Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 65cc of 70cc op 50cc Puch Maxi Rider Macho blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60570 - 65cc of 70cc op 50cc Puch Maxi Ride...
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gravedigger666 16-2-2010 21:04 Print reply
Posts: 73
10 hectometer paaltjes is volgens mij 1 KM

Ik weet neit waar je gelezen hebt dat je met een powerfilter harder gaat maar sorry hoor dat is de grootste Bullsh*t
Je gaat er niet harder door je maakt alleen meer herrie en een powerfilter filtert lng niet zo goed als een ori filter.

Hoe t werkt met een navigatie?

Als je een navigatie hebt en je gaat rijden dan geeft ie de snelheid aan.
Zo kan je dus zien hoe hard je gaat en aangezien een navigatie een stukkie nauwkeuriger aan z'n snelheid komt dan je tellertje is het bijna 100% je chte snelheid.
 
MR.Terror 16-2-2010 22:13 Print reply
Posts: 119
oké dan kan ik mijn powerfilter dus terug brengen
en die sproeier dus ook.

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 16-2-2010 om 22:19 uur.
 
gravedigger666 16-2-2010 22:26 Print reply
Posts: 73
Die sproeier zou je kunnen bewaren voor als je een proma gp koopt.

Dan moet je sowieso wat groter dan met je standaard uitlaat.

 
puchmaxisuper 16-2-2010 22:37 Print reply

Posts: 172
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
Door een powerfilter gaat ie niet harder lopen hoor.
T helpt alleen je cilinder sneller om zeep, omdat de meeste powerfilters niet genoeg filteren.

Gewoon je standaard filter erop i.c.m sproeier 62-64 en proma gp en hij moet ook zekerste weten 60 gaan.

Check t daarna eens voor de grap met een gps/navigatie voor de echte km/h's.

Of ga naar het politiebureau en vraag of ie op de rollermag omdat je bezig bent met afvoeren.
Bij de meeste willen ze dat wel doen voor je.




hier ervaring mee? wil ik ook even met mij puchje doen, maar als hij dan te hard gaat nog, laten ze je dan rustig weggaan of kun je gelijk betalen!?
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
MR.Terror 16-2-2010 22:39 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
Die sproeier zou je kunnen bewaren voor als je een proma gp koopt.

Dan moet je sowieso wat groter dan met je standaard uitlaat.


gij zeej da ik un 64-62 sproeier moe hebbe, dus ik ruil alles gewoon terug bij janus van nispen (bromboer) want die powerfilter koste ¤8.95 en de sproeier ¤2.50 en ook nog een ¤1 als ik hem wil omwisselen voor een grotere.
dus ik ben van plan een 63 sproeierke ga hale als dat volgens jou goed is.
 
MR.Terror 16-2-2010 22:41 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchmaxisuper
[...]

hier ervaring mee? wil ik ook even met mij puchje doen, maar als hij dan te hard gaat nog, laten ze je dan rustig weggaan of kun je gelijk betalen!?

nou bij mij bij de w*ute daar doen ze dat nie eens, en als je dat vrijwillig bij een controle langs de weg doet, dan kunde dokke
 
gravedigger666 17-2-2010 0:14 Print reply
Posts: 73
Ik heb het met me puch gedaan hier in zaandam.
Gewoon heen gelopen en aan de balie gevraagd of er een agent tijd had.
En jawel hoor ik mocht op de roller.

Ik moet wel zeggen het licht aan de agent die er op dat moment bij is.

De sproeiermaat met een proma gp zal rond de 62-64 zitten ja.
 
MR.Terror 17-2-2010 22:38 Print reply
Posts: 119
nu heb ik sproeier 64 maar de uitlaat nog niet
da mag van m'n ma weer nie, maar die mag ik vast nog wel een x halen

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 17-2-2010 om 22:39 uur.
 
MR.Terror 18-2-2010 15:35 Print reply
Posts: 119
waarschijnlijk een domme vraag, maar met een kleiner voortandwiel ga je toch sneller?
zo ja, hoeveel ga ik dan sneller met 2 tanden kleiner?
 
puchmaxisuper 18-2-2010 15:37 Print reply

Posts: 172
nee.. je gaat juist langzamer.. je tandwiel "verplaatst" minder ketting per rondje hè.. dus je zal meer rondjes moeten draaien om je achtertandwiel het zelfde aantal keren rond te laten gaan. je gaat langzamer, maar trekt sneller op
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
MR.Terror 18-2-2010 15:40 Print reply
Posts: 119
dus hoe groter mijn voortandwiel hoe harder ik ga?
en met een achter tandwiel is het net anders om.
 
MR.Terror 18-2-2010 15:41 Print reply
Posts: 119
hoeveel ga ik harder als ik 2 tanden groter doe?
en hoeveel schakeltjes moet ik er dan tussen doen?

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 18-2-2010 om 15:41 uur.
 
Markjo 18-2-2010 15:43 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666

Ik weet neit waar je gelezen hebt dat je met een powerfilter harder gaat maar sorry hoor dat is de grootste Bullsh*t
Je gaat er niet harder door je maakt alleen meer herrie en een powerfilter filtert lng niet zo goed als een ori filter.



Ja idd en daarom rijden ze in de racerij ook allemaal met standaardluchtfilters
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
puchmaxisuper 18-2-2010 15:44 Print reply

Posts: 172
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR.Terror
hoeveel ga ik harder als ik 2 tanden groter doe?
en hoeveel schakeltjes moet ik er dan tussen doen?

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 18-2-2010 om 15:41 uur.


probeer dit es: http://www.puchmaxi.nl/toeren.php een standaard ontsteking komt niet verder dan 12000 toeren, hoewel ik betwijfel of je dat haalt.. gewoon even proberen met tandwielen en dan een snelheid invoeren.. proberen tot je op een realistisch toerental zit.. dan weet je dus hoe hard hij ongeveer zal gaan

EDIT: 1 of 2 schakeltjes extra dan dus, maar ik denk dat je het ook wel kan compenseren met je kettingspanners, die moet je gewoon iets losser draaien. t gaat maar om heel klein beetje

Dit bericht is gewijzigd door puchmaxisuper op 18-2-2010 om 15:47 uur.
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
puchmaxisuper 18-2-2010 15:45 Print reply

Posts: 172
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


Ja idd en daarom rijden ze in de racerij ook allemaal met standaardluchtfilters



in de racerij is de hele setup fijn getuned hè, alle kleine beetjes helpen dan.. op een redelijk standaard setup heeft het natuurlijk zeer weinig effect (niet echt merkbaar dus!)
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!

Dit topic is 17832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved