ChielTZR |
11-2-2010 17:05 |
Posts: 6016 |
Was laatst ook al een topic over. daar was dacht ik een stuk afgebroken. De meningen waren verschillend. zal even kijken of het terug te vinden is.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kenny77 |
11-2-2010 17:09 |
Posts: 29286 |
cilinderhemd van een 125cc is geloof ik nog geen cm lang.
is natuurlijk wel vervelend dat dan de cilinder niet meer in het carter zelf gecentreerd zit.
|
|
|
|
ErikVerkade |
11-2-2010 17:17 |
Posts: 980 |
ik zou effe aan die vent vragen waarom hij het gedaan heeft
maar als je hem met dat hempje wat nog wel staat tegen het carter aan druk tijdens het vast draaien kan het wel
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
BenjaminDG |
11-2-2010 18:19 |
Posts: 4605 |
Heb je daar foto's van?
Dat geeft een beter beeld over de toestand van de cilinder.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Freddy-fish |
11-2-2010 19:06 |
Posts: 2129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
cilinderhemd van een 125cc is geloof ik nog geen cm lang.
is natuurlijk wel vervelend dat dan de cilinder niet meer in het carter zelf gecentreerd zit.
centreren je tapeinden niet genoeg dan?
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
BenjaminDG |
11-2-2010 19:08 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]
centreren je tapeinden niet genoeg dan?
Als die niet perfect goed staan (wat bijna altijd het geval is) dan staat je cilinder niet goed tegenover je zuiger met vastloper als gevolg.
Waarom zit er dan bij een schijfrem bevestiging buiten de 3 of meer bouten ook nog is 3 of meer centreerblokjes (of centreerring) die je schijf centreren?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
11-2-2010 19:12 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]
centreren je tapeinden niet genoeg dan?
nop compleet niet.
centreren op het hemd is zelfs al vrij onnauwkeurig...
Vandaar dat er bij motoren die hogere vermogens leveren en dus krappere toleranties hebben vrijwel altijd met pasbussen werken.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Freddy-fish |
11-2-2010 19:26 |
Posts: 2129 |
kijk weer wat geleerd, maarehmm, er is een stukje af, dus niet helemaal, dan zou er in theorie mee te rijden zijn, tog nog graag een fototje
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
rabarber |
11-2-2010 19:28 |
Posts: 169 |
alleen de kant bij de uitlaat is er helemaal af, de inlaatkant zit er nog wel op.
foto ga ik proberen te regelen.
|
|
|
|
mtx-motard |
11-2-2010 19:29 |
Posts: 14947 |
ja kan makkelijk, al helemaal bij een 125 athena want ie heeft maar 8 mm hemd ofzo
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
rabarber |
11-2-2010 19:35 |
Posts: 169 |
oke bedankt allemaal nou nog een klein vraagje:
wat is zon cilinder ongeveer waard? inclusief zuiger, kop, spruistuk, membraam en 24 mikuni?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
11-2-2010 19:35 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rabarber
oke bedankt allemaal nou nog een klein vraagje:
wat is zon cilinder ongeveer waard? inclusief zuiger, kop, spruistuk, membraam en 24 mikuni?
met afgezaagd hemd? zelf zou ik zéker niet over de 1OO euro gaan, eerder rond de 75-80 puur omdat de carb etc. erbij zit
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
rabarber |
11-2-2010 20:24 |
Posts: 169 |
hmmm hij vraagt iets meer als 100 gezien hij getuned is maar ik ga nog eens goed nadenken dan erover.
|
|
|
|
PRO TUNING |
11-2-2010 20:24 |
Posts: 4000 |
Als er een stuk weg is is dat meestal het gevolg geweest van een kantelende zuiger, dus te lang doorgereden.
Dan is het nicasil in het aluminium weggedrukt.
Eerst goed meten, of nog beter niet aan beginnen.
|
|
|
|
rabarber |
11-2-2010 20:27 |
Posts: 169 |
|
|
|
|