Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #6055 - zere tenen:)
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2454 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
User 927 |
11-11-2003 15:18 |
Posts: 6405 |
Khad met m'n DT dat ie niet van z'n 1 naar z'n vrij wou als de motor niet draaide, als je het deed terwijl je met em liep, deed ie ut wel
|
|
|
|
KaWaReZ |
11-11-2003 15:26 |
Posts: 20582 |
terugschakelen voor stoplicht... dan sta je stil, vanuit zn 6 naar zn 1..
moet ook af en toe ff koppeling op late komme, willik em verder terugzette :s
meestal gaat et goed
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
User 927 |
11-11-2003 15:30 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ
terugschakelen voor stoplicht... dan sta je stil, vanuit zn 6 naar zn 1..
moet ook af en toe ff koppeling op late komme, willik em verder terugzette :s
meestal gaat et goed
Ehm... je remt alleen met de remmen en met koppeling in???
Probeer eens op de motor te remmen, gewoon gas los, koppeling niet inknijpen, remmen en zodra hij laag in de toeren is, 1 terug schakelen enz.
|
|
|
|
RMX |
11-11-2003 15:30 |
Posts: 96 |
Ik rij al 1.5 jaar met mijn RMX. Totaal geen problemen. Soms wilt ie niet van neutraal in 1ste. maar als ik een beetje meer gas geef dan schiet die in 1ste
|
|
Greetz Sw@te |
|
Teunmenator |
11-11-2003 15:43 |
Posts: 2524 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Ehm... je remt alleen met de remmen en met koppeling in???
Probeer eens op de motor te remmen, gewoon gas los, koppeling niet inknijpen, remmen en zodra hij laag in de toeren is, 1 terug schakelen enz.
Bedoel je nou dat je bij elke versnelling je koppeling op moet laten komen
|
|
|
|
Blukaap |
11-11-2003 17:00 |
Posts: 10006 |
Jah
Al kun je dat bij een 2-takt net zo goed achterwege laten, heeft toch nauwelijks zin .
Slecht is het niet, maar remmen op de motor is iets wat een 2-takt maar weinig doet ivm 4-takt.
|
|
Bastila is lief |
|
Coza_Noztra |
11-11-2003 17:09 |
Posts: 257 |
Als je mengsmering tankt is op de motor afremmen wel degelijk slecht voor een 2 takt.. Op het moment dat de motor dat toeren maakt, en de gasschuif maar genoeg brandstof voor stationair doorgeeft, wordt je cilinder niet voldoende gesmeert.. En wat daar de gevolgen van zijn is bekend..
|
|
If you kiss too much ass, you will choke in the shit |
|
Blukaap |
11-11-2003 17:13 |
Posts: 10006 |
Zwam niet .
Jij knijpt dus als je @ 100km/u wil afremmen maar je koppeling in ?
Ben benieuwd wat er gevaarlijker is .
Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 11-11-2003 17:15
|
|
Bastila is lief |
|
KaWaReZ |
11-11-2003 17:14 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Ehm... je remt alleen met de remmen en met koppeling in???
Probeer eens op de motor te remmen, gewoon gas los, koppeling niet inknijpen, remmen en zodra hij laag in de toeren is, 1 terug schakelen enz.
Ik rem zonder koppeling.. totdattik erges op 1k toere zit.. kijnp koppeling in, schakel al langzaam rijdend terug......
of soms moek stoppe.. en dan staand terugschakele.. hangt af van et stoplicht
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
jeroen |
11-11-2003 17:24 |
Posts: 15066 |
Wat moet je anders dan mengsmering tanken dan?
|
|
|
|
vinnie |
11-11-2003 17:27 |
Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroen
Wat moet je anders dan mengsmering tanken dan?
vraag ik me ook af,
ik bedoel, anders mengt dat ding het zelf wel, dus dan gebeurt er ook herzelfe...
tzal wel aan mij ligge ofzo
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
SkaBla [Pim] |
11-11-2003 17:38 |
Posts: 4659 |
k vind het klote om te remmen zonder koppeling in, dat moet je ook het vliegwiel afremmen en dan moet je dus harder remmen...
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Hans F |
11-11-2003 17:42 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Zwam niet .
Jij knijpt dus als je @ 100km/u wil afremmen maar je koppeling in ?
Ben benieuwd wat er gevaarlijker is .
Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 11-11-2003 17:15
idd, is bullshit wat hij beweert. Smering is nl. ook vrijwel niet nodig omdat er bijna geen kracht op zuiger/drijfstang/krukas staat.
Verder kan je best een paar versnellinkjes overslaan.
|
|
|
|
Mr Pain |
11-11-2003 17:58 |
Posts: 4966 |
gewoon door trappen, dat ie in de versnelling vliegt, is niet zo'n probleem
en afremmen doe ik altijd: koppeling in remmen 1versnelling lager, en dan weer het zelfde totdat ik stil sta
|
|
|
|
Blukaap |
11-11-2003 18:12 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]
k vind het klote om te remmen zonder koppeling in, dat moet je ook het vliegwiel afremmen en dan moet je dus harder remmen...
.
Dat zou je niet echt mogen merken, daarnaast is het gewoon niet slim om te remmen met je koppeling in, dan ben je de stabiliserende werking van je achterwiel finaal kwijt.
BTW: geef eens volgas in de vrij en laat je gas los, dat zakt toch vrij vlot terug hoor, vliegwiel is niet zo extreem hoor .
En een 2-takt remt gewoon nauwelijks op de motor.
|
|
Bastila is lief |
|
Dit topic is 2454 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|