Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer voor vakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60580 - brommer voor vakantie
Pagina 1 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Volgende pagina >
Dit topic is 14050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 15-2-2010 17:33 Print topicpost

Posts: 858
Ik zoek een schakelbrommer waarmee ik in de zomer op vakantie wil gaan, zown km of 800/1000 (en dat dus ook weer terug)

Nu zijn de volgende zaken belangrijk:
- onder de 800 euro
- degelijk en betrouwbaar
- het vebruik moet niet te hoog zijn
- de ontsteking: CDI ontsteking OF contacpuntenontsteking die bekend staat om degelijkheid (meestal niet dus)
- voetversnellingsbak 4/5/6 versnellingen
- gewoon een 50cc
- onderdelen moeten goed te krijgen zijn
- er moet plek zijn voor 2 personen (waar dus nog bepakking zou kunnen)

Wat ik vooral heel belangrijk vind is dat de brommer degelijk en betrouwbaar is. Dus niet vaak problemen/dingen die kapot gaan.
Er moet dus een paar dagen lang zo'n 200/250 km per dag op gereden worden. Hij moet dit dus goed kunnen volhouden. Dat is zeer belangrijk want als ik ergens in het buitenland helemaal vast kom te staan is dat erg kloote.

Uiteraard kan ik wel sleutelen en zal ik ook de nodige reserve onderdelen meenemen, maar sommige dingen zijn niet even ter plekke op te lossen.

Wat raden jullie aan? (graag ook algemene ervaringen e.d. , onderbouwt etc)
het kan dus een crosser zijn, maar ook iets anders.

Ik hoef alleen het merk, type en uitvoering. Dan ga ik daarnaar zoeken.

ik ben van plan om binnen 2 weken de betreffende brommer te gaan kopen, en vervolgens het nodig opknapwerk te verrichten.

Edit: ik heb nog gezocht met de search maar niet echt iets gevonden.

gr




Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 17:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 17:46 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:51 uur.
 

st.nyksterdriver 15-2-2010 17:34 Print reply
Posts: 3376
mtx-sh met orignele cilinder en dergelijk.
en aangezien je ook kan sleutel het blok effe reviseren en andere nodige dingen

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 15-2-2010 om 17:35 uur.
 
JantjeMB5 15-2-2010 17:35 Print reply

Posts: 374
Honda MB, een echte degelijke brommer waar je goed op zit en lekker mee kunt cruisen op vakantie
is ook heeel stil origineel. Ik heb er toch goede ervaringen mee.

Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 15-2-2010 om 17:37 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Gerard1793 15-2-2010 17:38 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
Honda MB, een echte degelijke brommer waar je goed op zit en lekker mee kunt cruisen op vakantie
is ook heeel stil origineel. Ik heb er toch goede ervaringen mee, en op 1tannk rij je die reis wel uit denk ik.

Haha, op een tank kun je geen 2000 km rijden vriend Dan zou de brommer een verbruik van 1 op 222.2. Dat red je dus niet

OT, Neem in ieder geval een Honda, die staan bekend om hun degelijkheid.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
4takker 15-2-2010 17:42 Print reply

Posts: 2395
honda c50 ss50 of cd50 en een nieuw imi blok er onder hangen
kan je als het goed is 5000 km maken zonder enkel probleem
het is zuinig 1 op 50
zit laag in toeren niet telkens een hoop gejank aan je kop

maar als ik jou was zou ik je budget verdubbelen dan heb je meer ruimte om een goede brommer te kopen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Stiffmeister 15-2-2010 17:43 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Haha, op een tank kun je geen 2000 km rijden vriend Dan zou de brommer een verbruik van 1 op 222.2. Dat red je dus niet

OT, Neem in ieder geval een Honda, die staan bekend om hun degelijkheid.


en staan ook bekend om hun niet al te dure prijskaartje ,
dus zou inderdaad een goede keuze zijn in dit geval.
 
.. Retro Active
Gerard1793 15-2-2010 17:45 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]


en staan ook bekend om hun niet al te dure prijskaartje ,
dus zou inderdaad een goede keuze zijn in dit geval.

Hoe weet jij wat een prijskaartje kost?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JantjeMB5 15-2-2010 17:46 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Haha, op een tank kun je geen 2000 km rijden vriend Dan zou de brommer een verbruik van 1 op 222.2. Dat red je dus niet

OT, Neem in ieder geval een Honda, die staan bekend om hun degelijkheid.

haha ik had in de rapte 80-100km geleze
Ik heb met mijn MB een jaar elke dag 40km gereden, en ik geniet er elke dag nog van
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
RBN 15-2-2010 17:47 Print reply

Posts: 858
Ik kan ook nog wel 200 lenen dus dat wordt dan 800. Maar een ss50 of cd50 in redelijke staat met kenteken zit al dik in de 1500. Dat wordt hem dus ziezo niet.

en bovendien:
Een budget 'verdubbelen' is niet iets wat je even in een dagje doet he.


Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 17:48 uur.
 
Gerard1793 15-2-2010 17:49 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
[...]

haha ik had in de rapte 80-100km geleze
Ik heb met mijn MB een jaar elke dag 40km gereden, en ik geniet er elke dag nog van

OK, ik dacht al...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Paul de Salmiakbal 15-2-2010 17:54 Print reply

Posts: 5285
Je kunt toch gewoon gaan met een van de brommers die je nu hebt?
Als je die Cimatti een opknapbeurtje geeft dan kun je daar ook wel weer een hoop kilometers mee rijden.
En als je 1600/2000 kilometer zorgeloos wilt afleggen met een tweedehands brommer zul je misschien toch wat meer neer moeten leggen dan 6 á 800 euro
 
kenny77 15-2-2010 18:16 Print reply

Posts: 29286
Ik zou denk ik ook voor een mtx-sh gaan en daar een origineel mbx80 of mcx80 blokje onder klappen.

Mooi zuinig , gaat niet te hard.
Ik zou dan kijken voor een opknapper en daarvan alles na kijken en dingen vervangen, dan weet je ook wat je hebt.
(ook weer handig als je hem erna gaat verkopen)

Met 50cc rijden met 2 man en bagage zou ik persoonlijk niet zien zitten.
Kom je geen enkele berg omhoog.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 18:16 uur.
 
RBN 15-2-2010 18:22 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou denk ik ook voor een mtx-sh gaan en daar een origineel mbx80 of mcx80 blokje onder klappen.

Mooi zuinig , gaat niet te hard.
Ik zou dan kijken voor een opknapper en daarvan alles na kijken en dingen vervangen, dan weet je ook wat je hebt.
(ook weer handig als je hem erna gaat verkopen)

Met 50cc rijden met 2 man en bagage zou ik persoonlijk niet zien zitten.
Kom je geen enkele berg omhoog.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 18:16 uur.


Nee ik bedoel niet met 2 man rijden! maar een brommer voor 2 personen. Zodat ik achter me nog wat bepakking kwijt kan op de plek waar normaal iemand zit.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Je kunt toch gewoon gaan met een van de brommers die je nu hebt?
Als je die Cimatti een opknapbeurtje geeft dan kun je daar ook wel weer een hoop kilometers mee rijden.
En als je 1600/2000 kilometer zorgeloos wilt afleggen met een tweedehands brommer zul je misschien toch wat meer neer moeten leggen dan 6 á 800 euro


Op de Cimatti ga ik zoiezo niet, ik wil voor de tocht echt een andere brommer.

Cimatti is dan misschien op dit moment wel in orde, maar heb niet het idee dat deze brommer nog een tocht van 2000km achter elkaar kan maken, dat redt hij gewoon niet. Het is een oud blok he, uit '74.

Bovendien vind ik het zonde omdat hij waarschijnlijk enorm slijt van zo'n reis. En het verbruik ligt redelijk hoog.

Ik had dit natuurlijk al bedacht maar ik ben er zeker van dat ik een andere brommer voor deze tocht wil.



Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:26 uur.

En hoe zit het dan met brommer als:
suzuki tsx
yamaha dt
honda mt (wat is er verbeterd aan mtx-sh tov mt?)
Yamaha rd

veel minder goed als de mtx-sh?

Is mtx-sh eigenlijk echt de enige goede onder de 800 EUR die aan mijn eisen voldoet?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:37 uur.
 
kenny77 15-2-2010 18:39 Print reply

Posts: 29286
dt50mx kan ook wel, maar er zijn een paar punten wat ik zou veranderen.
hendel voor de koppeling zelf maken, 30min werk dan heb je een wat bijna niet meer kapot gaat.
80blok onder zetten
dtr50 elektronische ontsteking erop zetten
en als het even kan een dtr50 voorvork , dan heb je met schijfrem, originele dt50 voorrem is toch wat min.

Maarja dan zit je weer van alles te veranderen wat bij een andere brommer niet meer hoeft.

Maar ik zou wel echt een 80 blokje eronder zetten en dan lekker laagtoerig maken, kan je de hele wereld mee rond tuffen zonder dat er iets met het blok gebeurd.

Ik ben toen zo naar de BM09 getuft


(Achteraf gezien , veeels te veel bagage mee genomen maargoed. )

Maar ook dankzij het 80 blokje (met 93cc cilinder) had ik geen problemen met "bergen" en kon makkelijk de hele weg 75km/h op de gps rijden bij 6000 toeren.
Heerlijk rustig rijden.

Gekke ding haalde met al die bepakking en gewoon rechtop zittend nog 90km/h op de gps.

En dankzij de originele uitlaat klinkt hij het zelfde als een standaard 50cc'tje

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 18:40 uur.
 
Paul de Salmiakbal 15-2-2010 18:42 Print reply

Posts: 5285
Weet niet waar de ts naar toe wilt, maar als je naar België, Frankrijk ofzo gaat wel gewoon een 50cc nemen, want als je daar word aangehouden met een te snelle brommer heb je echt een probleem
 
kenny77 15-2-2010 18:43 Print reply

Posts: 29286
mhh in belgie zie ik meer brommers rijden die zijn opgevoert als bij mij in de buurt.
Als je een beetje aan de snelheid houd is er niks aan het handje.
 

Dit topic is 14050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved