Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
|
Pagina 12 van 200
|
Dit topic is 100485 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kebab007 |
10-2-2010 22:31 |
Posts: 63 |
weet iemand hoe hard je een brommer kunt laten lopen met alleen de standaardt set ups? maar wel prop eruit enz en katalysator er af halen.
brommer is een GASGAS ROOKIE 'morini blok' vertanding 14 52
|
|
|
|
gino-92 |
10-2-2010 22:36 |
Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Uitgesloten van garantie zijn ;
•Alle electronische delen ( begrenzers, tellers, ontstekingsdelen, verlichting enz. )
•Cilinders met een inhoud van meer dan 49.9CC.
•Uitlaten waarvan de begrenzers verwijderd zijn
Staat op de site van Josdijkman. Maar mischien valt er nog iets te regelen met hemzelf.
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 10-2-2010 om 20:40 uur.
Wat heb ik in dit geval met garantie te maken? Ik heb een verkeerde utilaat toegestuurd gekregen, ik heb gecheckt wat er op de bon staat, heb het italiaans gemist wat op de beschrijving stond... Er zijn dus gewoon fouten gebeurt.
|
|
|
|
gino-92 |
10-2-2010 22:39 |
Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbetuwe
[...]
Voortaan beter kijken waar je aan zit te beunen. Dan hoef je ook jos niet te belazeren ,en hem een fout te verwijten waarvan jij zelf nu als geen ander weet dat ie zo gemaakt is
En eerlijk duurt idd het langst, als jij nu eerlijk bent kan je nog wat van jos verwachten. Als je hem belazerd is de kans vrij groot dat hij je
(terecht) laat barsten.
Dat die fout gemaakt is is verwijt ik wel jos dijman voor. Wie anders? Het is geen super probleem, maar het is gewoon vervelend dat het daardoor allemaal zo is gelopen. Het is geen goedkoop uitlaatje, en we hebben beide fouten gemaakt, hopelijk kunnen we het samen oplossen.
Dit bericht is gewijzigd door gino-92 op 10-2-2010 om 22:48 uur.
|
|
|
|
DJL1993 |
10-2-2010 22:58 |
Posts: 131 |
ik wil een cross geluid hebben uit mn mt blok, maar welke demper produceerd dat? gianelli ofzo?
|
|
|
|
ikkejw |
10-2-2010 22:59 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Ik ben niet van plan om mn cilinder te tunen, ik vraag me gewoon af tot hoe ver je zou kunnen gaan met breedtes/hoogtes/vormen van de poorten.
Hoe kun je dat berekenen/weten als je alle gegevens hebt wat betreft timingen/blowdown etc.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 10-2-2010 om 17:15 uur.
max poortbreedte ligt rond 65% van de boring. max ongeveer 70% met dure zuigerveren. hoe breder, hoe meer slijtage uiteraard.
blowdown bepaalt voor het grootste deel hoe breed je powerband is. als max wordt vaak 32 graden aangehouden, maar dit hangt ook af van je cilinderinhoud. bij 50cc kun je soms wel tot 33 à 34 graden gaan, als je echt voor topvermogen gaat. bij een 125 zonder powervalve wil je waarschijnlijk liever niet verder dan bv 30 graden, ivm bestuurbaarheid, slijtage ed. bij mijn MT (70cc) ligt de blowdown op 28.5, en dat loopt best lekker vind ik. op straat en in de drek.
uitlaattiming bepaalt waar je powerband ligt. hoe hoger je uitlaattiming, hoe hoger het toerental waarbij je motor max koppel produceert.
zoals je waarschijnlijk weet, vermogen = koppel x toerental. het koppel bepaal je dus met je blowdown, je uitlaattiming bepaalt waar het koppel ligt. simpel gezegd
deze informatie heb ik voornamelijk van internet, en van mijn eigen experimenten uiteraard. dit is nog maar het topje van de ijsberg, als je er een beetje professioneel mee bezig gaat moet je ook rekening houden met BMEP (poortvormen), spoelrichting, expansieuitlaat, etc.
kwa poortvormen is het trouwens belangrijk om te weten dat rondere poorten minder slijtage opleveren, en dat de kant die het eerst opent (bovenkant dus) zo breed mogelijk moet zijn. dit verhoogt het BMEP, en geeft dus meer vermogen.
haha, had ik dit allemaal getypt om een uur of 6, was ik vergeten om op plaats reply te drukken
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Royal Club |
10-2-2010 22:59 |
Posts: 60390 |
geen. demper alleen maakt het geluid van een 2takt niet. vorm en materiaalkeuze van de gehele uitlaat bepaalt voornamelijk het geluid, en niet te vergeten het luchtfilter.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
DJL1993 |
10-2-2010 23:01 |
Posts: 131 |
ok ik heb gewoon een standaard uitlaat zonder prop met een power filter.
|
|
|
|
Royal Club |
10-2-2010 23:02 |
Posts: 60390 |
oke.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2010 23:06 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
max poortbreedte ligt rond 65% van de boring. max ongeveer 70% met dure zuigerveren. hoe breder, hoe meer slijtage uiteraard.
blowdown bepaalt voor het grootste deel hoe breed je powerband is. als max wordt vaak 32 graden aangehouden, maar dit hangt ook af van je cilinderinhoud. bij 50cc kun je soms wel tot 33 à 34 graden gaan, als je echt voor topvermogen gaat. bij een 125 zonder powervalve wil je waarschijnlijk liever niet verder dan bv 30 graden, ivm bestuurbaarheid, slijtage ed. bij mijn MT (70cc) ligt de blowdown op 28.5, en dat loopt best lekker vind ik. op straat en in de drek.
uitlaattiming bepaalt waar je powerband ligt. hoe hoger je uitlaattiming, hoe hoger het toerental waarbij je motor max koppel produceert.
zoals je waarschijnlijk weet, vermogen = koppel x toerental. het koppel bepaal je dus met je blowdown, je uitlaattiming bepaalt waar het koppel ligt. simpel gezegd
deze informatie heb ik voornamelijk van internet, en van mijn eigen experimenten uiteraard. dit is nog maar het topje van de ijsberg, als je er een beetje professioneel mee bezig gaat moet je ook rekening houden met BMEP (poortvormen), spoelrichting, expansieuitlaat, etc.
kwa poortvormen is het trouwens belangrijk om te weten dat rondere poorten minder slijtage opleveren, en dat de kant die het eerst opent (bovenkant dus) zo breed mogelijk moet zijn. dit verhoogt het BMEP, en geeft dus meer vermogen.
haha, had ik dit allemaal getypt om een uur of 6, was ik vergeten om op plaats reply te drukken
Alsnog bedankt! Heb ik enorm veel aan
http://www.kreidler....ning-graham-bell.pdf
Ik had dit boek gevonden, zal ook wel veel nuttige info in staan, met onder andere wat jij nu zegt Keertje lekker doorlezen dan maar
|
|
|
|
JB1 |
10-2-2010 23:19 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
ok ik heb gewoon een standaard uitlaat zonder prop met een power filter.
Proma pijp + Jamarcol demper
Genot voor de oren
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Tomez |
11-2-2010 17:05 |
Posts: 265 |
Weet iemand... of is het sowieso wel mogelijk, hoe je een Youtube filmpje kunt insluiten op brommerforum? Als je de link gebruikt bij "insluiten" op youtube doet het t niet....
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
Maup |
11-2-2010 17:08 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Weet iemand... of is het sowieso wel mogelijk, hoe je een Youtube filmpje kunt insluiten op brommerforum? Als je de link gebruikt bij "insluiten" op youtube doet het t niet....
Kan zover ik weet niet. Had er een keer een moderator over ge pm'med of het mogelijk was om toe te voegen, maar ik heb nooit antwoord terug gehad.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Pixl |
11-2-2010 17:09 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Weet iemand... of is het sowieso wel mogelijk, hoe je een Youtube filmpje kunt insluiten op brommerforum? Als je de link gebruikt bij "insluiten" op youtube doet het t niet....
embedden is geloof ik niet mogelijk op brommerforum.
|
|
So fuckin' what!? |
|
Tomez |
11-2-2010 17:09 |
Posts: 265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Kan zover ik weet niet. Had er een keer een moderator over ge pm'med of het mogelijk was om toe te voegen, maar ik heb nooit antwoord terug gehad.
Owww... jammer, zou wel tof/handig zijn als het kon
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 11-2-2010 om 17:10 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
Maup |
11-2-2010 17:11 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
[...]
Owww... jammer, zou wel tof/handig zijn als dat kan
ja idd, gewoon [youtube] Hier de youtube link[/youtube] ofzo.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Dit topic is 100485 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 12 van 200
|
|