Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #60590 - honda mb 70cc ZETA???
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 4721 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Honda.MB |
16-2-2010 9:23 |
Posts: 47 |
amai, na een klein vastlopertje: http://www.brommerforum.nl/showtopic/60510 heb ik een 70cc zeta gekocht..
een luchtgekoelde..
staat ook zeta op etc.. dus cilinder binnengehaald,.. maar nu vraag ik mij af wat is dit voor cilinder.. ik zie ze nerges op inet, kan er nergens wat over vinden ofzo??
weetiemand wat meer van?
6koelribben, alu cil en nicasil wand, gaten in bovenste zuigerflap..
45mm.
bvd
ojaa,, welke sproeier moet ik ong hebben..
setup dus:
70cc zeta
70cc uitlaat- homoet special
16mm carb mikunie
originele luchtfilterbox
Dit bericht is gewijzigd door Honda.MB op 16-2-2010 om 9:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Honda.MB op 16-2-2010 om 9:47 uur.
|
|
|
|
pieke.faessen |
16-2-2010 12:49 |
Posts: 372 |
met een sproeier moet je altijd proberen, je had eerst 50cc (?) dus begin eens met testen bij 10/15 maten groter.
|
|
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!! |
|
ChielTZR |
16-2-2010 13:25 |
|
Marcooow |
16-2-2010 15:29 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda.MB
amai, na een klein vastlopertje: http://www.brommerforum.nl/showtopic/60510 heb ik een 70cc zeta gekocht..
een luchtgekoelde..
staat ook zeta op etc.. dus cilinder binnengehaald,.. maar nu vraag ik mij af wat is dit voor cilinder.. ik zie ze nerges op inet, kan er nergens wat over vinden ofzo??
weetiemand wat meer van?
6koelribben, alu cil en nicasil wand, gaten in bovenste zuigerflap..
45mm.
bvd
ojaa,, welke sproeier moet ik ong hebben..
setup dus:
70cc zeta
70cc uitlaat- homoet special
16mm carb mikunie
originele luchtfilterbox
Dit bericht is gewijzigd door Honda.MB op 16-2-2010 om 9:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Honda.MB op 16-2-2010 om 9:47 uur.
zeta is zelfde als parmakit. parmakit heeft zeta overgenomen
zeta is volgens mij wel een snel cilindertje en zijn ook niet meer nieuw te koop. verder zoals je zegt 6 koelribben en een wand van nicasil of chroom.
|
|
faster than a bullet! |
|
peter1 |
16-2-2010 17:26 |
Posts: 72 |
zeta's zijn snelle en sterke cilinders. en meer heb ik er niet over te zeggen want hij heft het altijd goed gedaan.
|
|
====HONDA==== (MT/ MCX) |
|
der Chef |
16-2-2010 17:27 |
Posts: 3265 |
Vond mijn Zeta anders tegenvallen..
|
|
|
|
Marcooow |
16-2-2010 17:40 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Vond mijn Zeta anders tegenvallen..
vond ik met mijn airsal ook maar die heb ik ook niet goed ingereden. klasgenoot heeft een mt5 ook met 70 airsal en die reed gewoon super maar die was ook wel iets aangepast wand kop was uitgedraaid en had een 5 bak. het is maar net hoe je die cilinder inrijdt.
|
|
faster than a bullet! |
|
Honda.MB |
17-2-2010 8:57 |
Posts: 47 |
gister rommel eronder gebout, afgedraaide pet eronder.. zal ook nog ff de squish opmeten voordat ik rijden ga.
wat is de kleinste squish, 1 mm ofzo?
cilinder is 2ehands vandaar:P maar wel goede cilinddere zo te horen??
wel felle gasreactie.. heb er 20 maten grotere sproeier in gedaan..
|
|
|
|
dutschbird |
17-2-2010 11:32 |
Posts: 1760 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda.MB
gister rommel eronder gebout, afgedraaide pet eronder.. zal ook nog ff de squish opmeten voordat ik rijden ga.
wat is de kleinste squish, 1 mm ofzo?
cilinder is 2ehands vandaar:P maar wel goede cilinddere zo te horen??
wel felle gasreactie.. heb er 20 maten grotere sproeier in gedaan..
kleinste is 0.0mm, als ik jou was zou ik hem rond de 0.7-0.8 zetten
|
|
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:) |
|
70malossi |
17-2-2010 11:48 |
Posts: 4176 |
verschillende 70 zeta's gehad,tot de maximum getuned kwa poort timing.Toen overgestapt op 70 malossi en dat was een wereld van verschil,die cilinder was kwa trekkracht,powerband en hoge revs veel beter dan de zeta.
desalniettemin is de zeta een degelijke redelijk snelle cilinder, niet meer en niet minder
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Honda.MB |
17-2-2010 14:03 |
Posts: 47 |
70malossie is me iets te veel geld hoor.
en in vergelijking met een 50cc snel, opgevoerd..?? issie heel snel?
en cilinder in vergelijking met imi dan??
bvd
|
|
|
|
Marcooow |
17-2-2010 16:00 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda.MB
70malossie is me iets te veel geld hoor.
en in vergelijking met een 50cc snel, opgevoerd..?? issie heel snel?
en cilinder in vergelijking met imi dan??
bvd
in vergelijking met bijvoorbeeld de hm167 (50cc snel) is de zeta 70cc wel een heel stuk sneller en vergeleken met een 70 imitatie denk ik ook wel aardig wat. iets sneller, beter afgewerkt, draait iets meer toeren en denk wel wat slijtvaster
|
|
faster than a bullet! |
|
der Chef |
17-2-2010 16:03 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
vond ik met mijn airsal ook maar die heb ik ook niet goed ingereden. klasgenoot heeft een mt5 ook met 70 airsal en die reed gewoon super maar die was ook wel iets aangepast wand kop was uitgedraaid en had een 5 bak. het is maar net hoe je die cilinder inrijdt.
Ik had een 2e hands zeta, met een nieuwe zuiger etc erin.. maar mn 70cc airsal (nieuw) zat toch echt veel meer in.
|
|
|
|
Marcooow |
17-2-2010 16:05 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]
Ik had een 2e hands zeta, met een nieuwe zuiger etc erin.. maar mn 70cc airsal (nieuw) zat toch echt veel meer in.
ja je weet niet hoe goed ze die zeta hebben ingereden en je hebt denk ik zelf de airsel wel goed ingereden. dan voel je ook wel een verschil.
Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 17-2-2010 om 16:05 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
Dit topic is 4721 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|