Joel_koningslust |
13-2-2010 18:30 |
Posts: 14514 |
als je de fahrzeugbrief erbij hebt is het geen probleem
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Berrybraadplaat |
13-2-2010 18:32 |
Posts: 15 |
wat is dat?
|
|
|
|
Berrybraadplaat |
13-2-2010 18:33 |
Posts: 15 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als je de fahrzeugbrief erbij hebt is het geen probleem
wat is dat?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
13-2-2010 18:34 |
Posts: 14514 |
1x vragen is ook genoeg hoor
dat is zegmaar het duitse kentekenpapier
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Berrybraadplaat |
13-2-2010 18:38 |
Posts: 15 |
oke, dus als je een schwalbe koopt met Duitse papieren en je laat hem 45 lopen, verloopt de keuring waarschijnlijk vrijwel probleemloos? (afgezien van technische staat)
|
|
|
|
grasmaaier89 |
13-2-2010 18:53 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Berrybraadplaat
oke, dus als je een schwalbe koopt met Duitse papieren en je laat hem 45 lopen, verloopt de keuring waarschijnlijk vrijwel probleemloos? (afgezien van technische staat)
ja.
Hij moet dan wel volledig rijveilig zijn verklaard
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Berrybraadplaat |
13-2-2010 18:57 |
Posts: 15 |
oke, en behoord rijveilig verklaren tot het gewone keurproces of zijn hier extra kosten aan gebonden
|
|
|
|
grasmaaier89 |
13-2-2010 19:03 |
Posts: 14412 |
Dat weet ik niet.
Als het goed betaal je een "bedrag" (best veel) en uurloon. Ik weet dan niet wat er allemaal in dat "bedrag" inbegrepen zit.
Dat zal je moeten vragen aan een zaak die bromfietsen keurt. Die weten er meer vanaf dan merendeels van de mensen hier.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Paul de Salmiakbal |
13-2-2010 19:10 |
Posts: 5285 |
150 euro was het bij mij. Toen keek die gast of alles klopte wat technisch in orde moest zijn etc. Daarna ging ie typegoedkeuring opzoeken want dat had ie blijkbaar niet, nog ff op de roller en alles was klaar.
Volgens mij word er geen uurloon gerekend, het is gewoon voor elke bromfiets die langs komt voor kenteken 150 euro.
|
|
|
|
Berrybraadplaat |
13-2-2010 19:15 |
Posts: 15 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
150 euro was het bij mij. Toen keek die gast of alles klopte wat technisch in orde moest zijn etc. Daarna ging ie typegoedkeuring opzoeken want dat had ie blijkbaar niet, nog ff op de roller en alles was klaar.
Volgens mij word er geen uurloon gerekend, het is gewoon voor elke bromfiets die langs komt voor kenteken 150 euro.
oke thx
en jij had ook een schwalbe? of een andere brommer?(puch)
Dit bericht is gewijzigd door Berrybraadplaat op 13-2-2010 om 19:16 uur.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
13-2-2010 19:15 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Berrybraadplaat
[...]
oke thx
en jij had ook een schwalbe? of een andere (puch)
Nee ik had een maxi :p
Maar anders bel je even op naar RDW, want dat het bij mij zo is geweest hoeft niet te zeggen dat het bij jou ook zo gaat, mijne was immers gewoon een Nederlandse en geen Duitse
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 13-2-2010 om 19:21 uur.
|
|
|
|
Berrybraadplaat |
13-2-2010 19:26 |
Posts: 15 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Nee ik had een maxi :p
Maar anders bel je even op naar RDW, want dat het bij mij zo is geweest hoeft niet te zeggen dat het bij jou ook zo gaat, mijne was immers gewoon een Nederlandse en geen Duitse
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 13-2-2010 om 19:21 uur.
ja ik heb gebeld en gemaild
bij het bellen moest ik heel lang wachten en ik had toch al gemaild dus ik dacht laat maar.
en bij de mail kreeg je een heel langdradig standaart verhaal over het keuren van een geimporteerde bromfiets.
|
|
|
|
RR89 |
14-2-2010 12:29 |
Posts: 327 |
ga bellen
edit: met papieren zou het wel moeten lukken, alleen is die 60km apart. Dit zou voor de rdw betekenen dat het een motofiets betreft (hij gaat immers sneller dan 50)
Ik denk dat ze hem wel als bromfiets kunnen keuren. Maar daarvoor moet je de juiste persoon aan de telefoon krijgen. Het liefst een keurmeester zelf, aangezien zij de personen zijn die er over gaan.
ga er wel vanuit, omdat een schwalbe een apart geval is, dat ze hem extra controleren. Zorg dus dat het technisch een pareltje is.
Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 14-2-2010 om 12:33 uur.
|
|
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is |
|
Sissemie |
14-2-2010 12:32 |
Posts: 12 |
Voor zover ik weet moet de bromfiets in orde zijn, technisch gezien, niet harder dan 45/50 lopen en je moet het bouwjaar weten. Dan gaan ze 'm helemaal keuren, en ben je voor 150 euro klaar.
|
|
|
|
mr200r |
15-2-2010 0:42 |
Posts: 5122 |
Hoe hard hij loopt is niet het probleem.
Het probleem zit hem in hoe het voertuig oorsprokelijk,gekeurd is
Wat staat er op je orginele duitse papieren?
Motorrad-kleinkraftrad-moped-mofa?
Daar zit het probleem.
Ga eens naar de RDW naar een KEURMEESTER met je papieren,niet aan de balie vragen,maar de garage in daar.
De rest zijn baliemedewerkers en douane.die weten niks.
Sucses
Hoe staat het voertuig omschreven op de orginele papieren?
|
|
mr200r |
|