Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha TZR Start niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 777 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60539 - Yamaha TZR Start niet meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mitch rules 11-2-2010 13:03 Print topicpost
Posts: 10
Hey mensen, heb net een 70cc erop gedaan en hij wilt niet meer starten. Hij had voordat ik die cilinder erop heb gedaan ook al problemen, kon er eerst mee rijden met volgas tot z`n 4 en daarna viel ie naar beneden met z`n toeren met volgas. Toen uitgezet en opnieuw aanzetten alleen deed dus niks meer. Alles na gekeken maar deed het nog steds niet, vriend van mij zei van misschien is het een warmloper, had al een nieuwe cilinder besteld dus deze meteen er maar opgezet.

Yamaha TZR '03
Setup:

Malossi MHR 70cc Replica
17,5 Delorto
Doppler Krukas
Carter gekotterd (Voor cilinder)
Rijd op Mix.
Sproeier 112-118-120 (vertel ik zo meer over)
Clip-gasnaald 2de van onder

Hier wat belangrijke punten wat ik heb na gekeken:

* Bougie vonkt en word nat
* Geen valse lucht
*Stationair schroef 4 slagen open + luchtschroef 2 slagen open
* Komt geen troep uit de uitlaat poort (kwam bij die oude cilinder namelijk wel)
* Kan hem niet aanrennen + elektrische start
* Soms geeft ie druk in z`n 1 met rennen en soms ook helemaal niet

Verdere info:

Nadat ik de cilinder erop had gezet (De 70cc) deed hij het vrijwel in 1x, maar viel gelijk daarna uit. 2de keer deed hij het beter en na 10 sec. ff gas geven en viel die toen uit. 3de keer deed ie het goed, kon volgas geven tot 8000-9000 toeren en toen viel die uit. 4de keer deed ie niks meer.

Ik dacht het lag aan m`n accu want die was namelijk bijna leeg, ik had hem opgeladen en deed alsnog niks. Bij sproeier 118 hoorde je hem soms tussen door het starten een beetje het geluid dat hij aanwou maar dat was een halve sec. steeds tussen ongeveer 2 sec. tussentijd.

Dus dacht moet een grotere sproeier in of kleinere, had op dat moment alleen nog maar 120 als grootste en ging voor kleiner bij 112. Bijde deed niks.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Want loop nu wel een beetje dood...Alvast bedankt!

Klein update`tje:

Met benzine in de cilinder zelf gegoten vanaf de bougie hoorde je hem wel beter z`n best doen en hoorde je al licht een beetje de gebrom. Ook zag ik bij de bobine (dat kastje ding waar dat draad naar toe gaat vanaf je bougie) steeds vonken, had ik beter erop gedaan en nu doet ie dat niet. Kan het daar misschien aan liggen? Als die kapot is? Maar waarom zou die dan nu niet meer vonken? Denk niet goed erop gedaan. Dit alles was met een 120 sproeier!
__________________

Dit bericht is gewijzigd door Mitch rules op 11-2-2010 om 13:51 uur.
 

Rs Dude. 11-2-2010 13:56 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch rules

Nadat ik de cilinder erop had gezet (De 70cc) deed hij het vrijwel in 1x, maar viel gelijk daarna uit. 2de keer deed hij het beter en na 10 sec. ff gas geven en viel die toen uit. 3de keer deed ie het goed, kon volgas geven tot 8000-9000 toeren en toen viel die uit. 4de keer deed ie niks meer.


Ken best dat je hem weer heb warm laten lopen, want een nieuwe cilinder vind het niet zo fijn als je gelijk 9000 toeren gaat draaien
 
Mitch rules 11-2-2010 14:15 Print reply
Posts: 10
Had hem daar 1 sec op laten staan, gewoon ff gas geven en tot daar kwam ie viel die weer naar beneden en toen weer uit.

Op scooter-Freaks zei er iemand dat m`n carburateur veelste klein was en dat het misschien aan m`n Bougie of bougie dop kan liggen. Maar de bougie vonkt gewoon goed. Hij zei dat ik beter een 21mm kan kopen, zit natuurlijk wat in maar start ie daarom niet? Lijkt me sterk
 
Rs Dude. 11-2-2010 14:32 Print reply

Posts: 1426
Op die 17,5 zou die gwn moeten lopen

Hij kan misschien slecht tot matig vonken dan wil die ook wel niet meer aanslaan. Had je je bougie al vervangen dan?
 
Stiffmeister 11-2-2010 19:22 Print reply

Posts: 1582
Nieuw bougie'tje en dan nogmaals proberen?,
Evt bobine nakijken/meten?,

Kan ook liggen aan het koude weer, dus evt met choke starten?
(k dacht doe n gok/suggest het simpelste ding )

Btw, toen hij dus in de 4de terugviel of dus uitviel, kon je hem toen gelijk weer starten?, of moest hij eerst afkoelen?
 
.. Retro Active
Mitch rules 11-2-2010 23:28 Print reply
Posts: 10
Hij viel niet ui na z`n 4, alleen zakte steeds heel erg naar beneden in toeren met volgas, en moest zodanig dus terug schakelen.

Zal morgen even een nieuwe bougie kopen, kijken als dat werk.

Kreeg hem btw toenet ook aan met rennend, heel weinig toeren en viel daarna meteen weer uit. Toen ook 1x stilstaand, viel ook meteen weer uit. En daarna niet meer. Ook komt er volgens mij koelvloeistof of benzine uit de uitlaat poort, had de uitlaat er even afgehaald en toen geprobeert en spuugt het er allemaal uit. Zou het misschien dan toch zo zijn dat de bougie het niet verbrand? En weet iemand welke bougie ik het beste kan nemen voor een 70cc ivm hittegraad?
 
roylee016 12-2-2010 22:29 Print reply
Posts: 13
als ik dat laatste zo lees denk ik dat je koelvloeistof lekt, ff je cillinder koppakking controleren, kan zijn dat dat ruber gedraaid ligt, had een vriend van mij ook met monteren van zijn 50cc snel.
en qua bougie zou ik hittegraad 9nemen.

Dit bericht is gewijzigd door roylee016 op 12-2-2010 om 22:31 uur.
 

Dit topic is 2913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved