RBN |
22-2-2010 18:11 |
Posts: 858 |
|
|
|
|
ChielTZR |
22-2-2010 18:21 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
Je hebt ze van verschillende bouwjaren. zoals bijv. de dtr, daar is er ook een van na 2000.
wat denk je van deze:
http://www.speurders...x=15&q=yamaha+dt
Bedoel je de Yamaha dt (x&r) met am6 blok?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RBN |
22-2-2010 18:24 |
Posts: 858 |
Nee ik bedoel.
Er zijn 3 soorten DT's. Zijn er van elke soort ook meerdere 'uitvoeringen' gemaakt.
Dus inderdaad met een ander blok of ander uiterlijk.
Heb me Cimatti trouwens verkocht. Dus heb nu geld om een Dt te kopen.
|
|
|
|
Floris-tsx |
22-2-2010 18:27 |
Posts: 3225 |
ik zeg tsx.
dat zijn nou echt lekker degelijke brommers.
ook helemaal niet duur.
ga maar op marktplaats kijken: je vindt er zo een onder de 800 euro die betrouwbaar overkomt.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
RBN |
23-2-2010 0:32 |
Posts: 858 |
tsx is niet slecht, alleen het uiterlijk vind ik minder dan een dt50mx.
Is die met CDI?
|
|
|
|
tsxhunter |
23-2-2010 0:33 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
tsx is niet slecht, alleen het uiterlijk vind ik minder dan een dt50mx.
Is die met CDI?
yup, tsx heeft de cdi en bobine in 1. maar zet wel een ontstekingsspoel van een honda mt/mb er op want ori tsx kunnen niet goed tegen de warmte
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
kenny77 |
23-2-2010 0:37 |
Posts: 29286 |
ik had die van 250 euro gekocht.
naja je hebt ty50, dt50m , mr50, dt50mx, dt50lc, dtr50 ander uiterlijk , maar zelfde blok (behalve dt50lc)
maar naar die moet je niet kijken zijn weinig onderdelen voor.
dus als je voor yamaha gaat naar de dt50mx kijken.
|
|
|
|
RBN |
23-2-2010 8:41 |
Posts: 858 |
Oke! ben al hard op zoek naar mx.
Ik wil hem deze week dan ook daadwerkelijk gaan kopen. Op het forum bied Makrolon er ook nog een aan, die loopt alleen niet. Maar daar gaat hij naar kijken. Verder met kenteken enz.
Op marktplaats staan er ook redelijk wat maar er is met veel wel iets aan de hand.
'schiet uit versnelling'
'olie kering ligt eruit'
etc.
Als jij nog een goeie tegen komt, stuur mij even een bericht!
|
|
|
|
sibren mt |
23-2-2010 13:03 |
Posts: 585 |
Edit Koekie:
Je eigen brommer aanprijzen doe je maar via de Sales
Dit bericht is gewijzigd door koekie op 23-2-2010 om 16:07 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
23-2-2010 13:29 |
Posts: 29286 |
blokje zou ik even uit elkaar trekken (ligt eraan welke je koop natuurlijk) en nieuwe lagers en keeringen in zetten, ik heb vaak genoeg blokjes gehad die van de buiten kant er redelijk uit zagen , maar als je ze open had.
Eventueel wil ik ook wel een blokje voor je reviseren, als je me alle spullen levert.
Daarvoor hoef ik dan ook niks te hebben, vind het wel leuk om te doen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-2-2010 om 13:30 uur.
|
|
|
|
RBN |
23-2-2010 19:50 |
Posts: 858 |
Dat is erg aardig aangeboden!
Ik twijfel momenteel nog tussen 3 mxen.
2 op marktplaats, en 1 van iemand op het forum (Makrolon)
Allemaal dt50mx
die van marktplaats allebei 4-bak en contactpunten ontsteking; lopen allebei goed
die van Makrolon 5-bak en electronische ontsteking; loopt niet geel goed
Een moeilijke keuze dus..
|
|
|
|
kenny77 |
23-2-2010 19:55 |
Posts: 29286 |
niet goed lopen zal niet zo'n probleem zijn.
ga anders eens bij ze allemaal kijken.
|
|
|
|
RBN |
23-2-2010 20:11 |
Posts: 858 |
Ja die van dit forum is maar 30km. en die andere 2 iets van 100km.
Dus die van 30 wil ik zoiezo wel gaan bekijken.
Ik hoop dat ik een goede keus maak met de dt50mx, we hebben er in iedergeval lang over gepraat!
|
|
|
|
kenny77 |
23-2-2010 20:16 |
Posts: 29286 |
ach in principe moet elke brommer het 200km uithouden als je hem van te voren na kijkt.
|
|
|
|
RBN |
23-2-2010 20:18 |
Posts: 858 |
ja dat is waar, maar wel jammer natuurlijk als er allemaal verborgen gebreken zijn in het blok, en daar kom je pas achter als het kapot gaat.
Natuurlijk kun je wel even de lagers en keeringen vervangen maar dan zie je natuurlijk ook niet alles.
wel relaxt dat die al een dtr ontsteking heeft en 5-bak. Hoef ik dat zelf niet allemaal te doen
Edit:
Nog even over de minpunten:
- traag (al loopt die van mij wel grappig voor een dt)
wat noem je traag voor 50cc? de meeste lopen wel 75
- achterbrug vaak rot
Wat doe je eraan?
-2 plaats koppeling:
3 of 4 plaats erin dus
- contactpunten ontsteking met immi onderdelen (originele onderdelen erop en je hebt nergens last van)
Electronische ontsteking is nog betrouwbaarder, die erin dus
- de koppelings hendel in de ontstekingskap voor de koppeling is zwak en komt bij een groot tandwiel 14/15 tegen de ketting aan en gaat het kapot (hier heb ik wat op gevonden, als het zo ver is stuur ik het wel door)
Wat heb je hier dan op gevonden?
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 23-2-2010 om 20:44 uur.
|
|
|
|