Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer voor vakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60580 - brommer voor vakantie
Pagina 12 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Vorige pagina
Dit topic is 14088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vehikel 23-2-2010 21:44 Print reply

Posts: 2903
DT is een goede keuze, ik heb er ook ooit 1 gekocht voor 250 euro, en daar de hele Ardennen mee rondgecrosst (1000km in een weekje), ding deed het altijd perfect.
(staat ergens een gallery ervan)
Electronische ontsteking vind ik onzin, gewoon nieuw setje puntjes en goed afstellen, werkt prima.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 23-2-2010 om 21:46 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
RBN 23-2-2010 21:52 Print reply

Posts: 858
Toch het is een feit dat CDI beter is dan punten. Daar is geen discussie over toch?


 
kenny77 23-2-2010 21:58 Print reply

Posts: 29286
Nog even over de minpunten:

- traag (al loopt die van mij wel grappig voor een dt)
wat noem je traag voor 50cc? de meeste lopen wel 75

die trekken dan ook voor geen meter , heb zelf eens een 60cc'tje bewerkt en daar heb ik iets over de 90km/h mee gehaald, maar die trok ook niet geweldig.
Ik vind mijn 93cc blok al niet vooruit komen


- achterbrug vaak rot
Wat doe je eraan?
een kopen die niet rot is
-2 plaats koppeling:
3 of 4 plaats erin dus

jup

- contactpunten ontsteking met immi onderdelen (originele onderdelen erop en je hebt nergens last van)
Electronische ontsteking is nog betrouwbaarder, die erin dus
naja originele delen op contactpunten ontsteking is ook betrouwbar, , je moet het alleen bij houden.

- de koppelings hendel in de ontstekingskap voor de koppeling is zwak en komt bij een groot tandwiel 14/15 tegen de ketting aan en gaat het kapot (hier heb ik wat op gevonden, als het zo ver is stuur ik het wel door)
Wat heb je hier dan op gevonden?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Vandaag weer het hendel'tje kapot getrokken voor de koppeling (wat in de koppelings kap zit).
Nu wilde ik geen immitatie kopen (heeft geen zin, die zijn binnen 2 sec kapot) en omdat de meeting zondag is moest ik maar wat anders verzinnen, aangezien me vader vakantie van het werk heeft.

Ik schrijf dit omdat dat wel meer mensen het hendeltje kapot hebben van de dt50 en een groter tandwiel is ook niet goed mogelijk aangezien de ketting en tandwiel dan tegen de hendel aankomen.
Misschien dat iemand die een DT heeft dit toevallig leest.

Men nemen een koppelings hendel van een honda, zagen daarvan de as af, boren een gat (in mijn geval) van 7mm en pakken dan de vijl en vijlen het gat zo dat het de vorm heeft van het aansluitpunt op het wormding.

Nu moet je het eigenlijk vast lassen zodat het goed houd, maarja daartoe heb ik nu even de mogelijkheid niet, dus zet ik hem zolang met een moertje vast.

afbeelding

jup het komt ook nog uit.

afbeelding

De hendel van de honda is een stuk dikker als die van de yamaha, dus trek je niet ieders keer de hendel kapot.

afbeelding

Nog een voordeel is dat de honda hendel meer ruimte bied dan de yamaha hendel, zo kan je makkelijk een 15 tandwiel monteren zonder dat de ketting de hendel doorschuurt.

afbeelding


Edit: dan krijg je dit soort dingen niet meer met een 15 tandwiel

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-12-2009 om 21:31 uur.


 
RBN 23-2-2010 22:01 Print reply

Posts: 858
dankje,

Gaan die achterbruggen (als je eenmaal een goede hebt) wel lang mee?
 
ChielTZR 23-2-2010 22:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
dankje,

Gaan die achterbruggen (als je eenmaal een goede hebt) wel lang mee?


Naar mijn idee gaan ze gewoon lang mee. Je moet ze af en toe gewoon schoonmaken en eventueel opnieuw spuiten. Eventuele gaten kun je dichtlassen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 23-2-2010 22:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
dankje,

Gaan die achterbruggen (als je eenmaal een goede hebt) wel lang mee?


jawel.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-2-2010 om 22:03 uur.
 
Vehikel 23-2-2010 22:07 Print reply

Posts: 2903
Contactpunten kan je altijd nog repareren onderweg, met een CDI kan je het in de meeste gevallen vergeten.
CDI zal best beter zijn, maar waarom zou je iets dat prima werkt, gaan vervangen? Ik heb mijn twijvels dat imitatie ontstekingsdelen slechter zijn als origineel, volgens mij maakt dat weinig uit bij onstekingsdelen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
kenny77 23-2-2010 22:10 Print reply

Posts: 29286
immi condensator's zijn zo slecht dat die dingen wat mij betreft nergens meer mochten verkopen.

immi contactenpunten gaan nog wel , maar het nokje is met 1000km wel afgesleten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-2-2010 om 22:10 uur.
 
RBN 23-2-2010 22:13 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
immi condensator's zijn zo slecht dat die dingen wat mij betreft nergens meer mochten verkopen.

immi contactenpunten gaan nog wel , maar het nokje is met 1000km wel afgesleten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-2-2010 om 22:10 uur.


inderdaad, de immitatie die ik erop zetten deed het meteen al slecht. Toen kocht ik een echte en alles verholpen!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Contactpunten kan je altijd nog repareren onderweg, met een CDI kan je het in de meeste gevallen vergeten.
CDI zal best beter zijn, maar waarom zou je iets dat prima werkt, gaan vervangen? Ik heb mijn twijvels dat imitatie ontstekingsdelen slechter zijn als origineel, volgens mij maakt dat weinig uit bij onstekingsdelen.


Daar heb je ook een punt, als ik op brommerreis ga, neem ik denk ik ook een punten ontsteking mee.

gr

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 23-2-2010 om 22:14 uur.
 

Dit topic is 14088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved