Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 8 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 100479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-2-2010 23:13 Print reply

Posts: 9841
sowieso is het bs om een gasnaald te gaan maken als je er ook eentje kunt kopen.

 
Too cool for school!
pieke.faessen 9-2-2010 23:25 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
Frisdrank flessen kunne er gewoon tegen hoor, ik laat vet vaak benzine in die dingen staan ook in die dunne van de aldi of lidl ofzo gebeurd niks mee

oke dankjulliewel, dat wilde ik even weten
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
mestyle 10-2-2010 7:57 Print reply
Posts: 630
iemand een werkplaatshandboek van een suzuki tsx te koop liggen
 
stephan777 10-2-2010 11:24 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
iemand een werkplaatshandboek van een suzuki tsx te koop liggen


Daar hebben we sales voor:

http://www.brommerforum.nl/sales/list

 
DJL1993 10-2-2010 15:06 Print reply
Posts: 131
hoe moet ik met een multimeter meten of een lamp het doet?
 
kenny77 10-2-2010 15:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
hoe moet ik met een multimeter meten of een lamp het doet?


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/189
 
Paul de Salmiakbal 10-2-2010 15:14 Print reply

Posts: 5285
Ik heb hier een poortmap gemaakt van m'n cilindertje.
Heb alle timingen, blowdown e.d. berekend, maar hoe weet ik nou tot hoe ver ik mijn poorten kan verbreden/verhogen?
Vb: m'n uitlaattiming is 164°. Tot hoeveel kan ik hem dan verhogen? 180°(=3mm)? Zelfde geld voor m'n andere poorten
 
BramRoemaat 10-2-2010 16:18 Print reply

Posts: 510
Vandaag hadden we het op school over met het reviceren van een blok. Een klasgenoot vertelde dat je het beste eerst de lagers in je blok kan zetten en dan op het laatst je krukas er rustig intikken. Hij zei dat een vriend van zijn vader dat zo deed. Brommerzaak in de buurt vertelde me eerder dat je lagers op je krukas moet zetten en dan gewoon krukas plus lager er meteen inzetten. Mij lijkt de manier van de brommerzaak veiliger en makkelijker omdat je dan niet hoef te tikken op de binnen ring.

Welke manier is de manier hoe iedereen het doet en het beste is voor de lagers?
 
Gertie14 10-2-2010 16:33 Print reply

Posts: 136
Heey,

Een rieju rs2 van een vriend van me, valt onder de 5000 toeren uit.
Weten jullie wat het kan zijn??

Alvast bedankt

 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
kenny77 10-2-2010 16:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ik heb hier een poortmap gemaakt van m'n cilindertje.
Heb alle timingen, blowdown e.d. berekend, maar hoe weet ik nou tot hoe ver ik mijn poorten kan verbreden/verhogen?
Vb: m'n uitlaattiming is 164°. Tot hoeveel kan ik hem dan verhogen? 180°(=3mm)? Zelfde geld voor m'n andere poorten


als je meer info over de setup, het doel, de brommer waar het om gaat, hoe lang het mee moet gaan en alle waardes die je hebt berekend.
Dan zijn er vast wel een paar mensen die je advies kunnen geven.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Vandaag hadden we het op school over met het reviceren van een blok. Een klasgenoot vertelde dat je het beste eerst de lagers in je blok kan zetten en dan op het laatst je krukas er rustig intikken. Hij zei dat een vriend van zijn vader dat zo deed. Brommerzaak in de buurt vertelde me eerder dat je lagers op je krukas moet zetten en dan gewoon krukas plus lager er meteen inzetten. Mij lijkt de manier van de brommerzaak veiliger en makkelijker omdat je dan niet hoef te tikken op de binnen ring.

Welke manier is de manier hoe iedereen het doet en het beste is voor de lagers?


ik doe eerst de lagers in het blok, als je ze om de krukas doet en dan in het carter doet zetten heb je meer kans dat het lager er scheef in gaat zitten.
 
Pixl 10-2-2010 17:07 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
iemand een werkplaatshandboek van een suzuki tsx te koop liggen


bromfietsshop.nl hebben ze die dingen wel.
 
So fuckin' what!?
Paul de Salmiakbal 10-2-2010 17:14 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


als je meer info over de setup, het doel, de brommer waar het om gaat, hoe lang het mee moet gaan en alle waardes die je hebt berekend.
Dan zijn er vast wel een paar mensen die je advies kunnen geven.


Ik ben niet van plan om mn cilinder te tunen, ik vraag me gewoon af tot hoe ver je zou kunnen gaan met breedtes/hoogtes/vormen van de poorten.
Hoe kun je dat berekenen/weten als je alle gegevens hebt wat betreft timingen/blowdown etc.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 10-2-2010 om 17:15 uur.
 
Ronald125cc 10-2-2010 17:18 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Ik ben niet van plan om mn cilinder te tunen, ik vraag me gewoon af tot hoe ver je zou kunnen gaan met breedtes/hoogtes/vormen van de poorten.
Hoe kun je dat berekenen/weten als je alle gegevens hebt wat betreft timingen/blowdown etc.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 10-2-2010 om 17:15 uur.


Dit ?

http://www.puchmaxi.nl/tunen_baspuch.php

 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kebab007 10-2-2010 17:32 Print reply
Posts: 63
weet iemand hoe hard mun brommer kan lopen als alles nog standaardt is maar ik bedoel dan dat de prop er uit is enz.. (gasgas rookie 'morini blok')
 
BramRoemaat 10-2-2010 18:08 Print reply

Posts: 510
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


als je meer info over de setup, het doel, de brommer waar het om gaat, hoe lang het mee moet gaan en alle waardes die je hebt berekend.
Dan zijn er vast wel een paar mensen die je advies kunnen geven.

[...]


ik doe eerst de lagers in het blok, als je ze om de krukas doet en dan in het carter doet zetten heb je meer kans dat het lager er scheef in gaat zitten.



Ik laat normaal gesproken de lagers er altijd helemaal recht oppersen. Dan zitten ze er al helemaal op tijd aan het eind. En dan warm ik het carter op totdat de lager met krukas er helemaal invalt. Dit doe ik dan ook altijd aan de andere kant van het blok. Is er dan nog een grote kans dat het verkeerd gaat? En hoe krijg je de krukas er recht en netjes in zonder dat je teveel kracht op de binnenring geeft?
 

Dit topic is 100479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved