Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 65cc of 70cc op 50cc Puch Maxi Rider Macho blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60570 - 65cc of 70cc op 50cc Puch Maxi Ride...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17866 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MR.Terror 18-2-2010 15:48 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchmaxisuper
[...]


probeer dit es: http://www.puchmaxi.nl/toeren.php een standaard ontsteking komt niet verder dan 12000 toeren, hoewel ik betwijfel of je dat haalt.. gewoon even proberen met tandwielen en dan een snelheid invoeren.. proberen tot je op een realistisch toerental zit.. dan weet je dus hoe hard hij ongeveer zal gaan

EDIT: 1 of 2 schakeltjes extra dan dus, maar ik denk dat je het ook wel kan compenseren met je kettingspanners, die moet je gewoon iets losser draaien. t gaat maar om heel klein beetje

Dit bericht is gewijzigd door puchmaxisuper op 18-2-2010 om 15:47 uur.

maar het is voor mijn tomos, hé
 
Markjo 18-2-2010 15:50 Print reply

Posts: 1061
het gaat er niet om hoeveel het helpt, meneer de grafdelver zegt dat je met een powerfilter niet harder gaat.

en als je je std puch knap afsteld en licht aanpast kan je nog een leuke snelheid halen.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
puchmaxisuper 18-2-2010 15:52 Print reply

Posts: 172
oja natuurlijk:$.. hmm.. bereken hoeveel keer vaker je achtertandwiel per rondje vaker ronddraait door de verhouding nu en de verhouding met 2 extra tandjes te vergelijken... doe je niewe verhouding min de oude verhouding tel hier 1 bij op en doe dat keer je huidige snelheid? dan weet je hoe hard ie gaat.. denk ik.. geef mij anders je gegevens wil ik wel ff controleren of mn theorie zo klopt:P.. dus tandiel voor huidig, achtertandwiel huidig, snelheid

 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
puchmaxisuper 18-2-2010 15:53 Print reply

Posts: 172
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
het gaat er niet om hoeveel het helpt, meneer de grafdelver zegt dat je met een powerfilter niet harder gaat.

en als je je std puch knap afsteld en licht aanpast kan je nog een leuke snelheid halen.

ja ok, daar heb je gelijk in
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
MR.Terror 18-2-2010 17:43 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchmaxisuper
oja natuurlijk:$.. hmm.. bereken hoeveel keer vaker je achtertandwiel per rondje vaker ronddraait door de verhouding nu en de verhouding met 2 extra tandjes te vergelijken... doe je niewe verhouding min de oude verhouding tel hier 1 bij op en doe dat keer je huidige snelheid? dan weet je hoe hard ie gaat.. denk ik.. geef mij anders je gegevens wil ik wel ff controleren of mn theorie zo klopt:P.. dus tandiel voor huidig, achtertandwiel huidig, snelheid



tw voor: 28
tw achter: 22
huidige snelheid: 58km/h
 
puchmaxisuper 18-2-2010 18:40 Print reply

Posts: 172
volgensmij zou je 62 gaan dan, ik denk dat er veel makkelijkere manieren zijn om sneller te gaan, waarom tune je niet je uitlaatpoort bijvoorbeeld? als je dat goed doet kan het al heel wat schelen!
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
antonhonda 18-2-2010 18:41 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR.Terror
[...]


tw voor: 28
tw achter: 22 ??¿¿
huidige snelheid: 58km/h


 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
gravedigger666 18-2-2010 22:17 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


Ja idd en daarom rijden ze in de racerij ook allemaal met standaardluchtfilters


Om nog even wat toe te voegen.

In de racerij zullen ze best allemaal met een powerfilter rijden, maar wat puchmaxisuper ook al zegt op een standaard setup helpt t niet.

Zolang je (als je puch rijdt) met een 12 of 15mm carb rijd past er een standaard luchtfilter op. Je kan er best een powerfilter op zetten, staat misschien interessant of om indruk te maken op de scooter rijdende jeugd. Maar het heeft geen voordelen bij een normale setup.

Ga je groter dan de 12 of 15 mm (op een puch dan) dan past het standaard filter niet meeren zul je wel aan een schuim of powerfilter moeten. maar dan nog zul je het verschil tijdens het rijden niet merken, wil je weten of het echt iets winst geeft dan zul je je brom/scooter op de testbank moeten zetten (wat ze in de racerij dus ook doen) en dan finetunen.


 
MR.Terror 19-2-2010 16:26 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
Door een powerfilter gaat ie niet harder lopen hoor.
T helpt alleen je cilinder sneller om zeep, omdat de meeste powerfilters niet genoeg filteren.

Gewoon je standaard filter erop i.c.m sproeier 62-64 en proma gp en hij moet ook zekerste weten 60 gaan.

Check t daarna eens voor de grap met een gps/navigatie voor de echte km/h's.

Of ga naar het politiebureau en vraag of ie op de rollermag omdat je bezig bent met afvoeren.
Bij de meeste willen ze dat wel doen voor je.





ik kan een Biturbo uitlaat voor mijn tomos hier uit de buurt kopen voor ¤20, maar moet ik daar ook een sproeier 64 voor hebben? want die heb ik al.

http://www.rijwielpa...od&productId=133
 
gravedigger666 19-2-2010 18:58 Print reply
Posts: 73
Biturbo komt overeen met een proma gp en een tecno bullet.

Zijn alle drie leuke budget uitlaten die allemaal ongeveer hetzelfde presteren.

De bullet is van de drie 't slechtste want die gaat bij de demper heel snel lekken en een pleuris herrie maken.

Sproeiertje rond de 64 zit je goed.
Onthoud wel dat t een richtlijn is, ik zeg nu 64 maar 't kan ook zijn dat jou brommer beter rijd met 66 of 62.

Je zit in ieder geval rond de 64.
 
MR.Terror 19-2-2010 22:32 Print reply
Posts: 119
vet toch, lekker herrie make
maar das wel minder dat hij sneller gaat lekken, en welke is van die andere 2 is het beste dan?
 
gravedigger666 20-2-2010 20:38 Print reply
Posts: 73
Biturbo is goed.
Proma GP is goed maar geeft een klein beetje meer trekkracht (bijna niet te merken :P )

Ik heb zelf een proma gp en die bevalt wel goed.
 
MR.Terror 1-3-2010 19:13 Print reply
Posts: 119
ik kan een brommer van een maat van mij overnemen, maar hij loop nu 60 maar ik wil hem 65 á 70 laten lopen maar welke tandwiel verhouding kan ik dan gebruiken?

de Setup:
70 cc airsal
15 mm bing Carberateur.
Schuimfilter
Verlichte koppeling
Vertanding 15-48
Proma Circuit uitlaat.

 
Gary - Forum en Gallery Moderator 1-3-2010 19:19 Print reply

Posts: 12846
Topic #3. Zet hem in het KvT want je oudere topics kan je niet kicken .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
MR.Terror 6-3-2010 0:44 Print reply
Posts: 119
trek je ook sneller op met een tecno speedy (std snel) dan met een std uitlaat met een deuk in de dunne pijp van 8cm bij 1.2cm terwijl de dunne pijp 2.5cm is?

EN WAT IS DE MAXIMALE KM/H DIE JE MET EEN STD A5 BLOK KUNT HALEN?
 

Dit topic is 17866 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved