Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer voor vakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 729 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60580 - brommer voor vakantie
Pagina 10 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 21-2-2010 13:42 Print reply

Posts: 29286
standaard zitten er wat verbetering puntjes aan.
Meeste mensen weten niet wat en pleuren er immi rommel op (wat je bijna alleen maar krijgt met de DT's) en dan gaat het stuk.
Maar dan ligt het natuurlijk niet aan de eigenaar maar "aan de brommer"
edit: kijk deze ook maar: http://www.brommerfo...ery/view/2805/1/last

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-2-2010 om 13:49 uur.
 
RBN 21-2-2010 13:54 Print reply

Posts: 858
Oke, wat vind je de beste van onderstaande links??
ik weet niet of je zin hebt al die links te bekijken maar ben benieuwd naar meningen van iemand die zelf een DT heeft.

Toch verbaast het me echt, degelijke brommers zijn toch meestal duur.

Maar als ik er een koop, kan jij mij de lijst van aandachtspunten en dingen die verbeterd moeten worden geven?

http://link.marktplaats.nl/321981698
http://link.marktplaats.nl/318141679
http://link.marktplaats.nl/320732096
http://link.marktplaats.nl/318327298
http://link.marktplaats.nl/316169181
http://link.marktplaats.nl/315843446

http://www.tweedehan...um_desc&start=21

http://www.tweedehan...um_desc&start=21

http://www.speurders...773.html?q=yamaha+dt

http://www.speurders...x=15&q=yamaha+dt

http://www.speurders...x=15&q=yamaha+dt

Edit: een leuk verslag! ben ook in al die plaatsjes geweest.

Zeker een goed gebied voor de brommer.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 21-2-2010 om 14:03 uur.
 
kenny77 21-2-2010 14:07 Print reply

Posts: 29286
Ik zou persoonlijk voor deze gaan: http://link.marktplaats.nl/318141679
Waarom?
- goedkoop.
- dtr voorvork
- 3 plaats koppeling

Zo houd je nog ruim genoeg geld over om het hele ding uit elkaar te halen en alles wat slecht is wat je tegen komt te vervangen.

zo wie zo het blokje reviseren.

http://www.tweedehan...um_desc&start=21
Die ziet er ook wel netjes uit, maar dan hou je geen geld meer over.

deze gaat ook wel:
http://link.marktplaats.nl/318327298

Maar ook weer redelijk wat geld voor zijn staat en zit geen speciale onderdelen op.

Ik kan je wel een lijst sturen wat ik persoonlijk anders zou doen.

Ik wil je eventueel ook wel een keer komen helpen als het zo ver is (ken ondertussen een dt wel van binnen en van buiten)
Als je niet te ver weg woont natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-2-2010 om 14:07 uur.
 
RBN 21-2-2010 14:21 Print reply

Posts: 858
Oke dankje voor het kijken.

Ik woon in Zeist, Utrecht. Zou wel chill zijn als het niet lukt bijv. Maar heb al vele uren sleutelen achter de rug, denk dat het zelf ook nog wel lukt.

nog iets:

ik las dit topic nog is opnieuw door. En je vertelde dat je met een 70cc blij moet zijn als je de 80 haalt.

Maar op internet staan genoeg brommers met 50cc die 70/80 gaan, klopt dat niet?

Ja wil deze week zo'n Dt'tje gaan kopen. Kost max 500 ek.


 
kenny77 21-2-2010 14:24 Print reply

Posts: 29286
Mhh utrecht is me wat te ver, ik woon namelijk in zuid limburg.

Ja maar dan moet je niet kijken hoe lang het duurt voordat ze op die snelheid zitten.
En met een beetje tegen wind zakken ze dan helemaal in elkaar.
Dat doe je met die 70cc niet.

70cc met laagtoerig uitlaatje 16mm 5 bakje en dan twv 12/46~48 rijd wel prima.

Edit: en er is ook nog verschil met 80km/h op de teller en 80km/h in het echt.

Ik heb ook eens een teller gehad en die ging naar 140 km/h terwijl ik dan maar rond de 90 km/h reed.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-2-2010 om 14:26 uur.
 
RBN 21-2-2010 14:34 Print reply

Posts: 858
haha oke, dat gaat niet handig worden inderdaad.

Oke dat klinkt logisch.

Maar jij denkt dus dat die DT's zo goedkoop zijn omdat mensen ze versleutelen?

Maar ook 'in goede staat' komen ze lang niet boven de 500 uit.

Waar moet ik speciaal op letten bij de koop van een DT?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 21-2-2010 om 14:35 uur.
 
kenny77 21-2-2010 14:41 Print reply

Posts: 29286
de kwaliteit van het blok is standaard uit de fabriek wat minder bij een dt blok, dan bijv een honda blokje.
Dat is ook wat ik in het begin meteen al zei.
Maar de dt's hebben gewoon een slechte naam gekregen doordat ze inderdaad versleutelt zijn met voornamelijk immi rommel.

ze zijn overigs wel al een stuk duurder dan 2 jaar gelden.
toen wilde ik die van mijn verkopen en toen kreeg ik er maar max 400 euro voor (heb ik dus ook niet gedaan)

en die zag toen zo uit:



bijna alles was toen aan het ding vernieuwd, maar leverde niks op.
(nieuwe 70cc polini, 5 bak, 3 plaats koppeling, dtr ontsteking, nieuwe kabels, lak en ga zo maar door)

Nu zijn ze al een stuik duurder.

Maar als je het ding gewoon helemaal na kijkt zullen die 2000 km geen probleem zijn (tenminste daar heeft die van mij nooit moeite mee gehad)

zo en nu ben ik zelf maar eens de garage in.

Edit: letten op de achterbrug of die niet rot is.

maar alles is voor een appel en een ei te vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-2-2010 om 14:43 uur.
 
RBN 21-2-2010 14:48 Print reply

Posts: 858
Die DT ziet er echt zeer net uit.

Ja daar komt het meestal op neer, gewoon helemaal nakijken.

Wat mij ook opvalt is dat iedereen's brommerblok op internet 'gereviceerd' is. Maar wat 'reviceren' is verschilt nogal per persoon natuurlijk.

In iedergeval bedankt voor je reactie
 
kenny77 21-2-2010 15:04 Print reply

Posts: 29286
Dat van het reviseren is zeker verschillend.

Ik zou in het blokje zelf even nieuwe lagers, keeringen, koppelingsplaten, enz doen .
en als er een 4 bak in zit vervangen voor een 5 bak.
Dan weet je tenminste wat je hebt.
 
RBN 21-2-2010 15:05 Print reply

Posts: 858
heb je niet nog een 5-bak liggen?
 
kenny77 21-2-2010 15:37 Print reply

Posts: 29286
jawel maar die heeft al een bestemming.
 
RBN 21-2-2010 16:02 Print reply

Posts: 858
Wel jammer dat er standaard een 4 bak in zit. Ombouwen is best veel werk..


 
kenny77 21-2-2010 17:07 Print reply

Posts: 29286
1 dag heb je het blok zo goed als nieuw met een 5 bak erin.
zo'n dt blokje stelt echt niks voor.
 
RBN 22-2-2010 13:57 Print reply

Posts: 858
Hoeveel uitvoeringen zijn er van de DT50, DT50r en DT50mx?
 
kenny77 22-2-2010 14:05 Print reply

Posts: 29286
hoe bedoel je?
 

Dit topic is 14212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved