Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer voor vakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60580 - brommer voor vakantie
Pagina 2 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 15-2-2010 18:44 Print reply

Posts: 858
Maar dan kan je dus eigenlijk beter gewoon een dtr50 kopen ipv een dt50mx?

Omzetten van contactpunten naar elektronisch is dat veel werk?
 
kenny77 15-2-2010 18:45 Print reply

Posts: 29286
Dat kan ook goed, maar die zijn wel zeldzamer en kosten wat meer.

dtr50 ontsteking op een dt50mx zetten is zo gebeurd, als jet het schema hebt voor de kabels aan te sluiten.
(dtr kabels passen niet op de dt50 kabelboom)
 
RBN 15-2-2010 18:49 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Weet niet waar de ts naar toe wilt, maar als je naar Belgiƫ, Frankrijk ofzo gaat wel gewoon een 50cc nemen, want als je daar word aangehouden met een te snelle brommer heb je echt een probleem


Het wordt waarschijnlijk iets van Kopenhagen, dat is goed voor zo'n 760km met de auto.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat kan ook goed, maar die zijn wel zeldzamer en kosten wat meer.

dtr50 ontsteking op een dt50mx zetten is zo gebeurd, als jet het schema hebt voor de kabels aan te sluiten.
(dtr kabels passen niet op de dt50 kabelboom)


Moet er niet iets van een sensor op de krukas worden geplaatst (magneet)
?

Heb verder nooit aan elektronische ontsteking gesleuteld, daar heb je ook meestal niet echt veel werk aan. contactpunten wel.


Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:50 uur.
 
RBN 15-2-2010 18:52 Print reply

Posts: 858
Maar nog even over de oorspronkelijke vraag.

Wat zijn dan minpunten van een MTX-SH?

 
kenny77 15-2-2010 18:53 Print reply

Posts: 29286
nee die sensor (pick-up) zit op de grondplaat vast.
vliegwiel past zo op de krukas, de gaten voor de grondplaat zijn ook het zelfde.
kan ook niet verstelt worden, als je hem erop zet heb je er voor de rest geen omkijken meer na.

alleen de kabels moet je zelf aansluiten.

 
RBN 15-2-2010 18:56 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
nee die sensor (pick-up) zit op de grondplaat vast.
vliegwiel past zo op de krukas, de gaten voor de grondplaat zijn ook het zelfde.
kan ook niet verstelt worden, als je hem erop zet heb je er voor de rest geen omkijken meer na.

alleen de kabels moet je zelf aansluiten.



Klinkt relaxt
 
st.nyksterdriver 15-2-2010 18:57 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Maar nog even over de oorspronkelijke vraag.

Wat zijn dan minpunten van een MTX-SH?


tjah daar vraag je me wat kan het zo eigenlijks niet bedenken
 
Joel_koningslust 15-2-2010 18:58 Print reply

Posts: 14514
ik zou een yamaha dtmx kopen en die oplappen en wat betrouwbaarder maken.

die vind ik persoonlijk qua zithouding wat lekkerder dan een mtx, en dat speelt natuurlijk ook wel mee als je 1000km op je brommer moet zitten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RBN 15-2-2010 18:59 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

tjah daar vraag je me wat kan het zo eigenlijks niet bedenken


Iemand op school met een mtx-sh zegt:
- frame is slecht
- verbruikt veel

Wat zeg jij daarover?
 
st.nyksterdriver 15-2-2010 19:20 Print reply
Posts: 3376
mijn frame is nog recht voor zover ik weet en ik cross wel redelijk vaak in het bos en nu ook met het ijs ga ik wel vaak onderuit
tjah de mijne verbruikt veel omdat er een 24 mm carb op zit maar als je de standaard 13 erop doet zal die niet zoveel verbruiken
 
Tim-gpr99 15-2-2010 19:28 Print reply

Posts: 841
Voor 800 koop je een prima Zundapp 529 Voor een klein beetje geld gewoon een beurt geven en er kan verder niks aan gebeuren Desnoods laat je voor die tijd je blok reviseren door dr. (weet ze naam ff niet meer, kijk op zundappforum :P) nogwat kleine dingetjes eraan doen en je heb geen gezeik meer :P die van mij deed het ook altijd en is eigenlijk nooit kapot geweest alleen originele koppelingskabel kopen, want die imitatiedingen breken om de 500 kilometer.
 
GPR50 '99 streetfightert
RBN 15-2-2010 19:28 Print reply

Posts: 858
Nee hij bedoelde dat het snel doorroeste

 
.puch_chopper 15-2-2010 19:29 Print reply

Posts: 7851
waarom geen am6? een rieju rr heb je zeker voor minder dan 800e. hetgeen wat je overhoud kun je besteden aan het benodigde onderhoud en vervangng van slijtage delen vooraf.

-rieju rr zit lekker
-degelijk blok, am6 rijd in lagere toeren ook fijn in tegendeel tot bijna alle derbi zonder stnd uitlaat.
-met originele uitlaat rijd het echt geweldig goed, i.c.m. alles origineel en uitlaat begrenzer verwijdert.
-ze hebben bijna allemaal kenteken

een paar onderdelen die ik zou vervangen bij aankoop, vooral voor zon lange trip;

-achter en voorwiellagers
-ketting en tandwielen
-achterband indien versleten of bij weinig profiel
-zuigertje evt, wel originele zien te regelen,
-remblokjes
-waterpomp tandwiel iig nakijken.
-achterveer neigt snel druk te verliezen (lek)

verder zijn er geen punten waarop zon brommer gauw kapot loopt, het zijn gewoon degelijke brommers.



Dit bericht is gewijzigd door .puch_chopper op 15-2-2010 om 19:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door .puch_chopper op 15-2-2010 om 19:31 uur.
 
ChielTZR 15-2-2010 19:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
waarom geen am6? een rieju rr heb je zeker voor minder dan 800e. hetgeen wat je overhoud kun je besteden aan het benodigde onderhoud en vervangng van slijtage delen vooraf.

-rieju rr zit lekker
-degelijk blok, am6 rijd in lagere toeren ook fijn in tegendeel tot bijna alle derbi zonder stnd uitlaat.
-met originele uitlaat rijd het echt geweldig goed, icn met alles origineel enuitlaat begrenzer verwijdert.
-ze hebben bijna allemaal kenteken

een paar onderdelen die ik zou vervangen bij aankoop, vooral voor zon lange trip;

-achter en voorwiellagers
-ketting en tandwielen
-achterband indien versleten of bij weinig profiel
-zuigertje evt, wel originele zien te regelen,
-remblokjes
-waterpomp tandwiel iig nakijken.
-achterveer neigt snel druk te verliezen (lek)

verder zijn er geen punten waarop zon brommer gauw kapot loopt, het zijn gewoon degelijke brommers.



Dit bericht is gewijzigd door .puch_chopper op 15-2-2010 om 19:30 uur.



Een goede rieju rr voor 800 zijn er bijna niet.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Frysk 15-2-2010 19:32 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
nee die sensor (pick-up) zit op de grondplaat vast.
vliegwiel past zo op de krukas, de gaten voor de grondplaat zijn ook het zelfde.
kan ook niet verstelt worden, als je hem erop zet heb je er voor de rest geen omkijken meer na.

alleen de kabels moet je zelf aansluiten.



exact hetzelfde idee als NS1 ontsteking op andere honda's zetten dus

leuk om te weten

mijn tip trouwens als vakantie brommer

Honda met een 80cc blok (origineel 80cc)
zo gauw word je niet aangehouden en desnoods knijp je hem rond een snelheid van 75kph oid

dingen gaan nooit stuk als ze origineel zijn en je hebt tenminste wat koppel

iig dit zou ik doen gezien ik er altijd goede ervaringen mee gehad heb

ik zou iig geen 50cc rijden, hoogtoerige bende is geen kloten waard voor lange afstanden.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-2-2010 om 19:34 uur.
 
giggitybyte

Dit topic is 14163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved