kenny77 |
13-2-2010 22:54 |
 Posts: 29286 |
bij mijn koso teller van de nsr heb ik voorzichting aan de onderkant van de ring een zaagsnede gemaakt , kon ik die ring zo eraf buigen.
Maarja als je de teller weer terug gaat monteren hou je wel die zaag snede.
|
|
|
|
koen007 |
13-2-2010 23:22 |
 Posts: 414 |
Ik vroeg me af of een carburateur valselucht kan aan kan zuigen bij de ingang waar de gaskabel ingaat,
normaal gesproken zit er een rubbertje over heen dacht ik maar die is nergens te bekenen,
Alvast bedankt
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
13-2-2010 23:31 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen007
Ik vroeg me af of een carburateur valselucht kan aan kan zuigen bij de ingang waar de gaskabel ingaat,
normaal gesproken zit er een rubbertje over heen dacht ik maar die is nergens te bekenen,
Alvast bedankt
Nee kan niet. Zit normaal een pakking ja maar die kun je ook gewoon weg laten.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 13-2-2010 om 23:32 uur.
|
|
|
|
shirioko |
14-2-2010 9:21 |
 Posts: 2273 |
ik wil binnenkort een nieuw blok halen voor mijn nsr, maar ik zit nu te twijfelen welke ik zal nemen: een nsr 80 blok of een ns1 75 blok.
Ik heb begrepen dat een nsr blok sneller is dan een ns1 blok, maar op motoimport kon ik geen 80cc nsr uitlaat vinden. Daarom had ik toen gekozen om die ns1 blok te nemen omdat ze daar wel een uitlaat voor hadden.
Past de uitlaat van een ns1 op een nsr blok? En welk blok kan ik het beste nemen? (ns1 blok is wel 50 euro duurder  )
alvast bedankt
|
|
|
|
JB1 |
14-2-2010 11:19 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik wil binnenkort een nieuw blok halen voor mijn nsr, maar ik zit nu te twijfelen welke ik zal nemen: een nsr 80 blok of een ns1 75 blok.
Ik heb begrepen dat een nsr blok sneller is dan een ns1 blok, maar op motoimport kon ik geen 80cc nsr uitlaat vinden. Daarom had ik toen gekozen om die ns1 blok te nemen omdat ze daar wel een uitlaat voor hadden.
Past de uitlaat van een ns1 op een nsr blok? En welk blok kan ik het beste nemen? (ns1 blok is wel 50 euro duurder )
alvast bedankt
NS1 is sneller dan een NSR blokkie
Op een NSR blok kunnen weer groter cilinders, NS1 niet dacht ik.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
14-2-2010 12:42 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik wil binnenkort een nieuw blok halen voor mijn nsr, maar ik zit nu te twijfelen welke ik zal nemen: een nsr 80 blok of een ns1 75 blok.
Ik heb begrepen dat een nsr blok sneller is dan een ns1 blok, maar op motoimport kon ik geen 80cc nsr uitlaat vinden. Daarom had ik toen gekozen om die ns1 blok te nemen omdat ze daar wel een uitlaat voor hadden.
Past de uitlaat van een ns1 op een nsr blok? En welk blok kan ik het beste nemen? (ns1 blok is wel 50 euro duurder )
alvast bedankt
Met ns1 moet je er wel rekening mee houden dat het een pen 13 heeft ipv pen 12 zoals nsr, dus iets lastiger zuigers zoeken, of je moet al een verloop bus ofzo hebben
ook heeft een van de krukaslagers een vervelende maat.
Mocht je ooit het blok reviseren.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
NS1 is sneller dan een NSR blokkie
Op een NSR blok kunnen weer groter cilinders, NS1 niet dacht ik.
mbx80 blok heeft een randje onderin het gat voor de cilinderhemd zitten, zo doende kan de originele mbx80 cilinder maar tot 53mm worden opgeboord, als het groter gaat wordt het hemd te dun.
Voor de rest mtx (r1/r2) , nsr80, mcx80, ns1 zit dat randje daar niet en kan je de originele cilinder groter opboren (55mm).
|
|
|
|
Maup |
14-2-2010 12:57 |
 Posts: 4353 |
Heb een piaggio scooterblokje (onder m'n arola). Alles origineel. Alleen koppelingsveertjes zijn vervangen voor sterkere.
Hij heeft een hele erge dip bij ongeveer 35km/h. Bij het optrekken zit hij lekker in z'n powerband maar naarmate je sneller gaat loopt hij terug in de toeren.
Bij 35km/h kan je alleen met heel veel wind in de rug in de powerband komen. Dan trekt hij hem door tot ongeveer 55km/h met 8k toeren.
Er zitten nu malossi 7.5grams rolletjes in. Welke moet ik erin stoppen om die dip eruit te halen?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Niek de Wildt |
14-2-2010 13:52 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
Heb een piaggio scooterblokje (onder m'n arola). Alles origineel. Alleen koppelingsveertjes zijn vervangen voor sterkere.
Hij heeft een hele erge dip bij ongeveer 35km/h. Bij het optrekken zit hij lekker in z'n powerband maar naarmate je sneller gaat loopt hij terug in de toeren.
Bij 35km/h kan je alleen met heel veel wind in de rug in de powerband komen. Dan trekt hij hem door tot ongeveer 55km/h met 8k toeren.
Er zitten nu malossi 7.5grams rolletjes in. Welke moet ik erin stoppen om die dip eruit te halen?
Lichtere rolletjes.
Probeer eens 6+ gram (gebruik dan nu ook weer Malossi rolletjes, anders is het moeilijker vergelijken)
Als de std drukveer erin zit. (anders bvb de std er weer in zetten)
maat rolletjes is 16x13 of 16x19 uit mijn hoofd (denk het eerste)
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
14-2-2010 14:13 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
NS1 is sneller dan een NSR blokkie
Op een NSR blok kunnen weer groter cilinders, NS1 niet dacht ik.
op een ns1 blok kan wel een 93 cc mallossi moet je een mbx 80 krukas pas maken (lager en keering)
|
|
|
|
tijnklein |
14-2-2010 14:22 |
Posts: 135 |
Ik wilde gisteren een gereviseerd 80cc mbx blok gaan kopen maar dit bleek helemaal niks te zijn....nu ben ik het eigenlijk zat met al die 2e hands blokken.
Weten jullie misschien waar ik een NIEUW derbi blok kan kopen??
iemand enig idee hoeveel aanpassingen ik moet maken als ik dit in mn mtx-sh wil leggen?
|
|
|
|
coupequattro |
14-2-2010 14:24 |
 Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tijnklein
Ik wilde gisteren een gereviseerd 80cc mbx blok gaan kopen maar dit bleek helemaal niks te zijn....nu ben ik het eigenlijk zat met al die 2e hands blokken.
Weten jullie misschien waar ik een NIEUW derbi blok kan kopen??
iemand enig idee hoeveel aanpassingen ik moet maken als ik dit in mn mtx-sh wil leggen?
http://www.brommerforum.nl/showtopic/60404
|
|
|
|
DJL1993 |
14-2-2010 14:41 |
Posts: 131 |
jongens zijn er carbs van 12/16MM met 2 bouten?
weten jullie een goeie setup voor een hm166?
ik kan wel een nieuwe cilinder kopen maar dan heb ik komende weken tot maart geen geld meet voor de benzine
|
|
|
|
knoffy |
14-2-2010 15:01 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
jongens zijn er carbs van 12/16MM met 2 bouten?
weten jullie een goeie setup voor een hm166?
ik kan wel een nieuwe cilinder kopen maar dan heb ik komende weken tot maart geen geld meet voor de benzine
hm 166? honda mt dan ofniet
die carbs zijn er ja en als je niet veel geld wilt uitgeven moet je een dmp cilinder kopen, kost niks gaat redelijk
|
|
|
|
roy110 |
14-2-2010 15:09 |
Posts: 584 |
ik zouw graag mijn brommer iets zuiniger laten lopen zuipt nu echt veel vind ik kan ik er gewoon een andere cabretuur op gooien ik heb nu 70 cc er onder en een 20-24 mm cabretuur dat weet ik zo niet kan ik daaro een 16 mm op zetten zodat ie zuiniger rijd en slomer gaat
|
|
|
|
knoffy |
14-2-2010 15:20 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roy110
ik zouw graag mijn brommer iets zuiniger laten lopen zuipt nu echt veel vind ik kan ik er gewoon een andere cabretuur op gooien ik heb nu 70 cc er onder en een 20-24 mm cabretuur dat weet ik zo niet kan ik daaro een 16 mm op zetten zodat ie zuiniger rijd en slomer gaat
dat zal wel een stuk schelen ja hij trekt dan alleen minder hard top zal niet zo heel veel veranderen.
|
|
|
|