Beste,
Ik zal het probleem even voor leggen + de setup:
Setup:
Yamaha dt50x 2009
Cilinder ori
Carberateur Dellorto PHBN 16mm
Sproeier 110
Tandwielverhouding 12-48
Uitlaat Gianneli enduro
KM-stand 2200
Ik had mijn brommer dus een onderhouds beurt gegeven en nalaten kijken of de afstelling goed was,
en meteen de tandwielverhouding laten veranderen, bij de dealer.
Nou, dag erna mijn brommer meteen opgehaald en de monteur zei dat de kleur van de bougie goed is.
Dus dat zou in moeten houden dat mijn afstelling goed is. En de brommer zelf was erg vet gesmeerd want,
het vet kwam zelfs uit mijn demper. Nu zei de monteur dat hij 102 km/h had gereden en dat hij gewoon goed is.
Dus ik dolbij naar huis eerst warm rijden en dan toch even kijken hoe hard hij kan en ook ik redde de 100 km/h.
Nu ik dus een paar dagen zo heb gereden ging ik zondag, met mijn vriendin achterop richting haar huis, een rit van ongeveer 8 km.
Na nu alweer warm te hebben gereden ging ik ook nu weer volgas rijden. Toen wou ik naar zijn 6 schakelen maar,
dat trok hij niet helemaal door het gewicht en tegen wind en tanwielverhouding. Dus wou ik terug schakelen naar zijn 5,
maar op ongeveer datzelfde moment klapte de brommer weg van 9000 rpm naar 0 rmp. De temperatuur meter gaf 2 blokjes onder het maximum aan,
dat betekent volgens mij niet dat hij extreem warm is.
wat zou dit kunnen wezen?
en is een deel van de schuld terug te verhalen op de dealer?
mvg,
Roy
|