Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer voor vakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 632 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60580 - brommer voor vakantie
Pagina 6 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 15-2-2010 20:43 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja is voor de koppeling te bedienen.

wat is daarmee?


werkt het goed? gaat het snel kapot?
 
coupequattro 15-2-2010 20:44 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ik hoorde dit:

'een as die uit het blok komt waar dan een klein hendeltje tegenaanduwt als je koppelt met zo'n veertje?'

Zegt dit je iets?



Volgens mij je koppelingsstift die as.
 
De Schout 15-2-2010 20:44 Print reply
Posts: 5327
samen met de ori punten ontsteking en de 2-plaat koppeling de achilleshiel van een dt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
steef ts70xk 15-2-2010 20:45 Print reply

Posts: 3244
een tsx niks voor je?? heb hem als zer fijne brommer beschoud.. reed goed lkkr simpel en weinig onderhoud en vrij goedkoop.
 
kenny77 15-2-2010 20:45 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
- de koppelings hendel in de ontstekingskap voor de koppeling is zwak en komt bij een groot tandwiel 14/15 tegen de ketting aan en gaat het kapot (hier heb ik wat op gevonden, als het zo ver is stuur ik het wel door)




is wel een rot ding, maar als je het even zelf doet verbeteren werkt het goed.
koppeling wordt (door mijn manier) ook lichter te bedienen.

ik heb nu 5 plaats koppeling en am6 malossi koppelings veren en je kan hem met 1 vinger bedienen.
 
RBN 15-2-2010 20:46 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
een tsx niks voor je?? heb hem als zer fijne brommer beschoud.. reed goed lkkr simpel en weinig onderhoud en vrij goedkoop.


staat ook in mijn lijst.

Maar DT en MTX staan momenteel het hoogst.
 
RBN 15-2-2010 20:47 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]




is wel een rot ding, maar als je het even zelf doet verbeteren werkt het goed.
koppeling wordt (door mijn manier) ook lichter te bedienen.

ik heb nu 5 plaats koppeling en am6 malossi koppelings veren en je kan hem met 1 vinger bedienen.


dat klinkt goed. Als ik een DT koop weet ik in iedergeval bij wie ik moet zijn.

Maar het is dus echt gewoon een degelijke brommer naar jou ervaren?

wat is je verbruik ongeveer?
 
kenny77 15-2-2010 20:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


dat klinkt goed. Als ik een DT koop weet ik in iedergeval bij wie ik moet zijn.

Maar het is dus echt gewoon een degelijke brommer naar jou ervaren?

wat is je verbruik ongeveer?


Ik heb met die van mij proef proefondervindelijk ervaren wat goed aan een dt is en wat niet, laten we maar zeggen.
Gaande weg heb ik die van mij steeds iets beter gemaakt

mijn dt is nu ook een megelmoes van allerlei brommer/motor types en nu is het gewoon een degelijk ding.

Ik heb nu onderdelen van een
dt50mx
dt80mx
dt50mx II
dt175mx
honda blok
dtr50
yz80

op mijn dt zitten en dat deed hem goed.
En is voor iemand die geen dt kenner is ook niks aan te zien dat er spullen van andere brommers op zit.

edit: verbruik was met 93cc blok standaard uitlaat en 20mm carburateur 1 op 22 bij een snelheid van 75km/h

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 20:53 uur.
 
RBN 15-2-2010 20:53 Print reply

Posts: 858
Hoe heb je dat opgelost met die achterbrug? van een ander merk brommer erin?
 
kenny77 15-2-2010 20:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Hoe heb je dat opgelost met die achterbrug? van een ander merk brommer erin?


je vind ook nog wel goede achterbrugen voor een dt50 , is alleen even rond kijken.
ik heb nu een dt50mx II achterbrug erin , omdat die een stuk dikker is vond ik mooier.
 
RBN 15-2-2010 20:55 Print reply

Posts: 858
ok.

wat voor 1 is dit nou? (type)
http://link.marktplaats.nl/314843757

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 20:55 uur.
 
kenny77 15-2-2010 20:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
ok.

wat voor 1 is dit nou? (type)
http://link.marktplaats.nl/314843757

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 20:55 uur.


dt50mx "nieuwe" model, deze heeft geen 18inch voorwiel meer en standaard geen trap mechanisme.
Maar in Principe gewoon gelijk aan alle dt50mx'en

Maar die vraagt zich veels te veel er voor
stond eerst een prijs van boven de 1000 euro en dat is gewoon veels te veel voor die dt, zit ook nog helemaal niks speciaals op en is ook niet poepie origineel.
 
RBN 15-2-2010 21:00 Print reply

Posts: 858
ik vind hem wel mooi.

Maar jij zegt dus

DT50(mx) = naar kopenhagen rijden?
 
der Chef 15-2-2010 21:01 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
ik vind hem wel mooi.

Maar jij zegt dus

DT50(mx) = naar kopenhagen rijden?

Ik zou eerder met een mtx gaan, gezien de ontstekking van een mx.
 
RBN 15-2-2010 21:01 Print reply

Posts: 858
maar die kan je dus wel omzetten naar electronisch...
 

Dit topic is 14316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved