Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 699 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 22 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101057 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-TS50-sciter 14-2-2010 17:02 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Gewoon laten keuren.

Maar MBX gaat niet, omdat die nooit in Nederland is ingevoerd.

Mag die dus niet op nederlandse weg?

Wat bedoelje met gewoon laten keueren?

Dat ik hem moet laten keuren of dat dat kan?
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Paul de Salmiakbal 14-2-2010 17:03 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Gewoon laten keuren.

Maar MBX gaat niet, omdat die nooit in Nederland is ingevoerd.

Hoe bedoel je? Dat je mbx niet op kenteken kan krijgen?
 
hggf 14-2-2010 17:07 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TS50-sciter
[...]

Mag die dus niet op nederlandse weg?

Wat bedoelje met gewoon laten keueren?

Dat ik hem moet laten keuren of dat dat kan?


Ik bedoel dat als je een brom met duitse papieren koopt dat je hem moet laten keuren.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
-TS50-sciter 14-2-2010 17:18 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Ik bedoel dat als je een brom met duitse papieren koopt dat je hem moet laten keuren.

Moet dat altijd, of alleen bij gevallen als de MBX?
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
der Chef 14-2-2010 17:19 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TS50-sciter
[...]

Moet dat altijd, of alleen bij gevallen als de MBX?

je moet een buitenlandse brom altijd laten keuren hier.
 
-TS50-sciter 14-2-2010 17:22 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

je moet een buitenlandse brom altijd laten keuren hier.
Ok,danku

stomme nederlandse wet

 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
shirioko 14-2-2010 17:25 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Hoe bedoel je? Dat je mbx niet op kenteken kan krijgen?

je kan hem wel op motorkenteken krijgen, maar niet op brommerkenteken.

Het kan op zich wel, maar gaat je een berg geld kosten omdat een mbx geen typegoedkeuring heeft. Met een typegoedkeuring hoef je maar een paar punten te controleren (snelheid, remmen en verlichting) om hem op kenteken te krijgen, zonder typegoedkeuring wordt ie volgens mij op dezelfde manier onderzocht en getest als een zelfbouw voertuig...

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 14-2-2010 om 17:28 uur.
 
Paul de Salmiakbal 14-2-2010 17:28 Print reply

Posts: 5285
Je hebt ook gewoon mbx50 hoor, geen motor dus.
Als hij een mbx80 heeft dan is het een ander verhaal.
Bij mij op school staat ook een mbx, dus ze zijn zeker wel op kenteken te krijgen
 
Joel_koningslust 14-2-2010 17:28 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

je kan hem wel op motorkenteken krijgen, maar niet op brommerkenteken.

Het kan op zich wel, maar gaat je een berg geld kosten omdat een mbx geen typegoedkeuring heeft. Bij een typegoedkeuring hoef je maar een paar punten te controleren om hem op kenteken te krijgen, zonder typegoedkeuring wordt ie volgens mij op dezelfde manier onderzocht en getest als een zelfbouw voertuig...



nop

zelfbouwkeuring kan enkel bij echt zelfbouw. als het fabrieksmatig gemaakt is moet je een typegoedkeuring aanvragen van tientallen duizende euro's

een mbx is wel op kenteken te krijgen dmv alles overbouwen op een nsr frame met kenteken. dat is na wat kleine aanpassingen precies hetzelfde
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
hggf 14-2-2010 17:36 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Je hebt ook gewoon mbx50 hoor, geen motor dus.
Als hij een mbx80 heeft dan is het een ander verhaal.
Bij mij op school staat ook een mbx, dus ze zijn zeker wel op kenteken te krijgen


Kijk hier eens:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/92
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Maup 14-2-2010 18:16 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]

zelfbouwkeuring kan enkel bij echt zelfbouw. als het fabrieksmatig gemaakt is moet je een typegoedkeuring aanvragen van tientallen duizende euro's



Als jij een kaal frame hebt zonder nummers oid en er een technische tekening bij maakt, Hoe kunnen ze dan weten/bewijzen dat hij fabrieksmatig is gebouwd?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Lichtere rolletjes.

Probeer eens 6+ gram (gebruik dan nu ook weer Malossi rolletjes, anders is het moeilijker vergelijken)
Als de std drukveer erin zit. (anders bvb de std er weer in zetten)

maat rolletjes is 16x13 of 16x19 uit mijn hoofd (denk het eerste)




Ah bedankt, oude rolletjes heb ik hier. Zijn 19x15.5 : gewoon standaard piaggio zip vario.
Ik heb verder een standaard drukveer maar iets sterkere trekveertjes. Met de standaard greep de koppeling al aan bij 3000 toeren en nu pas bij bij 6000: net in de powerband.

6+, is dat 6.1 of 6.5 (of allebei bestellen en mengen??)

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 14-2-2010 om 18:32 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Paul de Salmiakbal 14-2-2010 18:46 Print reply

Posts: 5285
Is het verstandig om met een 70cc een 15mm carb te gebruiken ipv 12?
En hoeveel merk je dan met verbruik?
Setup is nu 70cc Airsal, 12mm en Biturbo uitlaat.
Betreft Puch Maxi
 
Paultje Pils 14-2-2010 18:49 Print reply

Posts: 2110
Hallo,

Wat zijn ongeveer de verzendskosten vanuit Amerika? Je hebt natuurlijk met gewicht enzo te maken, maar waar moet ik vanuit gaan?
 
If you can't dodge it, ram it.
knoffy 14-2-2010 18:56 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

je kan hem wel op motorkenteken krijgen, maar niet op brommerkenteken.

Het kan op zich wel, maar gaat je een berg geld kosten omdat een mbx geen typegoedkeuring heeft. Met een typegoedkeuring hoef je maar een paar punten te controleren (snelheid, remmen en verlichting) om hem op kenteken te krijgen, zonder typegoedkeuring wordt ie volgens mij op dezelfde manier onderzocht en getest als een zelfbouw voertuig...

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 14-2-2010 om 17:28 uur.


je kan gewoon een mbx op brommer kenteken krijgen als die maar aan de regels voldoet. in mijn mt stond ook geen nl teken maar hij heeft gwn die nr's ingevoerd en klaar. je moet de papier gewoon niet mee nemen dan zien ze ook niet dat het een 80cc is geweest en iets naar benee keuren kan altijd omhoog wordt moeilijker
 
kenny77 14-2-2010 19:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
jongens zijn er carbs van 12/16MM met 2 bouten?



16mm mikuni en 16mm keihin
 

Dit topic is 101057 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 22 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved