Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - malossie plaatsen tzr blok kotteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60522 - malossie plaatsen tzr blok kotteren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tzr70 9-2-2010 23:28 Print topicpost
Posts: 116

hai

ik wil een malossi 80cc voor mijn tzr aanschaffen, moet ik dan ook het blok kotteren

gr
 

Royal Club 9-2-2010 23:29 Print reply

Posts: 60390
nee
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
pieke.faessen 9-2-2010 23:30 Print reply

Posts: 372
wat is kotteren ?
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
shirioko 9-2-2010 23:38 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieke.faessen
wat is kotteren ?

dat je je tapeindes verder uit elkaar zet?
 
Royal Club 9-2-2010 23:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

dat je je tapeindes verder uit elkaar zet?


http://nl.wikipedia.org/wiki/Kotteren

-_-'
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Johann 9-2-2010 23:42 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


http://nl.wikipedia.org/wiki/Kotteren

-_-'


In de brommerwereld word het kotteren vaak gebruikt om lagerpassingen groter te maken als de zitting is uitgelubbert en het lager niet meer past.
 
Royal Club 9-2-2010 23:45 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


In de brommerwereld word het kotteren vaak gebruikt om lagerpassingen groter te maken als de zitting is uitgelubbert en het lager niet meer past.


tsjah. ik weet wat hij bedoelt met het kotteren van zijn carters als het gaat om een cilinder te plaatsen. hij weet echter niet wat kotteren betekend en heeft het zomaar overgenomen en neergetikt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 9-2-2010 23:47 Print reply

Posts: 14514
damn... ik wist niet dat er zoveel mensen zijn die hier anderen proberen te helpen met foute antwoorden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
stijn tip 10-2-2010 19:49 Print reply

Posts: 155
kotteren is toch als je een bredere cilinder hebt, dat je het carter op juiste maat freest?
 
Paul de Salmiakbal 10-2-2010 19:54 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


tsjah. ik weet wat hij bedoelt met het kotteren van zijn carters als het gaat om een cilinder te plaatsen. hij weet echter niet wat kotteren betekend en heeft het zomaar overgenomen en neergetikt.


Moet je wel even weten dat diegene die vraagt wat kotteren is niet de ts is

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stijn tip
kotteren is toch als je een bredere cilinder hebt, dat je het carter op juiste maat freest?


Kotteren is dat je je tapeinden verder uit elkaar plaatst en het gat groter maakt waar je cilinder in valt

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 10-2-2010 om 21:41 uur.
 
kenny77 10-2-2010 20:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]


Moet je wel even weten dat diegene die vraagt wat kotteren is niet de ts is

[...]


Kotteren is dat je je tapeinden verder uit elkaar plaatst en het gat groter maakt waar je cilinder in valt


waarom meteen ook de tapeindes verplaatsen?

weet niet anders dat ze met kotteren bedoelen het gat in je blok voor het cilinderhemd aanpassen.
 
Paul de Salmiakbal 10-2-2010 20:08 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

waarom meteen ook de tapeindes verplaatsen?


Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel cc de cilinder is die je erop pas wilt maken. Als de boring zodanig groot is dat de tapeindgaten v/d cilinder verder uit elkaar geplaatst zijn, dan moeten de tapeinden op het blok ook verder uit elkaar. Maar hoeft niet altijd nee

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 10-2-2010 om 20:11 uur.
 
Joel_koningslust 10-2-2010 20:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


waarom meteen ook de tapeindes verplaatsen?

weet niet anders dat ze met kotteren bedoelen het gat in je blok voor het cilinderhemd aanpassen.



kotteren is gewoon een gat groter frezen. maakt niet uit of het nu een lagerpassing is of een cilinder of wat dan ook
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 10-2-2010 20:20 Print reply

Posts: 13830
er word ook niet gefreesd maar er word gedraait, wel verwarrend omdat de bewerking vaak op een freesbank gebeurd.
maarja zo nu en dan ben je ook wel eens aan het frezen op een draaibank

de enige juiste uitleg is die royal post.

fototje van een carter dat net uitgekotterd is voor een grotere cilinder.
wel van een auto maar dat maakt in dit geval niks uit.



en kotteren heeft niets uit te staan met tapeindes!!!

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 10-2-2010 om 20:22 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
kpotmake 10-2-2010 21:38 Print reply

Posts: 3065
kotteren is in principe draaien maar dan ipv dat het werkstuk draait, draait het gereedschap (en heeft dus vrij weinig met tapeinden te maken..)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
LVS 10-2-2010 22:13 Print reply
Posts: 98
filmpje kotteren van een kreidler blok .

http://www.youtube.c...ture=player_embedded

#
 

Dit topic is 6407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved