Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi senda (2003) vonkt niet na revisie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 788 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60518 - Derbi senda (2003) vonkt niet na re...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roylee016 9-2-2010 18:50 Print topicpost
Posts: 13
hallo,
een vriend van mij heeft een derbi Senda SM x-treme.
deze heeft hij vorige week gereviseerd, en nou wil hij hem starten, en lukt het niet. hij vonkt niet. heeft het ervoor perfekt gedaan(totdat hij vastliep.
hij heeft al nieuwe bougie dop en bougie geprobeerd, maar dat werkte niet.
weten jullie iets?
bij voorbaat dank.
 

Pixl 9-2-2010 18:54 Print reply

Posts: 3125
Heeft ie verder wat aan het elektrische deel verandert of vervangen?
 
So fuckin' what!?
roylee016 9-2-2010 18:59 Print reply
Posts: 13
nou, zijn draadboom is 1 grote draad struik geworden:P er heeft iemand aan zitten knutsele, nie normaal. maar we hebben ook geprobeerd zonder de draadboom eraan, dus gewoon de gele en de groene die naar de boom gaan losgehaald. maar dat werkte ook niet.
 
Pixl 9-2-2010 19:00 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roylee016
nou, zijn draadboom is 1 grote draad struik geworden:P er heeft iemand aan zitten knutsele, nie normaal. maar we hebben ook geprobeerd zonder de draadboom eraan, dus gewoon de gele en de groene die naar de boom gaan losgehaald. maar dat werkte ook niet.


Heeft ie wel gevonkt dan? Anders kun je beter eerst een fatsoenlijke draadboom scoren.
 
So fuckin' what!?
hatsjie 9-2-2010 19:01 Print reply
Posts: 185
Je kan met een multimeter alle elektrische delen even controleren dan weet je waar je probleem zit
Oke het klinkt heel dom en ik schaam me ervoor maar ik weet niet hoeveel hij van brommers weet maar heb je de dodemansknop toevallig aan staan?
jajaja ik schaam me ervoor maar dit had ik dus onderweg ook een keer per ongeluk aangezet

Dit bericht is gewijzigd door hatsjie op 9-2-2010 om 19:02 uur.
 
roylee016 9-2-2010 19:01 Print reply
Posts: 13
vóór de revisie deed hij het nog.
zou kunne van die killswitch. maar dan zou hij toch moeten lopen met de kabelboom eraf?

Dit bericht is gewijzigd door roylee016 op 9-2-2010 om 19:02 uur.
 
roylee016 10-2-2010 17:35 Print reply
Posts: 13
kun je eigenlijk wel zonder kabelboom starten? op de cdi na natuurlijk.
 
ChielTZR 10-2-2010 18:58 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roylee016
kun je eigenlijk wel zonder kabelboom starten? op de cdi na natuurlijk.


Als de draden van ontstekingsdelen aangesloten zijn, kun je in principe starten.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
roylee016 11-2-2010 12:49 Print reply
Posts: 13
dan is er dus iets niet goed, want dat hadden we al getest. wat zou het kunnen zijn. vliegwiel niet goed gemonteerd? ontsteking verkeerd?(als hij verkeerd zou staan, zou hij toch alsnog moeten vonken?)
alvast bedankt,
 
johnno 16-2-2010 16:47 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hatsjie
Je kan met een multimeter alle elektrische delen even controleren dan weet je waar je probleem zit
Oke het klinkt heel dom en ik schaam me ervoor maar ik weet niet hoeveel hij van brommers weet maar heb je de dodemansknop toevallig aan staan?
jajaja ik schaam me ervoor maar dit had ik dus onderweg ook een keer per ongeluk aangezet

Dit bericht is gewijzigd door hatsjie op 9-2-2010 om 19:02 uur.



umhh.. wat is een dodemans knop ik heb geen idee dat die erop zit volgens mij niet! maar waar zit die bij jou dan?

groetjes johnno de eigenaar van de derbi
 
Cootje46 16-2-2010 17:01 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnno
[...]



umhh.. wat is een dodemans knop ik heb geen idee dat die erop zit volgens mij niet! maar waar zit die bij jou dan?

groetjes johnno de eigenaar van de derbi


Dat is die rode knop op je stuur, die je om kan zetten. Die kun je omzetten naar de stond met cirkeltje, of naar de stand waar door het cirkeltje een kruis doorheen staat. Hij moet dus uiteraard op de stand staan zonder het kruisje erdoor
Hij zal waarschijnlijk wel naast je gashandvat zitten.
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
johnno 17-2-2010 10:25 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cootje46
[...]


Dat is die rode knop op je stuur, die je om kan zetten. Die kun je omzetten naar de stond met cirkeltje, of naar de stand waar door het cirkeltje een kruis doorheen staat. Hij moet dus uiteraard op de stand staan zonder het kruisje erdoor
Hij zal waarschijnlijk wel naast je gashandvat zitten.



oo oke ja die heb ik niet dus dat kan het niet zijn!
maar ik snap er niks van heb gisteren draadjes schoon gemaakt opnieuw gestript heb een nieuwe bougie geprobeert en nieuwe bougie dop! maar me accu spanning is laag maar dat zal er wel niks mee te maken hebben maar heeft iemand egt geen idee wat het nog meer kan zijn?!
 
roylee016 18-2-2010 12:07 Print reply
Posts: 13
johnno is btw de gene waarvoor ik dit topic maakte
 
RR89 18-2-2010 12:23 Print reply

Posts: 327
Ik geloof dat een senda zo'n ontsteking heeft waarbij de cdi en bobine in een zwart kastje zitten, waar je 4 draden op moet aansluiten.

Heb je een massadraad van het blok/ontsteking naar het frame lopen? Zoja, zorg dan dat deze gemonteerd of aangesloten zit

Nu weet ik bij een derbi zo gauw de kleuren niet.
Zorg als eerste dat de massadraad die uit de cdi komt ook echt met het frame verbonden zit(moet massa maken)
Vervolgens sluit je de 3 van de 4 draden aan op je cdi. Er is namelijk 1 draad die je weg kan laten; de kortsluiting/uit draad(wellicht zit daar wel het probleem in).
Bij mij (Zundapp met Kokusan ontsteking) zijn die draden wit rood en groen, deze moet je er wel op aansluiten.

als het goed is moet hij dan een vonk geven.

 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
johnno 18-2-2010 13:26 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
Ik geloof dat een senda zo'n ontsteking heeft waarbij de cdi en bobine in een zwart kastje zitten, waar je 4 draden op moet aansluiten.

Heb je een massadraad van het blok/ontsteking naar het frame lopen? Zoja, zorg dan dat deze gemonteerd of aangesloten zit

Nu weet ik bij een derbi zo gauw de kleuren niet.
Zorg als eerste dat de massadraad die uit de cdi komt ook echt met het frame verbonden zit(moet massa maken)
Vervolgens sluit je de 3 van de 4 draden aan op je cdi. Er is namelijk 1 draad die je weg kan laten; de kortsluiting/uit draad(wellicht zit daar wel het probleem in).
Bij mij (Zundapp met Kokusan ontsteking) zijn die draden wit rood en groen, deze moet je er wel op aansluiten.

als het goed is moet hij dan een vonk geven.




ja dat is bij een ducati ontsteking maar ik ben er achter gekomen dat ik een leonelli onsteking heb heeft daar iemand verstand van?
 

Dit topic is 4391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved