Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mbk x-limit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60612 - Mbk x-limit
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drunkenmonkey 18-2-2010 13:04 Print topicpost
Posts: 31
Hallo ,

Zaterdag krijg ik mijn nieuwe mbk x-limit .
Eerst moet ik hem 1000km inrijden ( tegen 45km/u )
Maar eenmaal de 1000km bereikt wil ik toch wel een nieuwe uitlaat steken ..
Alleen vind ik echt niet veel uitlaten voor de x-limit
Ik weet wel dat mbk ongeveer hetzelfde is als de yamaha dt 50 ( ging eerst de yamaha kopen maar deze was pas beschikbaar in april )


Ik zou GEEN onderliggende uitlaat willen .
Deze uitlaten vond ik al die passen op een dt50 :
http://www.opvoeren....tra.asp?i=464864.jpg

http://www.opvoeren....li%20enduro%202t.jpg

http://www.opvoeren....a.asp?i=leocross.jpg

Zouden deze ook passen op een x-limit?Zo ja , welke is de beste hiervan qua prestaties ?( of een andere goede bovenliggende uitlaat )


Alvast bedankt!
 

BenjaminDG 18-2-2010 13:07 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drunkenmonkey
Hallo ,

Zaterdag krijg ik mijn nieuwe mbk x-limit .
Eerst moet ik hem 1000km inrijden ( tegen 45km/u )
Maar eenmaal de 1000km bereikt wil ik toch wel een nieuwe uitlaat steken ..
Alleen vind ik echt niet veel uitlaten voor de x-limit
Ik weet wel dat mbk ongeveer hetzelfde is als de yamaha dt 50 ( ging eerst de yamaha kopen maar deze was pas beschikbaar in april )


Ik zou GEEN onderliggende uitlaat willen .
Deze uitlaten vond ik al die passen op een dt50 :
http://www.opvoeren....tra.asp?i=464864.jpg

http://www.opvoeren....li%20enduro%202t.jpg

http://www.opvoeren....a.asp?i=leocross.jpg

Zouden deze ook passen op een x-limit?Zo ja , welke is de beste hiervan qua prestaties ?( of een andere goede bovenliggende uitlaat )


Alvast bedankt!


1000 km inrijden is te veel hoor, vooral voor een begrenste 50cc.

Doe maar gerust de helft, 500km dus.

Uitlaten kan je (laten) aanpassen, maar laat eerst je brommer is ontgrenzen.

Dan zal hij al een stuk beter (en harder) rijden
 
Vlaanderen vrij!
lukebanning 18-2-2010 13:13 Print reply

Posts: 565
X-Limit is precies hetzelfde, dus je kunt gewoon een uitlaat kopen die op een Yamaha DT past.
Op een standaard brommertje loopt zo'n Leovince altijd wel aardig leuk, wel mooi geluid voor een SM vind ik altijd
 
drunkenmonkey 18-2-2010 13:15 Print reply
Posts: 31
Bedankt voor het snelle antwoord!

De man waar we de mbk kochten gaat hem zelf na 1000km ontgrenzen ( grotere sproeier & prop uit uitlaat halen ) + hij gaat een begrenzer steken ( met remcode ) .Natuurlijk , als ik hierna een nieuwe uitlaat zou willen steken , gaat de begrenzer dan verkeerd afgesteld staan ?!En volgens mij valt de brommer buiten garantie als er een nieuwe uitlaat komt op te staan toch ?Dus kan ik de begrenzer niet opnieuw laten afstellen door de garagist.Is het mogelijk om zelf zo'n ding af te stellen ?

Ik vind gewoon de orginele uitlaat niet zo mooi ..
 
JohanSendapower 18-2-2010 13:26 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drunkenmonkey
Bedankt voor het snelle antwoord!

De man waar we de mbk kochten gaat hem zelf na 1000km ontgrenzen ( grotere sproeier & prop uit uitlaat halen ) + hij gaat een begrenzer steken ( met remcode ) .Natuurlijk , als ik hierna een nieuwe uitlaat zou willen steken , gaat de begrenzer dan verkeerd afgesteld staan ?!En volgens mij valt de brommer buiten garantie als er een nieuwe uitlaat komt op te staan toch ?Dus kan ik de begrenzer niet opnieuw laten afstellen door de garagist.Is het mogelijk om zelf zo'n ding af te stellen ?

Ik vind gewoon de orginele uitlaat niet zo mooi ..


tis maar net wat je hebt afgesproken met je dealer...

als zo'n monteur em kan afstellen dan zou je dat in principe zelf ook wel kunnen
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp
drunkenmonkey 28-3-2010 19:17 Print reply
Posts: 31
Ik heb hem al een tijdje maar mocht niet reden omdat ik mijn rijbewijs niet had ..
Ik heb het gehaald & heb al 80 km op de teller .
De bedoeling is om hem later te tunen , dus is het wel verstandig om hem te roderen aan 45 km / uur ?
Iemand zei me vandaag dat ik hem eerst moet laten ontgrenzen om hem dan te laten roderen aan 50-60 km per uur .
Want de brommer kan immers veel meer aan .. 45 km per uur is echt absurd, hij is zelf heel moeilijk te berijden ! ( 45km & 6 versnellingen .. )


 
Freddy-fish 28-3-2010 20:24 Print reply

Posts: 2129
mijn begrenzer staat idd ook op 60 km/h, werd nix van gezegd door pliesie toen op de roller. eemaal als je brommer opgevoerd is met begrenzer, en je laat hem nóg harder lopen, moet je de begrenzer ook opnieuw afstellen
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
konterbonker 28-3-2010 21:28 Print reply
Posts: 460
even een tip:

als jij je blok 'zo netjes mogelijk' wilt inrijden, moet je alle begrenzers erafgooien en voor veiligheid een (euro)begrenzer eropzetten !
 
bokito 29-3-2010 18:55 Print reply
Posts: 2
hallo,

ik wil bij mijn mbk x-limit de prop eruit halen.
ik weet wel hoe maar ik weet niet of er dan ook een andere sproeier bij moet. Ik heb er nu een standaard sproeier, moet ie groter als de prop er uit gaat? en welke maat?
 
Niek de Wildt 29-3-2010 19:18 Print reply
Posts: 7168
eerst opvoeren voordat je inrijdt
 
bokito 29-3-2010 19:23 Print reply
Posts: 2
er staat nu iest van 2200 km op dus inrijde hoeft niet meer,
maar wil nu wel eens ggaan opvoeren dus moet ik een andere sproeier er op plaatsen of niet? en welke maat moet het dan zijn?

 
drunkenmonkey 25-4-2010 19:17 Print reply
Posts: 31
Ik krijg morgen een Leovince V6 ..
Kan ik deze gewoon op de X-limit steken met originele sproeier?
Of is het echt een noodzaak om er een grotere sproeier op te monteren?



Dit bericht is gewijzigd door drunkenmonkey op 2-5-2010 om 20:15 uur.
 
drunkenmonkey 3-5-2010 21:53 Print reply
Posts: 31
Ik heb dus mijn leovince v6 & deze is al gemonteerd.
Alle andere onderdelen zijn nog standaard & ik haal een kleine 70 km per uur.Maar hij sputtert nog, je voelt echt dat hij meer kan .
Is er soms nog een begrenzing op mijn xlimit ?( cdi , gas of cabru begrenzing ?)


 
der Chef 3-5-2010 21:57 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drunkenmonkey
Ik heb dus mijn leovince v6 & deze is al gemonteerd.
Alle andere onderdelen zijn nog standaard & ik haal een kleine 70 km per uur.Maar hij sputtert nog, je voelt echt dat hij meer kan .
Is er soms nog een begrenzing op mijn xlimit ?( cdi , gas of cabru begrenzing ?)



Carberateur afstellen misschien?
 
drunkenmonkey 4-5-2010 19:51 Print reply
Posts: 31
Ik heb vernomen dat er een andere sproeier in moet , hoe groot moet deze ongeveer zijn ?
 
Maup 4-5-2010 20:50 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drunkenmonkey
Ik heb vernomen dat er een andere sproeier in moet , hoe groot moet deze ongeveer zijn ?

is niet te zeggen. Gewoon gaan afstellen
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 6380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved