Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - trillende brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 610 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60553 - trillende brommer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 12-2-2010 15:53 Print topicpost

Posts: 1234
Ik heb laatst mijn cillinder van me honda mt5 er af gehaald omdat ik me pakking moest vernieuwen. Nu brak de ophanging van me cillinder af ( zegmaar die staaf waarmee je cilinder aan je frame zit) dit was waarschijnlijk al slecht. Maar ik probeerde dus zonder die staaf of me brommer te starten en het deed het wel maar hij trilde helemaal. Brommer gelijk weer uitgezet natuurlijk. Maar hoe kan ik dit maken? gewoon vastlassen ? en waar dient de ophanging trouwens voor?
 
!!2 takt!!

Sypie_Honda 12-2-2010 15:54 Print reply

Posts: 13830
nieuwe kop halen waarvan de ophaning nog goed is.

of de ouwe er weer op vastlassen, maar wat een gedonder voor een kop van een tientje.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Robin 1993 12-2-2010 15:57 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
nieuwe kop halen waarvan de ophaning nog goed is.

of de ouwe er weer op vastlassen, maar wat een gedonder voor een kop van een tientje.



maar ik vond het zo gek, je cilinder zit toch aan 4 tappeinde vast en dan gaat die toch trillen bij bijvoorbeeld een puch maxi zit er toch ook geen extra stang aan vast?
 
!!2 takt!!
Robin 1993 12-2-2010 15:57 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



maar ik vond het zo gek, je cilinder zit toch aan 4 tappeinde vast en dan toch ging die trillen bij bijvoorbeeld een puch maxi zit er toch ook geen extra stang aan vast?


2 keer geplaatst , dom

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 12-2-2010 om 15:58 uur.
 
!!2 takt!!
Stiffmeister 12-2-2010 15:59 Print reply

Posts: 1582
Om verdere (toekomst) problemen te voorkomen, lijkt me een nieuwe kop kopen geen overbodige luxe
 
.. Retro Active
Sypie_Honda 12-2-2010 16:00 Print reply

Posts: 13830
dat bovenste ophangpunt is gewoon een ophangpunt van je blok, niet alleen van je cilinder.

laat me raden, je heb de middelste bussen ook niet meer in je ophaning, en alle hoeken zijn al uit de carters?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Robin 1993 12-2-2010 16:00 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Om verdere (toekomst) problemen te voorkomen, lijkt me een nieuwe kop kopen geen overbodige luxe



Wat is er mis met die kop? voorheen toen die nog wel goed aan me frame zat deed hij het best hoor
 
!!2 takt!!
Robin 1993 12-2-2010 16:02 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
dat bovenste ophangpunt is gewoon een ophangpunt van je blok, niet alleen van je cilinder.

laat me raden, je heb de middelste bussen ook niet meer in je ophaning, en alle hoeken zijn al uit de carters?



Ja kan wel kloppen, er missen wel een aantal bouten in me carter ja
 
!!2 takt!!
timmy16 12-2-2010 16:26 Print reply

Posts: 1178
Ik heb dat gelast, nu nergens last meer van
 
Bike Me, Aprilia
Robin 1993 12-2-2010 16:28 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy16
Ik heb dat gelast, nu nergens last meer van


Oke ga vanv ook maar effe lassen dan
 
!!2 takt!!
timmy16 12-2-2010 16:31 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


Oke ga vanv ook maar effe lassen dan

Ja dat van mij was dan een blokophangingspunt he, daardoor trilde die ook. Let wel op dat je je accu en bobine even loskoppelt
 
Bike Me, Aprilia
Saknet 12-2-2010 19:57 Print reply

Posts: 10355
wat voor lasmachine ga je dat mee doen?

Overigens kan ik je wel uitleggen hoe die dingen afknappen.

Voordat je je cilinderkop vast draait moet je al je blokophangingen losdraaien. Daarna als je blok 1 geheel is, draai je al je blokophangingen pas vast. Als je het anders doet dan heb je grote kans dat er alu gaat breken/knappen.

Overigens, kan het ook zijn dat je andere blokophangingen los zaten en je daarmee bent gaan rijden. Hierdoor kan de boel vanzelfsprekend ook knappen, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel door hebt.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-2-2010 om 19:58 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved