Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 65cc of 70cc op 50cc Puch Maxi Rider Macho blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60570 - 65cc of 70cc op 50cc Puch Maxi Ride...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 17829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MR.Terror 14-2-2010 19:01 Print topicpost
Posts: 119
het onderwerp zegt het al, kan een 65cc of 70cc cilinderkop op een 50cc cilinder van een Puch Maxi Rider Macho?
zo ja, wat moet ik er dan allemaal aan veranderen?
en ik zie allemaal maten van 38mm enzo maar waar dienen die eigenlijk voor?
en hoeveel harder gaat ie met een 65cc en een 70 cc
als hij al 50 gaat?

later

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 19:03 uur.
 

ErikVerkade 14-2-2010 19:04 Print reply

Posts: 980
ja dat past maar als je naar die kop kijkt en dan je cilinder zie je zelf dat het nergens op slaat en waar die maten voor staan
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
PetrolShack 14-2-2010 19:40 Print reply

Posts: 572
gewoon een 50cc kop, een grotere betekent compressieverlies, dus minder kracht en snelheid
als je dan toch meer compressie wil laat dat je 50 kop afdraaien

-dat 38 mm enzo, staat voor het binnendiameter van je cilinder

En met een 65-70 cilinder is er niet een bepaalde topsnelheid, wel moet je dan zeker een andere uitlaat, en voor het mooie een grotere carb.

vb. een 65 polini is een super snelle cilinder, daar valt makkelijk de 85/90 mee te halen, maar je heb ook langzamere 70'jes.
je kan hier evt wel even een kijkje nemen : http://www.puchmaxi.nl/cilindertest.php

Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 14-2-2010 om 19:48 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
MR.Terror 14-2-2010 20:12 Print reply
Posts: 119
maar kijk, ik wil hem 60 á 65 laten lopen en er zit deze uitlaat onder waardoor hij 45 á 50 gaat:
http://www.josdijkma...d&productId=4340

dus hoeveel gaat hij harder als ik er deze op zet:
http://www.scootpart...arts/Products/01PU08

hoeveel mm moet ik hebben op die 70 cc op die standaard 50cc?
en wat moet ik dan allemaal veranderen? zoiezo een andere sproeier, toch?

later

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 20:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 20:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 20:28 uur.
 
gravedigger666 14-2-2010 20:44 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR.Terror
maar kijk, ik wil hem 60 á 65 laten lopen en er zit deze uitlaat onder waardoor hij 45 á 50 gaat:
http://www.josdijkma...d&productId=4340

dus hoeveel gaat hij harder als ik er deze op zet:
http://www.scootpart...arts/Products/01PU08

hoeveel mm moet ik hebben op die 70 cc op die standaard 50cc?
en wat moet ik dan allemaal veranderen? zoiezo een andere sproeier, toch?

later

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 20:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 20:16 uur.


Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 20:28 uur.


Hij gaat door een 70cc cilinderkop niet harder lopen.

Als je 60-65 wilt rijden dan doei je deze cilinderkit eronder.
http://www.puchshop....&products_id=407

Dan moet hij met jou uitlaat de 65 wel halen. Zeker als je 16-45 vertanding erop hebt/zet.
 
MR.Terror 14-2-2010 23:41 Print reply
Posts: 119
ooké, maar wat is de standaard vertanding eigenlijk?
en ga je met een grotere carburateur ook sneller of trek je dan alleen sneller op?
als dat allebei is hoeveel ga ik dan harder met een 19.5mm carburateur en een 19mm power filter als er nu een 12mm bing op zit?
http://www.puchshop....&products_id=410

http://www.puchshop....6&products_id=50

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 23:42 uur.

en als julie het zo kunnen zeggen, welke sproeier maat moet ik ongeveer hebben?

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 23:43 uur.
 
Niek de Wildt 15-2-2010 0:14 Print reply
Posts: 7168
geef je ook een grote kans op detonatie, een te 65/70cc kop @ 50cc boring is gewoon not done.
 
MR.Terror 15-2-2010 0:25 Print reply
Posts: 119
oow oké, maar kun iemand ff antwoord op mijn vraag geven?
 
Niek de Wildt 15-2-2010 0:29 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR.Terror
oow oké, maar kun iemand ff antwoord op mijn vraag geven?


Als je alleen een grotere cilinder plaatst ga je misschien 65
 
MR.Terror 15-2-2010 1:03 Print reply
Posts: 119
oké, maar ik bedoelde eigenlijk op dit:
en ga je met een grotere carburateur ook sneller of trek je dan alleen sneller op?
als dat allebei is hoeveel ga ik dan harder met een 19.5mm carburateur en een 19mm power filter als er nu een 12mm bing op zit?
http://www.puchshop....&products_id=410

http://www.puchshop....6&products_id=50

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 14-2-2010 om 23:42 uur.

en als julie het zo kunnen zeggen, welke sproeier maat moet ik ongeveer hebben?

en ga je ook sneller met een tomos al je er een 16mm onder legt met een power filter?

 
Henk-88 15-2-2010 1:10 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR.Terror
en ga je met een grotere carburateur ook sneller of trek je dan alleen sneller op?



Zo simpel zit 't niet, hangt van een hoop factoren af.
En omdat ik geen verstand heb van puch ga ik in algemeenheden vervallen: je moet de hele zooi (luchtfilter, carb, spruitstuk, cilinder en uitlaat) op elkaar afgestemd hebben om 'optimaal' te gaan. Daar zit 'm de basis van het tunen.

Met andere woorden: als je een grotere carb plugt op een bepaalde set-up dan kan het zijn dat je harder kunt gaan als je goed afstelt en/of andere onderdelen vervangt maar het kan ook zijn dat je langzamer gaat omdat de shizzle (en daar kunnen best top-onderdelen bij zijn) niet goed met elkaar samenwerkt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
MR.Terror 15-2-2010 1:27 Print reply
Posts: 119
nou kijk, ik heb een tomos sport'r en als ie vandaag niet verkocht word dan ga ik die sneller laten lopen en dan hou ik hem zelf.
dus er zit een std 50cc onder, een std snel uitlaat, std 14/12 dellorto en volgens mij een std achtertandwiel (28 tands), de sproeier weet ik niet precies dat zou ik eens na kijken, maar hij rijd 55 á 60.
dus ik wou hem iets harder laten lopen met een 22 tands achtertandwiel en sneller op laten trekken met een 15mm of 16 mm dellorto, dus mijn vraag is: ga je ook sneller met een grotere carburateur?
wat zouden julie kiezen een 15mm of een 16 met die 22 tands?
en hoe moet ik een grotere carburateur afstellen met een std snel uitlaat? alleen met sproeiers of wa?
 
Henk-88 15-2-2010 1:37 Print reply

Posts: 26703
Snellere cilinder gaat harder dan een grotere carb denkz. Mja je zult wel weinig doekoe hebben enzo.
Volg adviezen van lui die daadwerkelijk ervaring hebben met jouw spullen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
gravedigger666 15-2-2010 1:54 Print reply
Posts: 73
Grotere carb kan veel effect hebben.
Maar als je nu met een standaard 50 cc tje rijd dan kan je er best een 19mm op zetten, maar daar heb je niks aan want de inlaat is niet groot genoeg.

Als je dat dmp setje van puchshop besteld heb je er meteen een 15mm carb bij en haal je de 60-65 wel en trekt je puch nog lekker op ook.


 
MR.Terror 15-2-2010 2:00 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
Grotere carb kan veel effect hebben.
Maar als je nu met een standaard 50 cc tje rijd dan kan je er best een 19mm op zetten, maar daar heb je niks aan want de inlaat is niet groot genoeg.

Als je dat dmp setje van puchshop besteld heb je er meteen een 15mm carb bij en haal je de 60-65 wel en trekt je puch nog lekker op ook.



op een tomos? ik denk het niet, hé.
nee, als mijn tomos vandaag niet verkocht word dan wil ik er een ander tandwiel en een grotere carb.
maar kijk, wat ik bedoel is, als ik alles zo laat en ik zet er een grotere carb op ga ik dan ook sneller? want dan kan ik daar rekening mee houden als ik een kleiner tandwiel koop, want dan wil ik wel net zo snel of iets sneller optrekken met een andere carb als ik nu doe.
 
gravedigger666 15-2-2010 8:46 Print reply
Posts: 73
Je zal waarschijnlijk rond de 5 km zitten wat je aan winst kan maken.

Maar houd er rekening mee dat de meeste 50cc cilinders maar geschikt zijn voor 15mm.

Maar volgens mij zit er op een tomos een 14/9 carb.
Als je die vervangt door een 14/14 carb dan heb je sowieso al wat winst.
 

Dit topic is 17829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved