Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer voor vakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60580 - brommer voor vakantie
Pagina 4 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

.puch_chopper 15-2-2010 19:49 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
WAarom achterband wel en voorband niet?




als je voorband versleten is vervang je hem ook, dat snap je toch zeker ook wel de verhouding van achterbanden tot voorbanden was bij mij altijd 5/1
 
RBN 15-2-2010 19:50 Print reply

Posts: 858
50cc verbruikt minder, dat is ook prettig natuurlijk.

Kijk prestaties vind ik niet eens bijzonder belangrijk, het is natuurlijk wel fijn als het een beetje doorrijdt. Maar betrouwbaarheid staat veel hoger op de lijst.

Liever een brommer die gewoon maar door blijft gaan, dan eentje die hard gaat en steeds problemen krijgt. (meer cc is meer slijtage op 50blok)

Het enige nadeel is wel inderdaad dat 50cc, zeker met 4bak, zoveel toeren maakt.

zijn
mtx-sh
dt(r)(mx)
tsx

al dat soort brommers allemaal 4-bak? (standaard)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Dan moeten wij hem gewoon 't beste advies geven wat hij voor zijn bedrag kan kopen.


juist!

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 19:51 uur.
 
st.nyksterdriver 15-2-2010 19:52 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
50cc verbruikt minder, dat is ook prettig natuurlijk.

Kijk prestaties vind ik niet eens bijzonder belangrijk, het is natuurlijk wel fijn als het een beetje doorrijdt. Maar betrouwbaarheid staat veel hoger op de lijst.

Liever een brommer die gewoon maar door blijft gaan, dan eentje die hard gaat en steeds problemen krijgt. (meer cc is meer slijtage op 50blok)

Het enige nadeel is wel inderdaad dat 50cc, zeker met 4bak, zoveel toeren maakt.

zijn
mtx-sh
dt(r)(mx)
tsx

al dat soort brommers allemaal 4-bak? (standaard)

tsx heeft 5 bak standaart of altans dat zie een maat van me die zelf ook tsx heeft
en in een honda heb je zo een 5 of 6 bak gedaan hoef je niks om aan te passen

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 15-2-2010 om 19:52 uur.
 
kenny77 15-2-2010 19:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
50cc verbruikt minder, dat is ook prettig natuurlijk.

Kijk prestaties vind ik niet eens bijzonder belangrijk, het is natuurlijk wel fijn als het een beetje doorrijdt. Maar betrouwbaarheid staat veel hoger op de lijst.

Liever een brommer die gewoon maar door blijft gaan, dan eentje die hard gaat en steeds problemen krijgt. (meer cc is meer slijtage op 50blok)

Het enige nadeel is wel inderdaad dat 50cc, zeker met 4bak, zoveel toeren maakt.

zijn
mtx-sh
dt(r)(mx)
tsx

al dat soort brommers allemaal 4-bak? (standaard)

[...]


juist!

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 19:51 uur.


mijn 93cc blok liep makkelijk 1 op 22, lekker zuinig.
maakte ook maar max 8000 toeren dus ook niet veel slijtage en dus betrouwbaar.

 
ChielTZR 15-2-2010 19:54 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
50cc verbruikt minder, dat is ook prettig natuurlijk.

Kijk prestaties vind ik niet eens bijzonder belangrijk, het is natuurlijk wel fijn als het een beetje doorrijdt. Maar betrouwbaarheid staat veel hoger op de lijst.

Liever een brommer die gewoon maar door blijft gaan, dan eentje die hard gaat en steeds problemen krijgt. (meer cc is meer slijtage op 50blok)

Het enige nadeel is wel inderdaad dat 50cc, zeker met 4bak, zoveel toeren maakt.

zijn
mtx-sh
dt(r)(mx)
tsx

al dat soort brommers allemaal 4-bak? (standaard)

[...]


juist!

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 19:51 uur.


mtx sh = 4 bak
dt = 4 bak
tsx = 5 bak

correct me if i'm wrong.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
.puch_chopper 15-2-2010 19:54 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

tsx heeft 5 bak standaart of altans dat zie een maat van me die zelf ook tsx heeft
en in een honda heb je zo een 5 of 6 bak gedaan hoef je niks om aan te passen

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 15-2-2010 om 19:52 uur.



true, allemaal.

maar zou niet met een tsx op vakantie durven gaan, heb zelf slechte ervaringen maarja ik was ook een beuner 1e klasse.
voor tsx heb je wel een leuk 80cc blok (rg80) is ook watergekoeld
 
RBN 15-2-2010 19:58 Print reply

Posts: 858
Dus uiteindelijk komen voor mijn bedrag de mtx-sh en yamaha dt er het beste uit?

Keuze uit 2 dus of is er nog een niet genoemd?

 
Freddy-fish 15-2-2010 20:00 Print reply

Posts: 2129
tomos 2 speed :P?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
st.nyksterdriver 15-2-2010 20:01 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Dus uiteindelijk komen voor mijn bedrag de mtx-sh en yamaha dt er het beste uit?

Keuze uit 2 dus of is er nog een niet genoemd?


watvoor dt wil je want de een heeft contactpuntjes en de ander niet mtx-sh heeft altijd cdi onsteking
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
tomos 2 speed :P?

ts wil ook nog de nodige bagage mee nemen

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 15-2-2010 om 20:02 uur.
 
ChielTZR 15-2-2010 20:02 Print reply

Posts: 6016
Wil je perse een schakel?
of mag het ook een automaat zijn?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RBN 15-2-2010 20:04 Print reply

Posts: 858
Ja het liefst natuurlijk met CDI en anders omgebouwd naar CDI.

Contactpunten kan nog wel maar is natuurlijk wel minder betrouwbaar.

Daarintegen als je een condensatortje en contactpuntjes meeneemt kan je wel altijd weer verder (en desnoods een spoel). Terwijl als een cdi naar de kloote gaat kan je het niet repareren.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Wil je perse een schakel?
of mag het ook een automaat zijn?


schakel

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 20:04 uur.
 
kenny77 15-2-2010 20:04 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Dus uiteindelijk komen voor mijn bedrag de mtx-sh en yamaha dt er het beste uit?

Keuze uit 2 dus of is er nog een niet genoemd?



http://link.marktplaats.nl/321981698

http://link.marktplaats.nl/320732096

http://link.marktplaats.nl/315954123

http://link.marktplaats.nl/318327298

http://link.marktplaats.nl/318141679

http://link.marktplaats.nl/317507984

http://link.marktplaats.nl/316169181

http://link.marktplaats.nl/315843446

sommige zijn wel erg gaar, maarja


En dan dit kopen voor dtr voorvork met schijfrem:

http://link.marktplaats.nl/315159240

en zoals je ziet onderdelen ervoor kosten haast niks:

http://link.marktplaats.nl/320952964



Edit: in de meeste gevallen heb je dus nog een goeie 400 euro om het ding na te kijken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 20:05 uur.
 
RBN 15-2-2010 20:05 Print reply

Posts: 858
haha ja had ze ook al allemaal bekeken!

Ik vind het uiterlijk van de DT trouwens mooier dan van de mtx

En kenny; jij gaat dus duidelijk voor de DT ipv mtx?

Ik vind een DT met ronde koplamp wel stukken mooier dan die met vierkante koplamp. Welk type is dat met ronde koplamp? of hebben mensen die er zelf op gezet?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 20:08 uur.
 
coupequattro 15-2-2010 20:08 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ja het liefst natuurlijk met CDI en anders omgebouwd naar CDI.

Contactpunten kan nog wel maar is natuurlijk wel minder betrouwbaar.

Daarintegen als je een condensatortje en contactpuntjes meeneemt kan je wel altijd weer verder (en desnoods een spoel). Terwijl als een cdi naar de kloote gaat kan je het niet repareren.


Kan wel moet je ook een cdi meenemen, maar die zijn veel duurder. Ik persoonlijk zou een honda mt-mb-mtx oid kopen, als je voor am6 of evt derbi gaat voor dat budget kun je problemen verwachten binnen de 2000km(eigen ervaring), buiten dat, de meeste onderdelen zijn goedkoper voor honda, dus overweeg je sneller iets mee te nemen voor het geval dat. Dan blijven je kosten dus binnen de perken.
Voor het rijden mocht je honda nemen, zou ik met het merendeel meegaan met 80cc, dit rijdt gewoon veel relaxter, veel rustiger met veel meer koppel. Als je dit wel op een 80cc blok houdt(niet op 50) dan blijft het degelijk en zuinig en stil. Controleer je blok van te voren wel (zeker krukaslagers e.d.)

 
kenny77 15-2-2010 20:12 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
haha ja had ze ook al allemaal bekeken!

Ik vind het uiterlijk van de DT trouwens mooier dan van de mtx

En kenny; jij gaat dus duidelijk voor de DT ipv mtx?

Ik vind een DT met ronde koplamp wel stukken mooier dan die met vierkante koplamp. Welk type is dat met ronde koplamp? of hebben mensen die er zelf op gezet?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 20:08 uur.


geen idee heb nooit een mtx-sh gehad.
Maar heb zelf een dt50mx

honda blok vind ik persoonlijk wel steviger in elkaar zitten vanuit de fabriek.
Maar als je een dt50 blok zelf wat doet updaten heb je er geen problemen mee.
met die van mij heb ik 10ooo kilometer gereden (zonder er iets aan te doen) en toen was de zuiger op omdat ik een goedkope immitatie zuiger erin had zitten.
Maar voor de rest niks ermee gehad.
(had wel even nieuwe lagers en keeringen erin gezet)
 

Dit topic is 14305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved