Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aerox rollen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60514 - Aerox rollen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 9377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick brommer 9-2-2010 16:01 Print topicpost

Posts: 315
Hallo

Ik heb een aerox.

Heb alleen een probleem met het optrekken.

Hij trekt van 0 tot 30 goed op, daarna valt hij weg tot 60, en dan trek hij hem in 1 keer door tot 90.

Ik heb 3 gram rollen geprobeert en 6 grams.

Lichte en zware druk veer.

Maar het wordt niet ander hij reageert gewoon helemaal niet.

Wat is mij probleem.
 

Reneetjehh 9-2-2010 16:30 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
Hallo

Ik heb een aerox.

Heb alleen een probleem met het optrekken.

Hij trekt van 0 tot 30 goed op, daarna valt hij weg tot 60, en dan trek hij hem in 1 keer door tot 90.

Ik heb 3 gram rollen geprobeert en 6 grams.

Lichte en zware druk veer.

Maar het wordt niet ander hij reageert gewoon helemaal niet.

Wat is mij probleem.


ja van 3 naar 6 gram is een beetje overdreven ik zou tussen de 4 en 4.3 doen en gewoon eerst nog ff die veren houden...
 
t leven is kort dus leef je uit
Nick brommer 9-2-2010 16:46 Print reply

Posts: 315
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]


ja van 3 naar 6 gram is een beetje overdreven ik zou tussen de 4 en 4.3 doen en gewoon eerst nog ff die veren houden...



Heb ik net geprobeert 4 gram.

Maar weer geen verschil.

Hij heeft gewoon een grote dip.

Dus normaal lichtere rollen.

Maar dat werkt niet.
 
Niek de Wildt 9-2-2010 16:48 Print reply
Posts: 7168
Maakt hij te veel of te weinig toeren vanaf 30km/u
 
Nick brommer 9-2-2010 16:51 Print reply

Posts: 315
Tot 30 vrijveel.
Van 30 tot 60 weinig.
Endan van 60 tot 90 weer veel.
 
Niek de Wildt 9-2-2010 16:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
Tot 30 vrijveel.
Van 30 tot 60 weinig.
Endan van 60 tot 90 weer veel.


Vertel eens wat je setup is.

Zoals ik het nu zie, als de carburateur verder juist is afgesteld:

Minder sterke trekveren.
Rolletjes rond de 4gram
Minder sterke drukveer.

Probeer dat maar eens.


 
Nick brommer 9-2-2010 16:57 Print reply

Posts: 315
Gewoon standraad op de uitlaat na.

En ninja twinner.

En dat zou dan moeten helpen dan moet ik eerst even veren kopen.
 
Niek de Wildt 9-2-2010 20:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
Gewoon standraad op de uitlaat na.

En ninja twinner.

En dat zou dan moeten helpen dan moet ik eerst even veren kopen.


Trekveertjes hoeven maar 1 maatje sterker als origineel
Rolletjes circa 4,5 gram
en Drukveer std of een ring erachter (circa 3mm dik) want een sterkere veer is gewoon te veel van het goede bij zoon setup, dat verneukt het nu dus ook.
 
BramRoemaat 9-2-2010 22:13 Print reply

Posts: 510
Probeer iets strakkere trekveren, strakkere drukveer dan orgineel. Bijvoorbeeld een mallosi gele drukveer. En dan tussen de 4 of 5 gram rollen. BTW weet je zeker of de vario ook origineel is?

Groeten Bram
 
Niek de Wildt 10-2-2010 4:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Probeer iets strakkere trekveren, strakkere drukveer dan orgineel. Bijvoorbeeld een mallosi gele drukveer. En dan tussen de 4 of 5 gram rollen. BTW weet je zeker of de vario ook origineel is?

Groeten Bram


Waarom zwaardere trekveertjes als hij bij onder de 30km/u nu al te veel toeren draaid.

Waarom een zwaardere drukveer als deze nu de rolletjes al teveel tegenwerkt waardoor de vario uberhaupt al moeite heeft om open te gaan (drukveer mag vario nooit tegenwerken, puur alleen terugduwen in rust)

Alleen met de rolletjes zit je idd goed.
 
BramRoemaat 10-2-2010 13:30 Print reply

Posts: 510
Met mijn trekveren en drukveer kijk ik vanuit origineel. Dus iets strakkere trekveren als originele trekveren. En strakkere drukveer dan origineel omdat de originele vaak te slap is. Mallosi geel is voor zo'n setup daarom goed. Ik had hier zelf ook een probleem mee op mijn aerox, neos en sr. Deze hebben allemaal Minarelli horizontaal. Want het komt gewoon door de origele drukveer en trekveren dat rollen moeilijk aftstellen zijn.

En later bleek bij mij dat het vaak door de vario komt dat het moeilijk aftestellen is. Een andere vario bijvoorbeeld: Hebo of Mallosi hadden op een 50cc 2 gram rollen nodig terwijl op een 70cc 4 gram. Anders kijk even of je vario niet is ingelopen?
 
Niek de Wildt 10-2-2010 13:42 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Met mijn trekveren en drukveer kijk ik vanuit origineel. Dus iets strakkere trekveren als originele trekveren. En strakkere drukveer dan origineel omdat de originele vaak te slap is. Mallosi geel is voor zo'n setup daarom goed. Ik had hier zelf ook een probleem mee op mijn aerox, neos en sr. Deze hebben allemaal Minarelli horizontaal. Want het komt gewoon door de origele drukveer en trekveren dat rollen moeilijk aftstellen zijn.

En later bleek bij mij dat het vaak door de vario komt dat het moeilijk aftestellen is. Een andere vario bijvoorbeeld: Hebo of Mallosi hadden op een 50cc 2 gram rollen nodig terwijl op een 70cc 4 gram. Anders kijk even of je vario niet is ingelopen?


Je kan niet te veel vergelijken, je moet kijken wat nu de symptonen zijn en die aanpakken, ipv alles gelijk maken aan "jouw oude setup"
Zoals je ziet heeft die jongen al zat aangemodderd met een te zware drukveer, en dat lukte niet.
 
BramRoemaat 10-2-2010 15:34 Print reply

Posts: 510
Ja maar ik bedoel ermee dat er met standaard drukveer moeilijk aftestellen is qua rollen. Daarom zei ik over een iets sterkere drukveer. En malossi geel is een perfecte drukveer voor op zo'n setup. Want ik had telkens dezelfde symptomen. Okee van 0 tot 30 trekt hij goed en van 60 naar 90 ook. Maar dan bedoel ik dat je met originele drukveer wel in één keer door. Maar met hoeveel toeren? En daarnaast slijten de originele vario's vaak in als voorheen met te lichte rollen zijn gereden. Ik vergelijk het "mijn setup" om dat ik eerder die symptomen ook had. Ben toen overgestapt naar iets zwaardere drukveer en andere trekveren. En toen kreeg ik hem veel beter afgesteld. En als de vario is ingesleten dan krijg je telkens zo'n dip.
 
Niek de Wildt 10-2-2010 15:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Ja maar ik bedoel ermee dat er met standaard drukveer moeilijk aftestellen is qua rollen. Daarom zei ik over een iets sterkere drukveer. En malossi geel is een perfecte drukveer voor op zo'n setup. Want ik had telkens dezelfde symptomen. Okee van 0 tot 30 trekt hij goed en van 60 naar 90 ook. Maar dan bedoel ik dat je met originele drukveer wel in één keer door. Maar met hoeveel toeren? En daarnaast slijten de originele vario's vaak in als voorheen met te lichte rollen zijn gereden. Ik vergelijk het "mijn setup" om dat ik eerder die symptomen ook had. Ben toen overgestapt naar iets zwaardere drukveer en andere trekveren. En toen kreeg ik hem veel beter afgesteld. En als de vario is ingesleten dan krijg je telkens zo'n dip.


Dan was jouwe een uitzondering.
 
BramRoemaat 10-2-2010 15:45 Print reply

Posts: 510
Oke als je denkt dat dat bij 3 blokjes zo was. Maar ik vraag daarom of de vario niet is ingesleten?
 

Dit topic is 9377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved