Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer voor vakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60580 - brommer voor vakantie
Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14319 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steef ts70xk 15-2-2010 21:02 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Ik zou eerder met een mtx gaan, gezien de ontstekking van een mx.

daar ken je een ontsteking van een dtr op zette toch?
 
der Chef 15-2-2010 21:02 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
maar die kan je dus wel omzetten naar electronisch...

Waarom moeite doen als je ook gewoon een kant en klare mtx kan kopen (liefst met een 80 mbx blok)
 
kenny77 15-2-2010 21:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
ik vind hem wel mooi.

Maar jij zegt dus

DT50(mx) = naar kopenhagen rijden?


ziet er inderdaad mooi uit op de foto's daar niet van.


Ik kan je uiteraard niet garanderen , dat je zonder problemen met een dt naar kopenhagen rijd.
Met die van mij wel , maar of dat ook met een andere lukt, is maar de vraag.

als je zelf alles na kijken en de slechte spullen doet vervangen , geef ik je wel een grote kans dat je zonder (grote) problemen daar natoe rijd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Waarom moeite doen als je ook gewoon een kant en klare mtx kan kopen (liefst met een 80 mbx blok)



ik had die van mij in 20minuten omgebouwd.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 21:03 uur.
 
ChielTZR 15-2-2010 21:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


je vind ook nog wel goede achterbrugen voor een dt50 , is alleen even rond kijken.
ik heb nu een dt50mx II achterbrug erin , omdat die een stuk dikker is vond ik mooier.


Heb zelf ook al meerdere brugjes in handen gehad, naar mijn mening is er niet veel mis mee, althans, niet meer dan andere achterbruggen.
De bak van de dt is gewoon perfect, hij doet wat hij moet doen zonder te morren.


Verder is de ontsteking een minpunt bij de dt. Mischien dat een dtr (zoals al vaker gezegd) een uitkomst kan bieden.

Verder kenny, heb je een foto van de mx II brug?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 15-2-2010 21:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Waarom moeite doen als je ook gewoon een kant en klare mtx kan kopen (liefst met een 80 mbx blok)


ja. alsof al die mtxjes niet afgragd zijn in de loop der jaren. als ik kenny mag geloven kan je prima onderdelen vinden voor een dt voor een schijntje van de prijs. bij honda moet je of alles maar zien te vinden of bij motoport halen, waar het de vraag is wat je krijgt?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RBN 15-2-2010 21:05 Print reply

Posts: 858
Ja ik twijfel ook nog tussen mtx en dt.

ik probeer over allebei informatie te vinden zodat ik ze goed kan vergelijken, en met iemand praten die er 1 heeft is natuurlijk al helemaal handig.

maar behalve de ontsteking, wat vind je nog meer beter aan de mtx dan aan de dt?

en wat is er nou echt beter aan de dt dan aan de mtx? behalve dat hij mooier is.

ik moet ze vergelijken.

lastige keus.

edit: zo te zien is de meerderheid voor de DT

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 21:07 uur.
 
der Chef 15-2-2010 21:06 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja. alsof al die mtxjes niet afgragd zijn in de loop der jaren. als ik kenny mag geloven kan je prima onderdelen vinden voor een dt voor een schijntje van de prijs. bij honda moet je of alles maar zien te vinden of bij motoport halen, waar het de vraag is wat je krijgt?

Brommerboeren hier in de omgeving hebben onderdelen genoeg van Honda etc, ook marktplaats staat genoeg op.

en @ kenny:
Als ik zie hoevaak de TS wel geen problemen heeft dat die topics maakt lijkt het me niet zo verstandig dat hij dat zelf gaat omzetten
 
RBN 15-2-2010 21:09 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Brommerboeren hier in de omgeving hebben onderdelen genoeg van Honda etc, ook marktplaats staat genoeg op.

en @ kenny:
Als ik zie hoevaak de TS wel geen problemen heeft dat die topics maakt lijkt het me niet zo verstandig dat hij dat zelf gaat omzetten


Wat denk je wel niet wat ik daar allemaal van geleerd heb? bovendien, het aantal problemen zegt toch niks over hoe ik sleutel of wat ik ervan af weet?

had jij kunnen ruiken dat er een verkeerde zuiger inzat (door de vorige eigenaar erin gezet) waardoor de compressie 10x te hoog was?

en dat ding dus maar problemen bleef produceren


Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 21:10 uur.
 
kenny77 15-2-2010 21:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Heb zelf ook al meerdere brugjes in handen gehad, naar mijn mening is er niet veel mis mee, althans, niet meer dan andere achterbruggen.
De bak van de dt is gewoon perfect, hij doet wat hij moet doen zonder te morren.


Verder is de ontsteking een minpunt bij de dt. Mischien dat een dtr (zoals al vaker gezegd) een uitkomst kan bieden.

Verder kenny, heb je een foto van de mx II brug?


bovenaan bij de achterbrug kan het water (en dat doet het ook. ) in de buizen van de achterbrug komen.
En voor de rest zit er geen afvoer kanaal in de achterbrug dus gaat de hele achterbrug vol met water staan.

soms zie je het ook niet dat hij rot is, maar ik prikte bij die van mij toch maar mooi met een schroevendraaier door de achterbrug.

Dit heb ik bij mij opgelost door 2 kleine gaatjes te boren zodat het water weg kan lopen.

dtr50 onsteking is inderdaad de uitkomst en rijd ook nog veel beter ermee.

foto's brug:





(bijrijders stepjes zitten origineel niet op een dt50mx II achterbrug , die van mij zijn er zelf aan gelast)

Edit: wel moet ik zegge dat deze achterbrug breder is , dus heb je een bredere afstandsbus nodig.
en hij is een paar cm langer, komt hij achter wat hoger te staan.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 21:10 uur.
 
4takker 15-2-2010 21:11 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
honda c50 ss50 of cd50 en een nieuw imi blok er onder hangen
kan je als het goed is 5000 km maken zonder enkel probleem
het is zuinig 1 op 50
zit laag in toeren niet telkens een hoop gejank aan je kop

maar als ik jou was zou ik je budget verdubbelen dan heb je meer ruimte om een goede brommer te kopen


http://link.marktplaats.nl/322026328

verkoop dat blok wat er onder zit +200
koop een china blok 200
hou je 100 over voor andere dingen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
ChielTZR 15-2-2010 21:11 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


bovenaan bij de achterbrug kan het water (en dat doet het ook. ) in de buizen van de achterbrug komen.
En voor de rest zit er geen afvoer kanaal in de achterbrug dus gaat de hele achterbrug vol met water staan.

soms zie je het ook niet dat hij rot is, maar ik prikte bij die van mij toch maar mooi met een schroevendraaier door de achterbrug.

Dit heb ik bij mij opgelost door 2 kleine gaatjes te boren zodat het water weg kan lopen.

dtr50 onsteking is inderdaad de uitkomst en rijd ook nog veel beter ermee.

foto's brug:

afbeelding

afbeelding

(bijrijders stepjes zitten origineel niet op een dt50mx II achterbrug , die van mij zijn er zelf aan gelast)


Ik heb volgens mij alleen nog maar zulke dt brugjes gezien.
Stepjes zaten er bij mij ook op. ik heb ze er weer afgeslepen.
En die gaten, die kun je mischien wel dichtlassen. Dus eigenlijk is de achterbrug van de dt geen probleem.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
De Schout 15-2-2010 21:13 Print reply
Posts: 5327
wat ik nog even kwijt moet.
bij wat oudere brommers en in extreme gevallen zelfs bij net niet nieuwe brommers is de betrouwbaarheid veel meer afhankelijk van de mensen die er aan gewerkt hebben dan van de fabrikant.

 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 15-2-2010 21:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ik heb volgens mij alleen nog maar zulke dt brugjes gezien.
Stepjes zaten er bij mij ook op. ik heb ze er weer afgeslepen.
En die gaten, die kun je mischien wel dichtlassen. Dus eigenlijk is de achterbrug van de dt geen probleem.



linkse is dt50mx II en rechtse is een normale.

als je goed kijkt zie je dat de linkse bredere onderbalken heeft.

Edit: de achterbrugen die bij mij rot waren , waren niet meer te redden.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 21:17 uur.
 
RBN 15-2-2010 21:42 Print reply

Posts: 858
oke dt50mx of mtx-sh dus.

Bedankt voor de reacties!
 
RBN 15-2-2010 21:48 Print reply

Posts: 858
Nog als laatste.

Zijn er nog verschillen in motorblokken van de DT50, DT50R en DT50MX

(dat zijn toch de 3 types DT's of zijn er nog meer?)

zijn er onderling nog belangrijke verschillen? welke is het beste?
 

Dit topic is 14319 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved