Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Warmloper?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60583 - Warmloper?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Che Spettacolo 15-2-2010 18:52 Print topicpost

Posts: 287
Beste,

Ik zal het probleem even voor leggen + de setup:

Setup:
Yamaha dt50x 2009
Cilinder ori
Carberateur Dellorto PHBN 16mm
Sproeier 110
Tandwielverhouding 12-48
Uitlaat Gianneli enduro
KM-stand 2200

Ik had mijn brommer dus een onderhouds beurt gegeven en nalaten kijken of de afstelling goed was,
en meteen de tandwielverhouding laten veranderen, bij de dealer.
Nou, dag erna mijn brommer meteen opgehaald en de monteur zei dat de kleur van de bougie goed is.
Dus dat zou in moeten houden dat mijn afstelling goed is. En de brommer zelf was erg vet gesmeerd want,
het vet kwam zelfs uit mijn demper. Nu zei de monteur dat hij 102 km/h had gereden en dat hij gewoon goed is.
Dus ik dolbij naar huis eerst warm rijden en dan toch even kijken hoe hard hij kan en ook ik redde de 100 km/h.
Nu ik dus een paar dagen zo heb gereden ging ik zondag, met mijn vriendin achterop richting haar huis, een rit van ongeveer 8 km.
Na nu alweer warm te hebben gereden ging ik ook nu weer volgas rijden. Toen wou ik naar zijn 6 schakelen maar,
dat trok hij niet helemaal door het gewicht en tegen wind en tanwielverhouding. Dus wou ik terug schakelen naar zijn 5,
maar op ongeveer datzelfde moment klapte de brommer weg van 9000 rpm naar 0 rmp. De temperatuur meter gaf 2 blokjes onder het maximum aan,
dat betekent volgens mij niet dat hij extreem warm is.

wat zou dit kunnen wezen?

en is een deel van de schuld terug te verhalen op de dealer?

mvg,

Roy
 

RBN 15-2-2010 18:56 Print reply

Posts: 858
Een goede bougiekleur zegt vrij weinig.

Ik heb met een goede bougiekleur 2x een vastloper gehad op 1 brommer.
Lag helaas aan heel iets anders dan simpel de carb. afstelling.



Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:57 uur.
 
Che Spettacolo 15-2-2010 18:57 Print reply

Posts: 287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Een goede bougiekleur zegt vrij weinig.

Ik heb met een goede bougiekleur 2x een vastloper gehad op 1 brommer.
Lag aan heel iets anders dan simpel de carb. afstelling.




wat had jij telkens als schade dan?
alleen je cilinder en zuiger?
 
RBN 15-2-2010 18:58 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Che Spettacolo
[...]


wat had jij telkens als schade dan?
alleen je cilinder en zuiger?


Zuiger kapot, cilinder bekrast.

Nieuwe zuiger en cilinder honen.

Maar hij start/rijdt nu niet meer?

ik zou in iedergeval is even die dealer opbellen...
 
Che Spettacolo 15-2-2010 18:59 Print reply

Posts: 287
Hij start nog wel, vandaag dan gister niet.
Dat ga ik zeker doen want ik vind dit niet mogen kunnen.
 
RBN 15-2-2010 19:02 Print reply

Posts: 858
Ik denk dat je het beste eerst kan bepalen wat de schade is (als die er is).

Dan de dealer bellen en zeggen wat er beschadigd is, en is even overleggen waarom dit zo vlak gebeurd is na zijn 'onderhoudsbeurt'.

Als je niet weet hoe je de schade kan bepalen, als die er is. Kan je denk ik ook het beste de dealer bellen en er tenminste is even overleggen hoe zoiets kan gebeuren, wat het kan zijn. en waarom het na zijn onderhoudsbeurt is gebeurd.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 19:02 uur.
 
Banaan 15-2-2010 19:02 Print reply

Posts: 5725
Dealer zal wel geen garantie geven op opvoeren he

Heb je bij Breeman laten doen zeker?
 
Che Spettacolo 15-2-2010 19:05 Print reply

Posts: 287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Dealer zal wel geen garantie geven op opvoeren he

Heb je bij Breeman laten doen zeker?


Daar was ik mezelf ook wel bewust van maar om nou 45 km/h te blijven rijden is ook niet leuk.
Nee, niet bij Breeman die zijn nog erger maar gewoon bij Cor Melissant.

Quote:
Ik denk dat je het beste eerst kan bepalen wat de schade is (als die er is).

Dan de dealer bellen en zeggen wat er beschadigd is, en is even overleggen waarom dit zo vlak gebeurd is na zijn 'onderhoudsbeurt'.

Als je niet weet hoe je de schade kan bepalen, als die er is. Kan je denk ik ook het beste de dealer bellen en er tenminste is even overleggen hoe zoiets kan gebeuren, wat het kan zijn. en waarom het na zijn onderhoudsbeurt is gebeurd.


Om de schade te bepalen moet je de cilinder eraf halen, maar moet je daarbij ook de pakking vervangen als je dat hebt gedaan?

Ik zit alleen met het probleem dat mijn brommer dus nog bij mijn vriendin staat, en wij dus geen kar ter beschikking hebben om hem te verplaatsen. Dus ik zou even niet weten hoe ik hem bij mij thuis kan krijgen om hem na te kijken, zou je nog kunnen rijden?


Dit bericht is gewijzigd door Che Spettacolo op 15-2-2010 om 19:08 uur.
 
dutschbird 15-2-2010 19:12 Print reply

Posts: 1760
Waarom hier voor een topic aanmaken zonder dat je uberhaupt naar je cilinder hebt gekeken.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Che Spettacolo 15-2-2010 19:14 Print reply

Posts: 287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
Waarom hier voor een topic aanmaken zonder dat je uberhaupt naar je cilinder hebt gekeken.


omdat ik deze symptonen wel vaker bij een warm/vast loper heb gezien. Dus ik het toch maar even wou vragen/zeggen

 
ChielTZR 15-2-2010 19:17 Print reply

Posts: 6016
Mischien is het gewoon het beste als je even opbelt naar de dealer.
Zo te horen ben je niet heel erg technisch aangelegd. Gewooon even overleggen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
dutschbird 15-2-2010 19:19 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Mischien is het gewoon het beste als je even opbelt naar de dealer.
Zo te horen ben je niet heel erg technisch aangelegd. Gewooon even overleggen.



Waarom nou weer zo'n opmerking ''zo te horen ben je niet heel erg technische aangelegd?'' zo krijg je alleen maar weer van die nutteloze disccusies en ik vind dat de TS niet als een totale noob overkomt.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
ChielTZR 15-2-2010 19:29 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]



Waarom nou weer zo'n opmerking ''zo te horen ben je niet heel erg technische aangelegd?'' zo krijg je alleen maar weer van die nutteloze disccusies en ik vind dat de TS niet als een totale noob overkomt.


Ik start geen discussie. Ik probeer duidelijk te maken dat voor hij er iets aan openhaalt hij beter even kan overleggen met de zaak wie het uitgevoerd heeft.

Mja, verder zal ik het afstellen liever zelf doen, dan laten doen door zon zaakje.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Niek de Wildt 15-2-2010 19:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Een goede bougiekleur zegt vrij weinig.

Ik heb met een goede bougiekleur 2x een vastloper gehad op 1 brommer.
Lag helaas aan heel iets anders dan simpel de carb. afstelling.



Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:57 uur.


Waar bekeek je die bougiekleur dan?
 
Freddy-fish 15-2-2010 19:50 Print reply

Posts: 2129
als de dealer zegt de bougiekleur is goed dus hij staat goed afgestelt moet je hem direct een schop onder z'n reet geve, dit is een indicatie en geen meet achtig iets ding
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
JohanSendapower 15-2-2010 20:58 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
als de dealer zegt de bougiekleur is goed dus hij staat goed afgestelt moet je hem direct een schop onder z'n reet geve, dit is een indicatie en geen meet achtig iets ding


mee eens kan de kleur van je bougie nog zo mooi zijn.. dan kan ie nog best beroerd lopen
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp

Dit topic is 2772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved