Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 12 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 100485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kebab007 10-2-2010 22:31 Print reply
Posts: 63
weet iemand hoe hard je een brommer kunt laten lopen met alleen de standaardt set ups? maar wel prop eruit enz en katalysator er af halen.
brommer is een GASGAS ROOKIE 'morini blok' vertanding 14 52
 
gino-92 10-2-2010 22:36 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]



Uitgesloten van garantie zijn ;

•Alle electronische delen ( begrenzers, tellers, ontstekingsdelen, verlichting enz. )
•Cilinders met een inhoud van meer dan 49.9CC.
•Uitlaten waarvan de begrenzers verwijderd zijn

Staat op de site van Josdijkman. Maar mischien valt er nog iets te regelen met hemzelf.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 10-2-2010 om 20:40 uur.


Wat heb ik in dit geval met garantie te maken? Ik heb een verkeerde utilaat toegestuurd gekregen, ik heb gecheckt wat er op de bon staat, heb het italiaans gemist wat op de beschrijving stond... Er zijn dus gewoon fouten gebeurt.

 
gino-92 10-2-2010 22:39 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbetuwe
[...]


Voortaan beter kijken waar je aan zit te beunen. Dan hoef je ook jos niet te belazeren ,en hem een fout te verwijten waarvan jij zelf nu als geen ander weet dat ie zo gemaakt is
En eerlijk duurt idd het langst, als jij nu eerlijk bent kan je nog wat van jos verwachten. Als je hem belazerd is de kans vrij groot dat hij je
(terecht) laat barsten.


Dat die fout gemaakt is is verwijt ik wel jos dijman voor. Wie anders? Het is geen super probleem, maar het is gewoon vervelend dat het daardoor allemaal zo is gelopen. Het is geen goedkoop uitlaatje, en we hebben beide fouten gemaakt, hopelijk kunnen we het samen oplossen.

Dit bericht is gewijzigd door gino-92 op 10-2-2010 om 22:48 uur.
 
DJL1993 10-2-2010 22:58 Print reply
Posts: 131
ik wil een cross geluid hebben uit mn mt blok, maar welke demper produceerd dat? gianelli ofzo?
 
ikkejw 10-2-2010 22:59 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Ik ben niet van plan om mn cilinder te tunen, ik vraag me gewoon af tot hoe ver je zou kunnen gaan met breedtes/hoogtes/vormen van de poorten.
Hoe kun je dat berekenen/weten als je alle gegevens hebt wat betreft timingen/blowdown etc.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 10-2-2010 om 17:15 uur.



max poortbreedte ligt rond 65% van de boring. max ongeveer 70% met dure zuigerveren. hoe breder, hoe meer slijtage uiteraard.

blowdown bepaalt voor het grootste deel hoe breed je powerband is. als max wordt vaak 32 graden aangehouden, maar dit hangt ook af van je cilinderinhoud. bij 50cc kun je soms wel tot 33 à 34 graden gaan, als je echt voor topvermogen gaat. bij een 125 zonder powervalve wil je waarschijnlijk liever niet verder dan bv 30 graden, ivm bestuurbaarheid, slijtage ed. bij mijn MT (70cc) ligt de blowdown op 28.5, en dat loopt best lekker vind ik. op straat en in de drek.

uitlaattiming bepaalt waar je powerband ligt. hoe hoger je uitlaattiming, hoe hoger het toerental waarbij je motor max koppel produceert.

zoals je waarschijnlijk weet, vermogen = koppel x toerental. het koppel bepaal je dus met je blowdown, je uitlaattiming bepaalt waar het koppel ligt. simpel gezegd

deze informatie heb ik voornamelijk van internet, en van mijn eigen experimenten uiteraard. dit is nog maar het topje van de ijsberg, als je er een beetje professioneel mee bezig gaat moet je ook rekening houden met BMEP (poortvormen), spoelrichting, expansieuitlaat, etc.

kwa poortvormen is het trouwens belangrijk om te weten dat rondere poorten minder slijtage opleveren, en dat de kant die het eerst opent (bovenkant dus) zo breed mogelijk moet zijn. dit verhoogt het BMEP, en geeft dus meer vermogen.

haha, had ik dit allemaal getypt om een uur of 6, was ik vergeten om op plaats reply te drukken
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Royal Club 10-2-2010 22:59 Print reply

Posts: 60390
geen. demper alleen maakt het geluid van een 2takt niet. vorm en materiaalkeuze van de gehele uitlaat bepaalt voornamelijk het geluid, en niet te vergeten het luchtfilter.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
DJL1993 10-2-2010 23:01 Print reply
Posts: 131
ok ik heb gewoon een standaard uitlaat zonder prop met een power filter.
 
Royal Club 10-2-2010 23:02 Print reply

Posts: 60390
oke.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul de Salmiakbal 10-2-2010 23:06 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



max poortbreedte ligt rond 65% van de boring. max ongeveer 70% met dure zuigerveren. hoe breder, hoe meer slijtage uiteraard.

blowdown bepaalt voor het grootste deel hoe breed je powerband is. als max wordt vaak 32 graden aangehouden, maar dit hangt ook af van je cilinderinhoud. bij 50cc kun je soms wel tot 33 à 34 graden gaan, als je echt voor topvermogen gaat. bij een 125 zonder powervalve wil je waarschijnlijk liever niet verder dan bv 30 graden, ivm bestuurbaarheid, slijtage ed. bij mijn MT (70cc) ligt de blowdown op 28.5, en dat loopt best lekker vind ik. op straat en in de drek.

uitlaattiming bepaalt waar je powerband ligt. hoe hoger je uitlaattiming, hoe hoger het toerental waarbij je motor max koppel produceert.

zoals je waarschijnlijk weet, vermogen = koppel x toerental. het koppel bepaal je dus met je blowdown, je uitlaattiming bepaalt waar het koppel ligt. simpel gezegd

deze informatie heb ik voornamelijk van internet, en van mijn eigen experimenten uiteraard. dit is nog maar het topje van de ijsberg, als je er een beetje professioneel mee bezig gaat moet je ook rekening houden met BMEP (poortvormen), spoelrichting, expansieuitlaat, etc.

kwa poortvormen is het trouwens belangrijk om te weten dat rondere poorten minder slijtage opleveren, en dat de kant die het eerst opent (bovenkant dus) zo breed mogelijk moet zijn. dit verhoogt het BMEP, en geeft dus meer vermogen.

haha, had ik dit allemaal getypt om een uur of 6, was ik vergeten om op plaats reply te drukken


Alsnog bedankt! Heb ik enorm veel aan
http://www.kreidler....ning-graham-bell.pdf
Ik had dit boek gevonden, zal ook wel veel nuttige info in staan, met onder andere wat jij nu zegt Keertje lekker doorlezen dan maar
 
JB1 10-2-2010 23:19 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
ok ik heb gewoon een standaard uitlaat zonder prop met een power filter.


Proma pijp + Jamarcol demper

Genot voor de oren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Tomez 11-2-2010 17:05 Print reply

Posts: 265
Weet iemand... of is het sowieso wel mogelijk, hoe je een Youtube filmpje kunt insluiten op brommerforum? Als je de link gebruikt bij "insluiten" op youtube doet het t niet....
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
Maup 11-2-2010 17:08 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Weet iemand... of is het sowieso wel mogelijk, hoe je een Youtube filmpje kunt insluiten op brommerforum? Als je de link gebruikt bij "insluiten" op youtube doet het t niet....


Kan zover ik weet niet. Had er een keer een moderator over ge pm'med of het mogelijk was om toe te voegen, maar ik heb nooit antwoord terug gehad.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Pixl 11-2-2010 17:09 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Weet iemand... of is het sowieso wel mogelijk, hoe je een Youtube filmpje kunt insluiten op brommerforum? Als je de link gebruikt bij "insluiten" op youtube doet het t niet....


embedden is geloof ik niet mogelijk op brommerforum.
 
So fuckin' what!?
Tomez 11-2-2010 17:09 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Kan zover ik weet niet. Had er een keer een moderator over ge pm'med of het mogelijk was om toe te voegen, maar ik heb nooit antwoord terug gehad.


Owww... jammer, zou wel tof/handig zijn als het kon

Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 11-2-2010 om 17:10 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
Maup 11-2-2010 17:11 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomez
[...]


Owww... jammer, zou wel tof/handig zijn als dat kan


ja idd, gewoon [youtube] Hier de youtube link[/youtube] ofzo.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 100485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved