Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zere tenen:)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1175 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6055 - zere tenen:)
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

User 927 11-11-2003 15:18 Print reply

Posts: 6405
Khad met m'n DT dat ie niet van z'n 1 naar z'n vrij wou als de motor niet draaide, als je het deed terwijl je met em liep, deed ie ut wel
 
KaWaReZ 11-11-2003 15:26 Print reply

Posts: 20582
terugschakelen voor stoplicht... dan sta je stil, vanuit zn 6 naar zn 1..

moet ook af en toe ff koppeling op late komme, willik em verder terugzette :s

meestal gaat et goed
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
User 927 11-11-2003 15:30 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

terugschakelen voor stoplicht... dan sta je stil, vanuit zn 6 naar zn 1..

moet ook af en toe ff koppeling op late komme, willik em verder terugzette :s

meestal gaat et goed


Ehm... je remt alleen met de remmen en met koppeling in???

Probeer eens op de motor te remmen, gewoon gas los, koppeling niet inknijpen, remmen en zodra hij laag in de toeren is, 1 terug schakelen enz.
 
RMX 11-11-2003 15:30 Print reply
Posts: 96
Ik rij al 1.5 jaar met mijn RMX. Totaal geen problemen. Soms wilt ie niet van neutraal in 1ste. maar als ik een beetje meer gas geef dan schiet die in 1ste

 
Greetz Sw@te
Teunmenator 11-11-2003 15:43 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

[...]


Ehm... je remt alleen met de remmen en met koppeling in???

Probeer eens op de motor te remmen, gewoon gas los, koppeling niet inknijpen, remmen en zodra hij laag in de toeren is, 1 terug schakelen enz.


Bedoel je nou dat je bij elke versnelling je koppeling op moet laten komen

 
Blukaap 11-11-2003 17:00 Print reply

Posts: 10006
Jah

Al kun je dat bij een 2-takt net zo goed achterwege laten, heeft toch nauwelijks zin .
Slecht is het niet, maar remmen op de motor is iets wat een 2-takt maar weinig doet ivm 4-takt.
 
Bastila is lief
Coza_Noztra 11-11-2003 17:09 Print reply
Posts: 257
Als je mengsmering tankt is op de motor afremmen wel degelijk slecht voor een 2 takt.. Op het moment dat de motor dat toeren maakt, en de gasschuif maar genoeg brandstof voor stationair doorgeeft, wordt je cilinder niet voldoende gesmeert.. En wat daar de gevolgen van zijn is bekend..
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Blukaap 11-11-2003 17:13 Print reply

Posts: 10006
Zwam niet .


Jij knijpt dus als je @ 100km/u wil afremmen maar je koppeling in ?
Ben benieuwd wat er gevaarlijker is .


Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 11-11-2003 17:15
 
Bastila is lief
KaWaReZ 11-11-2003 17:14 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

[...]


Ehm... je remt alleen met de remmen en met koppeling in???

Probeer eens op de motor te remmen, gewoon gas los, koppeling niet inknijpen, remmen en zodra hij laag in de toeren is, 1 terug schakelen enz.


Ik rem zonder koppeling.. totdattik erges op 1k toere zit.. kijnp koppeling in, schakel al langzaam rijdend terug......

of soms moek stoppe.. en dan staand terugschakele.. hangt af van et stoplicht
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
jeroen 11-11-2003 17:24 Print reply

Posts: 15066
Wat moet je anders dan mengsmering tanken dan?
 
vinnie 11-11-2003 17:27 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen

Wat moet je anders dan mengsmering tanken dan?


vraag ik me ook af,
ik bedoel, anders mengt dat ding het zelf wel, dus dan gebeurt er ook herzelfe...
tzal wel aan mij ligge ofzo


 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
SkaBla [Pim] 11-11-2003 17:38 Print reply

Posts: 4659
k vind het klote om te remmen zonder koppeling in, dat moet je ook het vliegwiel afremmen en dan moet je dus harder remmen...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Hans F 11-11-2003 17:42 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Zwam niet .


Jij knijpt dus als je @ 100km/u wil afremmen maar je koppeling in ?
Ben benieuwd wat er gevaarlijker is .


Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 11-11-2003 17:15


idd, is bullshit wat hij beweert. Smering is nl. ook vrijwel niet nodig omdat er bijna geen kracht op zuiger/drijfstang/krukas staat.

Verder kan je best een paar versnellinkjes overslaan.
 
Mr Pain 11-11-2003 17:58 Print reply
Posts: 4966
gewoon door trappen, dat ie in de versnelling vliegt, is niet zo'n probleem

en afremmen doe ik altijd: koppeling in remmen 1versnelling lager, en dan weer het zelfde totdat ik stil sta
 
Blukaap 11-11-2003 18:12 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

k vind het klote om te remmen zonder koppeling in, dat moet je ook het vliegwiel afremmen en dan moet je dus harder remmen...


.
Dat zou je niet echt mogen merken, daarnaast is het gewoon niet slim om te remmen met je koppeling in, dan ben je de stabiliserende werking van je achterwiel finaal kwijt.

BTW: geef eens volgas in de vrij en laat je gas los, dat zakt toch vrij vlot terug hoor, vliegwiel is niet zo extreem hoor .
En een 2-takt remt gewoon nauwelijks op de motor.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved