Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-2-2010 23:13 |
Posts: 9841 |
sowieso is het bs om een gasnaald te gaan maken als je er ook eentje kunt kopen.
|
|
Too cool for school! |
|
pieke.faessen |
9-2-2010 23:25 |
Posts: 372 |
|
|
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!! |
|
mestyle |
10-2-2010 7:57 |
Posts: 630 |
iemand een werkplaatshandboek van een suzuki tsx te koop liggen
|
|
|
|
stephan777 |
10-2-2010 11:24 |
Posts: 7259 |
|
|
|
|
DJL1993 |
10-2-2010 15:06 |
Posts: 131 |
hoe moet ik met een multimeter meten of een lamp het doet?
|
|
|
|
kenny77 |
10-2-2010 15:08 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2010 15:14 |
Posts: 5285 |
Ik heb hier een poortmap gemaakt van m'n cilindertje.
Heb alle timingen, blowdown e.d. berekend, maar hoe weet ik nou tot hoe ver ik mijn poorten kan verbreden/verhogen?
Vb: m'n uitlaattiming is 164°. Tot hoeveel kan ik hem dan verhogen? 180°(=3mm)? Zelfde geld voor m'n andere poorten
|
|
|
|
BramRoemaat |
10-2-2010 16:18 |
Posts: 510 |
Vandaag hadden we het op school over met het reviceren van een blok. Een klasgenoot vertelde dat je het beste eerst de lagers in je blok kan zetten en dan op het laatst je krukas er rustig intikken. Hij zei dat een vriend van zijn vader dat zo deed. Brommerzaak in de buurt vertelde me eerder dat je lagers op je krukas moet zetten en dan gewoon krukas plus lager er meteen inzetten. Mij lijkt de manier van de brommerzaak veiliger en makkelijker omdat je dan niet hoef te tikken op de binnen ring.
Welke manier is de manier hoe iedereen het doet en het beste is voor de lagers?
|
|
|
|
Gertie14 |
10-2-2010 16:33 |
Posts: 136 |
Heey,
Een rieju rs2 van een vriend van me, valt onder de 5000 toeren uit.
Weten jullie wat het kan zijn??
Alvast bedankt
|
|
[b]Racing Hoogwoud[/b] |
|
kenny77 |
10-2-2010 16:52 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ik heb hier een poortmap gemaakt van m'n cilindertje.
Heb alle timingen, blowdown e.d. berekend, maar hoe weet ik nou tot hoe ver ik mijn poorten kan verbreden/verhogen?
Vb: m'n uitlaattiming is 164°. Tot hoeveel kan ik hem dan verhogen? 180°(=3mm)? Zelfde geld voor m'n andere poorten
als je meer info over de setup, het doel, de brommer waar het om gaat, hoe lang het mee moet gaan en alle waardes die je hebt berekend.
Dan zijn er vast wel een paar mensen die je advies kunnen geven.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Vandaag hadden we het op school over met het reviceren van een blok. Een klasgenoot vertelde dat je het beste eerst de lagers in je blok kan zetten en dan op het laatst je krukas er rustig intikken. Hij zei dat een vriend van zijn vader dat zo deed. Brommerzaak in de buurt vertelde me eerder dat je lagers op je krukas moet zetten en dan gewoon krukas plus lager er meteen inzetten. Mij lijkt de manier van de brommerzaak veiliger en makkelijker omdat je dan niet hoef te tikken op de binnen ring.
Welke manier is de manier hoe iedereen het doet en het beste is voor de lagers?
ik doe eerst de lagers in het blok, als je ze om de krukas doet en dan in het carter doet zetten heb je meer kans dat het lager er scheef in gaat zitten.
|
|
|
|
Pixl |
10-2-2010 17:07 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mestyle
iemand een werkplaatshandboek van een suzuki tsx te koop liggen
bromfietsshop.nl hebben ze die dingen wel.
|
|
So fuckin' what!? |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2010 17:14 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
als je meer info over de setup, het doel, de brommer waar het om gaat, hoe lang het mee moet gaan en alle waardes die je hebt berekend.
Dan zijn er vast wel een paar mensen die je advies kunnen geven.
Ik ben niet van plan om mn cilinder te tunen, ik vraag me gewoon af tot hoe ver je zou kunnen gaan met breedtes/hoogtes/vormen van de poorten.
Hoe kun je dat berekenen/weten als je alle gegevens hebt wat betreft timingen/blowdown etc.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 10-2-2010 om 17:15 uur.
|
|
|
|
Ronald125cc |
10-2-2010 17:18 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Ik ben niet van plan om mn cilinder te tunen, ik vraag me gewoon af tot hoe ver je zou kunnen gaan met breedtes/hoogtes/vormen van de poorten.
Hoe kun je dat berekenen/weten als je alle gegevens hebt wat betreft timingen/blowdown etc.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 10-2-2010 om 17:15 uur.
Dit ?
http://www.puchmaxi.nl/tunen_baspuch.php
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
kebab007 |
10-2-2010 17:32 |
Posts: 63 |
weet iemand hoe hard mun brommer kan lopen als alles nog standaardt is maar ik bedoel dan dat de prop er uit is enz.. (gasgas rookie 'morini blok')
|
|
|
|
BramRoemaat |
10-2-2010 18:08 |
Posts: 510 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
als je meer info over de setup, het doel, de brommer waar het om gaat, hoe lang het mee moet gaan en alle waardes die je hebt berekend.
Dan zijn er vast wel een paar mensen die je advies kunnen geven.
[...]
ik doe eerst de lagers in het blok, als je ze om de krukas doet en dan in het carter doet zetten heb je meer kans dat het lager er scheef in gaat zitten.
Ik laat normaal gesproken de lagers er altijd helemaal recht oppersen. Dan zitten ze er al helemaal op tijd aan het eind. En dan warm ik het carter op totdat de lager met krukas er helemaal invalt. Dit doe ik dan ook altijd aan de andere kant van het blok. Is er dan nog een grote kans dat het verkeerd gaat? En hoe krijg je de krukas er recht en netjes in zonder dat je teveel kracht op de binnenring geeft?
|
|
|
|