Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Koelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60573 - Koelprobleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxhunter 14-2-2010 23:40 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jopnsr
dus dat word morgen slangeklem halen en uhm... wateropmp los halen en de rest maar kijken of ik iets kan vinden maar hoe kanje zien of je termostaat nietkapot is .


thermostaat in water van +- 80 graden leggen en kijken of ie open gaat.

volgens mij...

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 14-2-2010 om 23:40 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
jopnsr 14-2-2010 23:48 Print reply
Posts: 22
ok dan zou ik dat ff proberen en als ik rij en hij word warm dan begint hij ook raar te lopen bij 7000 touren begint iet kut telopen trekt niet door en voor de rest wel kan dat ook nog iets zijn ?

 
RR89 15-2-2010 2:29 Print reply

Posts: 327
door een te kleine sproeier word je brommer ook heter (vrijwel alle warmlopers zijn armlopers)
ik niet precies welke spoeier je nodig hebt, maar wil je op safe spelen zet er dan in ieder geval eentje in die zeker te groot is, en zet er dan stap voor stap steeds een kleiner maatje in, en kijk wat ie doet
(doe wanneer hij dan het beste loopt, één maatje groter en je zit goed )
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
dutschbird 15-2-2010 7:14 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
door een te kleine sproeier word je brommer ook heter (vrijwel alle warmlopers zijn armlopers)
ik niet precies welke spoeier je nodig hebt, maar wil je op safe spelen zet er dan in ieder geval eentje in die zeker te groot is, en zet er dan stap voor stap steeds een kleiner maatje in, en kijk wat ie doet
(doe wanneer hij dan het beste loopt, één maatje groter en je zit goed )



Kokend heet wordt die niet bij een warmloper, zeker niet elke keer want dan zou die elke keer moeten warmlopen. Zal vast wel lucht in je leiding zitten, even een stukje rijden zonder dop reservoir(radiateur?) anders zal het toch liggen aan een thermostaat of waterpomp die niet meer naar behoren functioneert.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
jopnsr 15-2-2010 11:58 Print reply
Posts: 22
ok ja ik ga die dingen zo proberen en al dat niet lukt kijk ik de termostaat en waterpomp ff na enander mot ikde slangen vervangen ofzo.
 
Maup 15-2-2010 13:19 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jopnsr
ok ja ik ga die dingen zo proberen en al dat niet lukt kijk ik de termostaat en waterpomp ff na enander mot ikde slangen vervangen ofzo.

Wat zou slangen vervangen voor zin hebben?
Kan weinig kapot aan, ze kunnen hoogstens verstopt zitten. Als dat he geval is kun je ze even schoonmaken en desnoods vervangen.
Bij elk ander probleem zal het geen zin hebben.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
dutschbird 15-2-2010 16:49 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


thermostaat in water van +- 80 graden leggen en kijken of ie open gaat.

volgens mij...

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 14-2-2010 om 23:40 uur.



bij 80 graden hoort je thermostaat allang open te zijn.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
jopnsr 16-2-2010 12:33 Print reply
Posts: 22
ik heb de oorzaak gevonden het is de koppakking die lek is maar nu heb ik het volgende hahah nu heb ik er een nieuwe tussen gedaan en nu lek het er tussen weg hoe kan dit!! is de kop dan neit vlak of ik de nieuwe pakking dan ook neit goed?
 
Tomez 16-2-2010 12:39 Print reply

Posts: 265
Bedoel je dat je koelvloeistof ertussenuit lekt?.. Heb je je kop wel goed vastgedraaid?

Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 16-2-2010 om 13:34 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
jopnsr 16-2-2010 12:45 Print reply
Posts: 22
ja het kvs loopt er tussen weg en heb de kop geleidelijk vast gedraaid en ook goed vast
 
kpotmake 16-2-2010 13:16 Print reply

Posts: 3065
OF er zit een verstopping in je koelcircuit

OF je brommer heeft een te hoge compressie

OF je brommer staat te arm afgesteld

OF de waterpomp doet het niet

OF je radiator zit zo vol met troepdat hij niet meer koelt

OF je thermostaat gaat niet open

OF je koelwater ontploft
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 16-2-2010 13:22 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jopnsr
ik heb de oorzaak gevonden het is de koppakking die lek is maar nu heb ik het volgende hahah nu heb ik er een nieuwe tussen gedaan en nu lek het er tussen weg hoe kan dit!! is de kop dan neit vlak of ik de nieuwe pakking dan ook neit goed?

hoe heb je de kop aangedraait? zo hard als het kan aan een sleutel staan te hengsten of kruislings met een momentsleutel?

anders is misschien je kop scheef, moet je hem even afdraaien / frezen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
jopnsr 17-2-2010 23:07 Print reply
Posts: 22
ik heb de oorzaak gevonden de kop was krom getrokken en met behulp van een glas plaat weer vlak geschuur en is nu goed en nu kijken of de temp niet weer op loopt morgen een ritje van 30 km en kijken wat iedoet maar dedankt voor alle hulp de oorzaak was voetpakking lek en de koppakking en de kop krom getrokken .
 

Dit topic is 2185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved