Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Restrictie van Cagiva mito uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60633 - Restrictie van Cagiva mito uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 19-2-2010 11:50 Print topicpost

Posts: 4605
Wat zijn de restrictie's van de cagiva mito model 1 '94?

Dit is het model met de 2 ronde koplampen

Ik heb namelijk de demper opengehaald en kwam dit tegen.







Is dit een extra geluidsdemping of is het een soort begrenzing?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-2-2010 om 11:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-2-2010 om 11:50 uur.
 
Vlaanderen vrij!

2SLOW4ME 19-2-2010 11:59 Print reply

Posts: 1944
Ik heb dit idd nog nooit gezien..

Ik vermoed wel dat je vermogensverlies hebt ja, aangezien de uitlaatgassen eerst door die voorste "kamer" heen moeten en vervolgens door het gedeelte met het demperwol de buitenlucht in worden geblazen..

Kun je er niet een goedkoop ander 125cc dempertje op zetten? zie je vanzelf of het verschil geeft of niet..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
yamahadt1986 19-2-2010 12:02 Print reply
Posts: 1713
dit is zekerweten een begrenzer
je moet de middelste pijp aansluiten op je tailpijpje.
die 2 andere pijpje dat zijn de begrezers.
en ook inderdaad doordat het ook zo zit is het geluid ook iets minder

simpelste is gewoon even 125cc demper op de kop zien te tikken.
dan hoef je niet die hele demper te gaan verknaken.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 19-2-2010 12:04 Print reply

Posts: 4605
Ja ik ben momenteel éénn aan het zoeken (liefst met kevlar look, kun je dat ergens kopen kevlar bekleding voor rond je demper )

Maar ik kan gewoon in het midden een gat boren en dan een buisje lassen op het middelste buisje.

Kwa uitzicht blijft het dan hetzelfde, zou dit veel verszchil geven?

Want het mag natuurlijk ook nie te veel lawaai maken aangezien ik op circuit ga rijden (max 105db).

Edit: de demper zit er in zoals je op bovenste foto ziet, die 2 kleine buisje zitten aan het uiteinde van de demper. De demperwol zijde zit aan de uitlaat kant

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-2-2010 om 12:07 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Makrolon 19-2-2010 12:07 Print reply

Posts: 6733
Geef me een reden om een 125 motor af fabriek te begrenzen?

Dit is geen begrenzing, gewoon een geluidsdemping. En ja, die zal je wel iets vermogensverlies opleveren. Maar begrenzing is niet de insteek van de constructie.
 
KTM 525 EXC Supermoto
BenjaminDG 19-2-2010 12:08 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Geef me een reden om een 125 motor af fabriek te begrenzen?

Dit is geen begrenzing, gewoon een geluidsdemping. En ja, die zal je wel iets vermogensverlies opleveren. Maar begrenzing is niet de insteek van de constructie.


Milieu? geluidrestrictie? 15kW?

Er zijn veel 125cc 2T die orgineel begrenst zijn, bv in zwitserland zijn dat bijna allemaal 15kw machine's.

Edit: Ik heb het antwoord al gevonden via motor-forum, het is een 2de geluidsdemper buiten de geperforeerde buis met glaswol.

Bedankt voor de snelle antwoorden

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-2-2010 om 12:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Makrolon 19-2-2010 13:44 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Milieu? geluidrestrictie? 15kW?

Er zijn veel 125cc 2T die orgineel begrenst zijn, bv in zwitserland zijn dat bijna allemaal 15kw machine's.

Edit: Ik heb het antwoord al gevonden via motor-forum, het is een 2de geluidsdemper buiten de geperforeerde buis met glaswol.

Bedankt voor de snelle antwoorden

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-2-2010 om 12:29 uur.

Dan maken ze niet zon vage begrenzing.
 
KTM 525 EXC Supermoto
derbidriver5 19-2-2010 13:47 Print reply

Posts: 476
DB killers remmen ook een beeje af hoor
 
De kets 19-2-2010 13:57 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbidriver5
DB killers remmen ook een beeje af hoor

DB killers remmen niet echt af, DB gaat om geluid niet om vermogen.
Maar zoals bij die scoots enzo, ziet er ergens zon cllindervormig pijpje in de pijp en dat kan afremmen + stillen,
dit lijkt me niet echt een vermogen afremmer.

wel rare constructie van demping

Dit bericht is gewijzigd door De kets op 19-2-2010 om 13:58 uur.
 
BenjaminDG 19-2-2010 17:53 Print reply

Posts: 4605
Ik ga toch het binnenste van de demper aanpassen, want de demper is kwa uitzicht toch verneut. Ik heb er ooit eens polierspul op gemorst wat in de demper is beginnen in vreten. Met gevolg dat van die witten strepen opstaan die ik er niet meer uit krijg.


Ik zal wel laten weten of het iets scheelt kwa prestaties

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-2-2010 om 17:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kpotmake 19-2-2010 18:12 Print reply

Posts: 3065
als je vermogen wil moet je hem helemaal recht maken

wil je hem stil hebben moet je hem zo laten
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
RR89 22-2-2010 13:19 Print reply

Posts: 327
dat laatste gedeelte is gewoon een kamer demping. Zo is 90% van de uitlaatpijpen van voor het expansie tijdperk gedempt (lees: zundapp, kreidler puch enz). Zaten wel wat meer schotten in..

Denk niet dat deze demper veel begrenst. Het doorlaat oppervlak (pi*R^2)van de 2 kleine pijpjes is waarschijnlijk even groot als die ene grote.
Het zal de 'flow' niet ten goede komen, maar het gehoor wel.

Als je wilt weten hoeveel je demper 'begrenst' kan je uiteraard ook even zonder demper rijden

 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is

Dit topic is 3306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved