Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #60580 - brommer voor vakantie
|
Pagina 1 van 12
|
Dit topic is 14210 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
st.nyksterdriver |
15-2-2010 17:34 |
Posts: 3376 |
mtx-sh met orignele cilinder en dergelijk.
en aangezien je ook kan sleutel het blok effe reviseren en andere nodige dingen
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 15-2-2010 om 17:35 uur.
|
|
|
|
JantjeMB5 |
15-2-2010 17:35 |
Posts: 374 |
Honda MB, een echte degelijke brommer waar je goed op zit en lekker mee kunt cruisen op vakantie
is ook heeel stil origineel. Ik heb er toch goede ervaringen mee.
Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 15-2-2010 om 17:37 uur.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
Gerard1793 |
15-2-2010 17:38 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
Honda MB, een echte degelijke brommer waar je goed op zit en lekker mee kunt cruisen op vakantie
is ook heeel stil origineel. Ik heb er toch goede ervaringen mee, en op 1tannk rij je die reis wel uit denk ik.
Haha, op een tank kun je geen 2000 km rijden vriend Dan zou de brommer een verbruik van 1 op 222.2. Dat red je dus niet
OT, Neem in ieder geval een Honda, die staan bekend om hun degelijkheid.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
4takker |
15-2-2010 17:42 |
Posts: 2395 |
honda c50 ss50 of cd50 en een nieuw imi blok er onder hangen
kan je als het goed is 5000 km maken zonder enkel probleem
het is zuinig 1 op 50
zit laag in toeren niet telkens een hoop gejank aan je kop
maar als ik jou was zou ik je budget verdubbelen dan heb je meer ruimte om een goede brommer te kopen
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Stiffmeister |
15-2-2010 17:43 |
Posts: 1582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]
Haha, op een tank kun je geen 2000 km rijden vriend Dan zou de brommer een verbruik van 1 op 222.2. Dat red je dus niet
OT, Neem in ieder geval een Honda, die staan bekend om hun degelijkheid.
en staan ook bekend om hun niet al te dure prijskaartje ,
dus zou inderdaad een goede keuze zijn in dit geval.
|
|
.. Retro Active |
|
Gerard1793 |
15-2-2010 17:45 |
Posts: 4006 |
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
JantjeMB5 |
15-2-2010 17:46 |
|
RBN |
15-2-2010 17:47 |
Posts: 858 |
Ik kan ook nog wel 200 lenen dus dat wordt dan 800. Maar een ss50 of cd50 in redelijke staat met kenteken zit al dik in de 1500. Dat wordt hem dus ziezo niet.
en bovendien:
Een budget 'verdubbelen' is niet iets wat je even in een dagje doet he.
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 17:48 uur.
|
|
|
|
Gerard1793 |
15-2-2010 17:49 |
|
Paul de Salmiakbal |
15-2-2010 17:54 |
Posts: 5285 |
Je kunt toch gewoon gaan met een van de brommers die je nu hebt?
Als je die Cimatti een opknapbeurtje geeft dan kun je daar ook wel weer een hoop kilometers mee rijden.
En als je 1600/2000 kilometer zorgeloos wilt afleggen met een tweedehands brommer zul je misschien toch wat meer neer moeten leggen dan 6 á 800 euro
|
|
|
|
kenny77 |
15-2-2010 18:16 |
Posts: 29286 |
Ik zou denk ik ook voor een mtx-sh gaan en daar een origineel mbx80 of mcx80 blokje onder klappen.
Mooi zuinig , gaat niet te hard.
Ik zou dan kijken voor een opknapper en daarvan alles na kijken en dingen vervangen, dan weet je ook wat je hebt.
(ook weer handig als je hem erna gaat verkopen)
Met 50cc rijden met 2 man en bagage zou ik persoonlijk niet zien zitten.
Kom je geen enkele berg omhoog.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 18:16 uur.
|
|
|
|
RBN |
15-2-2010 18:22 |
Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou denk ik ook voor een mtx-sh gaan en daar een origineel mbx80 of mcx80 blokje onder klappen.
Mooi zuinig , gaat niet te hard.
Ik zou dan kijken voor een opknapper en daarvan alles na kijken en dingen vervangen, dan weet je ook wat je hebt.
(ook weer handig als je hem erna gaat verkopen)
Met 50cc rijden met 2 man en bagage zou ik persoonlijk niet zien zitten.
Kom je geen enkele berg omhoog.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 18:16 uur.
Nee ik bedoel niet met 2 man rijden! maar een brommer voor 2 personen. Zodat ik achter me nog wat bepakking kwijt kan op de plek waar normaal iemand zit.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Je kunt toch gewoon gaan met een van de brommers die je nu hebt?
Als je die Cimatti een opknapbeurtje geeft dan kun je daar ook wel weer een hoop kilometers mee rijden.
En als je 1600/2000 kilometer zorgeloos wilt afleggen met een tweedehands brommer zul je misschien toch wat meer neer moeten leggen dan 6 á 800 euro
Op de Cimatti ga ik zoiezo niet, ik wil voor de tocht echt een andere brommer.
Cimatti is dan misschien op dit moment wel in orde, maar heb niet het idee dat deze brommer nog een tocht van 2000km achter elkaar kan maken, dat redt hij gewoon niet. Het is een oud blok he, uit '74.
Bovendien vind ik het zonde omdat hij waarschijnlijk enorm slijt van zo'n reis. En het verbruik ligt redelijk hoog.
Ik had dit natuurlijk al bedacht maar ik ben er zeker van dat ik een andere brommer voor deze tocht wil.
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:26 uur.
En hoe zit het dan met brommer als:
suzuki tsx
yamaha dt
honda mt (wat is er verbeterd aan mtx-sh tov mt?)
Yamaha rd
veel minder goed als de mtx-sh?
Is mtx-sh eigenlijk echt de enige goede onder de 800 EUR die aan mijn eisen voldoet?
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:30 uur.
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 15-2-2010 om 18:37 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
15-2-2010 18:39 |
Posts: 29286 |
dt50mx kan ook wel, maar er zijn een paar punten wat ik zou veranderen.
hendel voor de koppeling zelf maken, 30min werk dan heb je een wat bijna niet meer kapot gaat.
80blok onder zetten
dtr50 elektronische ontsteking erop zetten
en als het even kan een dtr50 voorvork , dan heb je met schijfrem, originele dt50 voorrem is toch wat min.
Maarja dan zit je weer van alles te veranderen wat bij een andere brommer niet meer hoeft.
Maar ik zou wel echt een 80 blokje eronder zetten en dan lekker laagtoerig maken, kan je de hele wereld mee rond tuffen zonder dat er iets met het blok gebeurd.
Ik ben toen zo naar de BM09 getuft
(Achteraf gezien , veeels te veel bagage mee genomen maargoed. )
Maar ook dankzij het 80 blokje (met 93cc cilinder) had ik geen problemen met "bergen" en kon makkelijk de hele weg 75km/h op de gps rijden bij 6000 toeren.
Heerlijk rustig rijden.
Gekke ding haalde met al die bepakking en gewoon rechtop zittend nog 90km/h op de gps.
En dankzij de originele uitlaat klinkt hij het zelfde als een standaard 50cc'tje
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2010 om 18:40 uur.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
15-2-2010 18:42 |
Posts: 5285 |
Weet niet waar de ts naar toe wilt, maar als je naar België, Frankrijk ofzo gaat wel gewoon een 50cc nemen, want als je daar word aangehouden met een te snelle brommer heb je echt een probleem
|
|
|
|
kenny77 |
15-2-2010 18:43 |
Posts: 29286 |
mhh in belgie zie ik meer brommers rijden die zijn opgevoert als bij mij in de buurt.
Als je een beetje aan de snelheid houd is er niks aan het handje.
|
|
|
|
Dit topic is 14210 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 12
|
|