Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Simson schwalbe rdw laten keuren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60564 - Simson schwalbe rdw laten keuren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7064 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Berrybraadplaat 13-2-2010 18:19 Print topicpost

Posts: 15
Ik was van plan een simson schwalbe te kopen, maar ik hoorde dat een keuring van deze brommer zo goed als onmogelijk was, althans voor 1 mei 2009 wel. (het kon niet omdat hij fabrieksuit al 60 liep, maar hij was wel minder dan 50cc)
weet iemand of je hem nu wel rdw kan laten keuren? En bij rdw staat over import van een brommer dat de brommer een kenteken van het land van herkomst moet hebben, zijn de originele papieren dan ook voldoende?
 

Joel_koningslust 13-2-2010 18:30 Print reply

Posts: 14514
als je de fahrzeugbrief erbij hebt is het geen probleem
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Berrybraadplaat 13-2-2010 18:32 Print reply

Posts: 15
wat is dat?
 
Berrybraadplaat 13-2-2010 18:33 Print reply

Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als je de fahrzeugbrief erbij hebt is het geen probleem


wat is dat?

 
Joel_koningslust 13-2-2010 18:34 Print reply

Posts: 14514
1x vragen is ook genoeg hoor

dat is zegmaar het duitse kentekenpapier
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Berrybraadplaat 13-2-2010 18:38 Print reply

Posts: 15
oke, dus als je een schwalbe koopt met Duitse papieren en je laat hem 45 lopen, verloopt de keuring waarschijnlijk vrijwel probleemloos? (afgezien van technische staat)
 
grasmaaier89 13-2-2010 18:53 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Berrybraadplaat
oke, dus als je een schwalbe koopt met Duitse papieren en je laat hem 45 lopen, verloopt de keuring waarschijnlijk vrijwel probleemloos? (afgezien van technische staat)


ja.

Hij moet dan wel volledig rijveilig zijn verklaard
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Berrybraadplaat 13-2-2010 18:57 Print reply

Posts: 15
oke, en behoord rijveilig verklaren tot het gewone keurproces of zijn hier extra kosten aan gebonden
 
grasmaaier89 13-2-2010 19:03 Print reply

Posts: 14412
Dat weet ik niet.
Als het goed betaal je een "bedrag" (best veel) en uurloon. Ik weet dan niet wat er allemaal in dat "bedrag" inbegrepen zit.
Dat zal je moeten vragen aan een zaak die bromfietsen keurt. Die weten er meer vanaf dan merendeels van de mensen hier.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Paul de Salmiakbal 13-2-2010 19:10 Print reply

Posts: 5285
150 euro was het bij mij. Toen keek die gast of alles klopte wat technisch in orde moest zijn etc. Daarna ging ie typegoedkeuring opzoeken want dat had ie blijkbaar niet, nog ff op de roller en alles was klaar.
Volgens mij word er geen uurloon gerekend, het is gewoon voor elke bromfiets die langs komt voor kenteken 150 euro.
 
Berrybraadplaat 13-2-2010 19:15 Print reply

Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
150 euro was het bij mij. Toen keek die gast of alles klopte wat technisch in orde moest zijn etc. Daarna ging ie typegoedkeuring opzoeken want dat had ie blijkbaar niet, nog ff op de roller en alles was klaar.
Volgens mij word er geen uurloon gerekend, het is gewoon voor elke bromfiets die langs komt voor kenteken 150 euro.


oke thx
en jij had ook een schwalbe? of een andere brommer?(puch)

Dit bericht is gewijzigd door Berrybraadplaat op 13-2-2010 om 19:16 uur.
 
Paul de Salmiakbal 13-2-2010 19:15 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Berrybraadplaat
[...]


oke thx
en jij had ook een schwalbe? of een andere (puch)

Nee ik had een maxi :p
Maar anders bel je even op naar RDW, want dat het bij mij zo is geweest hoeft niet te zeggen dat het bij jou ook zo gaat, mijne was immers gewoon een Nederlandse en geen Duitse

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 13-2-2010 om 19:21 uur.
 
Berrybraadplaat 13-2-2010 19:26 Print reply

Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Nee ik had een maxi :p
Maar anders bel je even op naar RDW, want dat het bij mij zo is geweest hoeft niet te zeggen dat het bij jou ook zo gaat, mijne was immers gewoon een Nederlandse en geen Duitse

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 13-2-2010 om 19:21 uur.


ja ik heb gebeld en gemaild
bij het bellen moest ik heel lang wachten en ik had toch al gemaild dus ik dacht laat maar.
en bij de mail kreeg je een heel langdradig standaart verhaal over het keuren van een geimporteerde bromfiets.

 
RR89 14-2-2010 12:29 Print reply

Posts: 327
ga bellen

edit: met papieren zou het wel moeten lukken, alleen is die 60km apart. Dit zou voor de rdw betekenen dat het een motofiets betreft (hij gaat immers sneller dan 50)
Ik denk dat ze hem wel als bromfiets kunnen keuren. Maar daarvoor moet je de juiste persoon aan de telefoon krijgen. Het liefst een keurmeester zelf, aangezien zij de personen zijn die er over gaan.

ga er wel vanuit, omdat een schwalbe een apart geval is, dat ze hem extra controleren. Zorg dus dat het technisch een pareltje is.

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 14-2-2010 om 12:33 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Sissemie 14-2-2010 12:32 Print reply
Posts: 12
Voor zover ik weet moet de bromfiets in orde zijn, technisch gezien, niet harder dan 45/50 lopen en je moet het bouwjaar weten. Dan gaan ze 'm helemaal keuren, en ben je voor 150 euro klaar.
 
mr200r 15-2-2010 0:42 Print reply
Posts: 5122
Hoe hard hij loopt is niet het probleem.
Het probleem zit hem in hoe het voertuig oorsprokelijk,gekeurd is
Wat staat er op je orginele duitse papieren?
Motorrad-kleinkraftrad-moped-mofa?
Daar zit het probleem.
Ga eens naar de RDW naar een KEURMEESTER met je papieren,niet aan de balie vragen,maar de garage in daar.
De rest zijn baliemedewerkers en douane.die weten niks.
Sucses
Hoe staat het voertuig omschreven op de orginele papieren?
 
mr200r

Dit topic is 7064 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved