Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Arola vario 6.5 Pk honda blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60645 - Arola vario 6.5 Pk honda blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yamaha-dt-50-mx 20-2-2010 11:39 Print topicpost

Posts: 63
Hallo,
ik heb een arola met sachs blok, alleen die gaat veel te sloom voor mij. Dus nu heb ik dat blok eruit gehaald en ga ik er een 6.5 PK honda blok indoen.
De arola werkt met een vario matic.
maar toen ik de voorste poelie van het sachs blok afhaalde zag ik dat die nooit op de 20mm krukas van het honda blok past.

Heeft iemand een oplossing voor mij?
of iemand die al eens een honda 6.5 PK 196 cc blok in een arola heeft gezet?

Dankt U!
 

QingBai 20-2-2010 11:46 Print reply

Posts: 523
Hiermee ben ik zeker te laat?

http://link.marktplaats.nl/288286168
 
Jagermeester
Markjo 20-2-2010 11:55 Print reply

Posts: 1061
misschien handig om bij te vermelden wat de binnendiameter van de poelie nu is?

en hoe ie gemonteerd is, met een spie klembus, splines centrale bout, tegen een borst etc

foto's zijn ook wel handig, zegt meer dan 1000 woorden

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 20-2-2010 om 11:56 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Maup 20-2-2010 12:30 Print reply

Posts: 4353
Je hebt ook arolas met standaard een 160cc honda blokje. Ik weet niet of die ook een 20mm as hebben, maar anders kan je op marktplaats wel een vario voor arola's met honda blok kopen.

edit: Deze gast heeft ook een 196cc honda blokje erin gezet. Je moet even kijken naar z'n filmpjes want bij eentje zie je wat beter hoe hij het gefixed heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 20-2-2010 om 12:33 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ErikVerkade 20-2-2010 12:43 Print reply

Posts: 980
volgens mij is een arola standaard 50cc maar heb je 160cc blokken die echt plug and play zijn dan hoef je ook echt niks te doen geeneens de uitlaat veranderen
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Maup 20-2-2010 13:17 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
volgens mij is een arola standaard 50cc maar heb je 160cc blokken die echt plug and play zijn dan hoef je ook echt niks te doen geeneens de uitlaat veranderen

Standaard zijn er arola's met een 50cc sachs tweetakt blok, 160cc Honda viertakt blok en een enkele met 125cc bcb blok.

Als je een sachs blok hebt en een honda blok erin wil zetten is dat niet plug en play.
Als je het 160cc honda blok voor een groter honda blok, maar van hetzelfde type, wil vervangen zou het me niks verbazen als dat wel plug and play is.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ErikVerkade 20-2-2010 13:25 Print reply

Posts: 980
ow jo dan heb ik weer wat bij bij geleerd dat wist ik helemaal niet
nou ja dan heb ik bij deze niks gezegt

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Yamaha-dt-50-mx 20-2-2010 13:45 Print reply

Posts: 63
De binnenmaat van de poelie is conisch, maar die poelie is onmogelijk te veranderen om op me 20 mm krukas te zetten.
ik zat te denken om gewoon een andere poelie te kopen maar ik weet niet welke erop moet,
en oja dat blok van die martkplaats atvertentie heb ik, alleen dan de imitatie ervan.
maar die advertentie slaat dus nergens op want ze geven er niet eens een koppeling bij
 
Maup 20-2-2010 13:51 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yamaha-dt-50-mx
De binnenmaat van de poelie is conisch, maar die poelie is onmogelijk te veranderen om op me 20 mm krukas te zetten.
ik zat te denken om gewoon een andere poelie te kopen maar ik weet niet welke erop moet,
en oja dat blok van die martkplaats atvertentie heb ik, alleen dan de imitatie ervan.
maar die advertentie slaat dus nergens op want ze geven er niet eens een koppeling bij


mail Deze gasten even, ze doen nu meer in canta onderdelen maar hadden vroeger superveel van arola. Wellicht dat ze nog wat voor je hebben liggen.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Markjo 20-2-2010 14:59 Print reply

Posts: 1061
onmogelijk is wel een heel groot woord,
dat zou ik meer gebruiken als water moet branden

zet er eens een foto op, 't lijkt me sterk als er geen oplossing voor is.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
sibren mt 20-2-2010 18:15 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
onmogelijk is wel een heel groot woord,
dat zou ik meer gebruiken als water moet branden

zet er eens een foto op, 't lijkt me sterk als er geen oplossing voor is.


water laten branden is niet onmogelijk
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-2-2010 19:42 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


water laten branden is niet onmogelijk


laat maar zien dan, en dan op een manier dat het nog steeds water is, dus H2O... elektrolyse van water is dus niet toegestaan want dan is het geen water meer (want het is geen H2O meer maar H2)

ben benieuwd


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 20-2-2010 om 19:42 uur.
 
Too cool for school!
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-2-2010 19:52 Print reply

Posts: 10560
weet niet hoe breed je aandrijfpoulie is en wat de dikte is van je achteras.

maar imo is het het makkelijkst om gewoon honda gx160 blok te kopen uit een brommobiel , inc de aanbouwdelen als vario , motorsteun , gaskabelsysteem ed.

overigens zijn gx160 blokken zowel met als zonder startmotor geleverd ( beide hebben wel trektouw) raad je absoluut aan wel een motor met startmotor te regelen.



verder is krukas van gx160 uit het hoofd 19mm , gx 200 heb in in verschillende uitvoeringen , ook een met 19mm as , deze is identiek aan de gx 160 kwa inbouwmaten.

mocht het niet plug and play zijn en moet je alles aanpakken.
dan zou ik een ander blok als een gx160 pakken , deze viel mij enorm tegen kwa vermogen en betrouwbaarheid.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Yamaha-dt-50-mx 22-2-2010 21:23 Print reply

Posts: 63
allemaal bedankt voor jullie reacties,
volgens mij ben ik er uit, ik heb namenlijk al een honda 6.5 pk 196 cc blok, maar de koppeling van de amica 1250 past er volgens mij precies op, want de amica heeft ook een honda blok.
wat alleen een probleem is is dus dat de krukas van de amica 19 mm is( wat crossgek zegt)
en ik heb een 20mm krukas, maarja dan moet ik maar een beetje schuren.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-2-2010 22:14 Print reply

Posts: 10835
blokje starten en de slijptol ertegen tot hij 19mm is

Deze post moet je niet echt serieus nemen (dus niet gaan proberen) alhoewel ik wel denk dat het kan werken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Markjo 22-2-2010 22:28 Print reply

Posts: 1061
naar een draaierij gaan en poelie laten uitdraaien naar 20mm
voor een pakkie shag oid

wel ff in de gaten houden hoe hij geborgd zit (spie oid)
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 8276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved