Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Raar probleem puchie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 599 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60637 - Raar probleem puchie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 19-2-2010 14:49 Print topicpost

Posts: 1234
Ik heb een nogal raar probleem vind ik zelf. Ik was pas aan het kijken of ik nog wel blokolie in me puch maxi had zitten. Mooi niet dus, zat geen druppel meer in. Waarschijnlijk heb ik dus lange tijd circa 1 jaar zonder blokolie gereden. Want ik heb het nooit gecontroleerd toen ik hem ook kocht( ja erg dom maar wis niet eens dat puchies ook blokolie hadden:P) maarja hij trok wel gewoon goed en reed ook goed. Dus ik dagt zal wel goed zitten.

Niet dus, dus nu heb ik maar juiste hoeveelheid van dat atf olie erin gedaan. Maar nu rijd die dus heel anders. Hij trekt heel anders en het geluid is ook heel anders.

Het rijden lijkt erg op bijvoorbeeld een
tomos snor 2 speed. Dus dat hij eerst best veel toeren maakt en na ongeveer 10 meter weer terugzakt in toeren en daarna trekt die hem door naar ze top. Is er toch wat kapot gegaan of versleten ? en wat kan dit anders zijn dat het nu zo anders is??

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 19-2-2010 om 14:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 19-2-2010 om 14:53 uur.
 
!!2 takt!!

mrd70cc-racer 19-2-2010 16:00 Print reply

Posts: 170
olie er weer uit laten lopen :P
 
open je ziel zet je verstand op nul geef een stoot gas en blaas op het achterwiel de straat door
Maakje 19-2-2010 16:03 Print reply

Posts: 808
Ik weet niet of dit lang geleden is dat je die olie hebt vervangen, maar misschien moet je nog gewoon even zo doorrijden... zo was dat ook bij mijn tomos, hij liep slechter nadat ik dat had vervagen maar na een tijdje rijden deed ie het wel weer.
 
bloaze manne, meej diene woage!
Uncle BLAM 19-2-2010 16:25 Print reply

Posts: 1025
De koppeling draait in de olie, deze kan zijn gaan slijten omdat je lang zonder olie gereden hebt

Wss had de koppeling goede grip zonder olie en nu er olie in het blok zit, en dus ook op de koppeling, gaat 'ie makkelijker door slippen en duurt het langer voor 'ie grip heeft (geen/weinig grip hoge toeren - veel/goede grip lage toeren)

als het probleem blijft kun je de koppeling bij stellen door de kap aan de koppeling kant eraf te halen en dan aan de dikke schroef te draaien die op de zijkant van de (twee?) koppelings segmenten zit, volgens mij krijgt de koppeling sneller grip als je de schroef b.v. een halve slag losser draait
succes
 
een BF teller is sneller
antonhonda 19-2-2010 16:40 Print reply

Posts: 3616
eerst 15 km rijden ofzo dan word het minder en na 30 ofzo ist was bij mij ook zo
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Arjan 2-Stroke 20-2-2010 8:52 Print reply

Posts: 595
was ook zo toen ik mijn puch kocht, als er geen olie in het blok zit heb je eigenlijk dus gewoon een drooge koppeling dan heeft de koppeling veel meer grip, en door de olie gaat de koppeling sneller slippen.
Daar zul je denk ik aan moeten wennen, of als je het vervelend vind je koppeling minder strak zetten, zodat de koppeling eerder aangrijpt.

Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 20-2-2010 om 8:54 uur.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
tijgertje 20-2-2010 10:07 Print reply
Posts: 10
ik heb zelf ook een puchje..
maar dat ding loopt op mengsmering!
hebben jullie het hier over een puch maxi?

 
Saknet 20-2-2010 10:15 Print reply

Posts: 10355
meet je koppelingsegmenten op met een geijkte schuifmaat die 2 cijfers achter de komma gaat, er staat waarschijnlijk wel ergens op de koppeling onderdelen aangegeven hoeveel mm ze minimaal moeten zijn. (anders moet je even een puch forum / website opzoeken ( http://www.brommerforum.nl/links/list ) of hier in de Knowledge base zoeken http://www.brommerforum.nl/knowledgebase )

kijk ook even of je speling hebt op die as die uit de motor steekt waar je voortandwiel op zit. (dan moet je dus even de ketting ervan af peuteren dus je achterwiel even loshalen en daarna opnieuw opspannen)

Als daar dus speling op zit en dan heb ik het niet over dat je die as eruit kan trekken maar dat hij kan slingeren in zn ronddraai gebeuren, dan heb je te lang zonder olie gereden want dan zijn er lagers gaar.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 20-2-2010 om 10:19 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
popiv 20-2-2010 14:54 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tijgertje
ik heb zelf ook een puchje..
maar dat ding loopt op mengsmering!
hebben jullie het hier over een puch maxi?



waar de brommer op rijdt heeft niks te maken met het blok (voor zover het gaat over jouw vraag).
Elk blok heeft een hoeveelheid olie erin om bepaalde onderdelen te smeren. Dat is een apart circuit net zoals de route voor de mengsmering van de benzinetank naar de cilinder een apart circuit is

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 20-2-2010 om 14:55 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps

Dit topic is 1187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved