Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Stukgaande bougie MH Furia

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60537 - Stukgaande bougie MH Furia
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stephan777 11-2-2010 22:02 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


Probeer jij maar eens met lopende motor je bougiekabel er af te trekken, dan sta jij een uur later nog te schelden.



Uhh nee

Als het ene goeie kabel is dan krijg je geen schok. Heb je een slechte dan krijg je een shock ja. Maar dat is meer schrikken dan pijn.
 
coupequattro 11-2-2010 22:12 Print reply

Posts: 958
Dan heb ik met verschillende auto's/brommers slechte bougiekabels gehad. Vroeger, toen ik nog een puch had waar geen uitknopje op zat trok ik de bougiedop er altijd af, bijna elke keer een opsodemieter door me klauw heen, is idd meer schrikken dan pijn maar goed.
Als je dus je bougiekabel +- 1 cm van massa afhoudt schijn je dus geen lel te krijgen?(als het goed is)
 
PraatPaal 11-2-2010 23:30 Print reply

Posts: 7977
Als je bougie vaak kapot gaat moet je eerst nagaan of je wel de goede hittegraad gebruikt. Zoek het verder bij je meng- en compressieverhouding.

Je kan ook eens een keer een platinum of iridium boegie proberen.
Bij NGK zijn dat de HVX en IVX.

Kost je 1x een euro of 13 iets meer zelfs voor de IVX...
Maar gegarendeerd beter ontbranding en ze zijn slijtvaster ook.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-2-2010 23:39 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Als je bougie vaak kapot gaat moet je eerst nagaan of je wel de goede hittegraad gebruikt. Zoek het verder bij je meng- en compressieverhouding.

Je kan ook eens een keer een platinum of iridium boegie proberen.
Bij NGK zijn dat de HVX en IVX.

Kost je 1x een euro of 13 iets meer zelfs voor de IVX...
Maar gegarendeerd beter ontbranding en ze zijn slijtvaster ook.


gegarandeerd betere ontbranding?
Hoe kan dat dan? Dat kan alleen als je bougie nu niet goed ontbrandt. Wordt je ontbrandingssnelheid groter? Nee. Bevat de vonk alle energie? Nee. Vonk klapt zeker harder waardoor je mengsel harder schrikt en zo hard aan de diarree gaat dat je meer koppel krijgt.
 
Too cool for school!
PraatPaal 12-2-2010 2:03 Print reply

Posts: 7977
Betere ontbranding is misschien niet goed verwoord. Bij de platinum en iridium dinges heb je een dunnere electrode waardoor je ook met een lagere spanning een goede vonkt hebt.
Daarnaast zijn ze naar zeggen van NGK "slijtvaster" en hebben ze een "hoge onstekingszekerheid"
Het zijn trouwens de HVX en HIX




 
dutschbird 12-2-2010 7:10 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Dan heb ik met verschillende auto's/brommers slechte bougiekabels gehad. Vroeger, toen ik nog een puch had waar geen uitknopje op zat trok ik de bougiedop er altijd af, bijna elke keer een opsodemieter door me klauw heen, is idd meer schrikken dan pijn maar goed.
Als je dus je bougiekabel +- 1 cm van massa afhoudt schijn je dus geen lel te krijgen?(als het goed is)



Ja, dan hielt je zeker je andere hand op je frame ofzo? dan slaat de vonk gewoon vanuit je bougie dop over naar je cilinder oid en dan krijg je een opdonder.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Knipperlicht 12-2-2010 11:18 Print reply

Posts: 1833
Gaat het wel om je bougie? Bij mijn furia gebeurde dit ook. Maar lag niet aan de bougie, maar aan de benzinedop die verstopt zat waardoor er geen lucht bij kon.

Op je tankdop zit gaatje met luchtslang, kijk eens of die goed doorlaat?
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.

Dit topic is 3115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved