, betekent vaak wel dat je ketting te kort is en je een nieuwe moet halen
zou ik wel een kleinere carb nemen, 12mm ofzo, anders ga je heeel snel overtoeren draaien
ik raad het je alleen niet aan om dit te doen, ik reed ook met een lichte vertanding op mijn rs (11-43, trok hard op en ging niet harder dan 85-90km/h) en dat betekende dat ik bij het wegrijden dus al na 5 meter moest opschakelen naar zn 2
 

Dit topic is 2607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved