Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda NSR: krukaskeerring loopt los

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60492 - Honda NSR: krukaskeerring loopt los
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

berus 8-2-2010 20:26 Print topicpost

Posts: 30
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb een Honda Nsr50 en mijn krukaskeerring loopt er steeds uit. Het is de keerring aan de koppelingskant. Ik heb 'm nu al 2 keer vervangen en elke keer als ik 'm weer in elkaar heb zitten, loopt ie er na 10 minuten uit. Dikke rookpluimen en druppels olie uit de uitlaat.
Hoe kan ik dit oplossen?
 

kees 125 8-2-2010 21:24 Print reply

Posts: 179
ik denk dat je dan tussen het carter en de keerring een drupje locktite moet doen
 
yasin1993 8-2-2010 21:25 Print reply
Posts: 22
keerring vastzetten met locktite??
 
leonmt5 8-2-2010 21:25 Print reply

Posts: 799
druk je steeds dezelfde keerring er weer in dan??
zoja, ff nieuwe kopen en gelijk de maten controleren.
 
bert : bezopen en rijd toch.
falco 8-2-2010 21:26 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berus
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb een Honda Nsr50 en mijn krukaskeerring loopt er steeds uit. Het is de keerring aan de koppelingskant. Ik heb 'm nu al 2 keer vervangen en elke keer als ik 'm weer in elkaar heb zitten, loopt ie er na 10 minuten uit. Dikke rookpluimen en druppels olie uit de uitlaat.
Hoe kan ik dit oplossen?


zorgen dat je er de goeie maat in drukt
 
shirioko 8-2-2010 21:26 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yasin1993
keerring vastzetten met locktite??

ja alleen aan de buitenkant
 
berus 8-2-2010 21:31 Print reply

Posts: 30
nee, ik heb de oude niet opnieuw gebruikt.
ja, ik heb de juiste maat keerring gebruikt, elke keer een nieuwe.
ik heb een 'krukaskeerring' gebruikt en geen normale enkele keerring.
loctite heb ik niet geprobeerd, want volgens mij werkt dat niet met rubber, alleen met metaal in metaal.
ik heb ze ook telkens ver genoeg erin gedrukt.
dus het is mij een raadsel waarom dit niet goed gaat.
 
hggf 8-2-2010 21:33 Print reply

Posts: 1404
Als ik het goed begrijp heb je nu je rechter krukas kering aan de buiten kant op je krukas zitten??

Zo ja, de rechter krukas kering moet tussen de "wangen" van de krukas en het lager zitten.

Dan loopt hij er niet zomaar uit.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
berus 8-2-2010 21:40 Print reply

Posts: 30
ik heb hier op het forum een plaatje van de nsr-krukas bekeken en daar staat dat je eerst de wang hebt, dan het lager, dan een afstandbus die vervolgens in de keerring geschoven zit. Ik heb niet eens ruimte tussen de wangen en het lager voor een keerring
 
hggf 8-2-2010 21:49 Print reply

Posts: 1404
O ja, ik zie het al.
Mijn fout, ik dacht dat omdat dat zo bij een MB is.
Maar het is dus anders.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
berus 9-2-2010 10:42 Print reply

Posts: 30
was het bij een nsr maar hetzelfde, dan werd die keerring tenminste nog door het lager op z'n plek gehouden.
helaas hebben ze bij de nsr dit systeem 'verbeterd'
 
PRO TUNING 9-2-2010 17:17 Print reply

Posts: 4000
Tomos heeft hier ook veel problemen mee.

Ik gebruik altijd Dirko vloeibare siliconenpakking om de keerring er in te lijmen.
 
berus 9-2-2010 18:46 Print reply

Posts: 30
en heeft iemand enig idee of dat lijmen ook een langdurige oplossing is? Het lijkt mij namelijk nogal tijdelijk.
Ik wil namelijk met dat blok onder mijn bakbrommer gaan crossen, zou wel prettig zijn als ie het dan langer dan een uurtje vol kan houden.
 
De Schout 9-2-2010 18:57 Print reply
Posts: 5327
ik moet zeggen dat ik met ori honda keerringen dat probleem nog nooit gezien heb.

ben zelf ook niet zo'n fan van lijmen, maar er zijn genoeg goede lijmsoorten waarme je zoiets echt wel vast kunt plakken. neem even een kijkje op de loctite site wat je het best kunt gebruiken en haal een klein flesje bij ijzerwaren handel ofzo.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Makrolon 9-2-2010 19:02 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berus
en heeft iemand enig idee of dat lijmen ook een langdurige oplossing is? Het lijkt mij namelijk nogal tijdelijk.
Ik wil namelijk met dat blok onder mijn bakbrommer gaan crossen, zou wel prettig zijn als ie het dan langer dan een uurtje vol kan houden.

Waarom zou het tijdelijk zijn? Veel delen in vliegtuigen worden ook gelijmd. Is echt niet tijdelijk. Goed ontvetten dan is lijmen echt niet tijdelijk.
 
KTM 525 EXC Supermoto
berus 9-2-2010 19:10 Print reply

Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Waarom zou het tijdelijk zijn? Veel delen in vliegtuigen worden ook gelijmd. Is echt niet tijdelijk. Goed ontvetten dan is lijmen echt niet tijdelijk.


Ik had ook niet verwacht dat de ongelijmde keerring los zou komen. Zeker niet omdat ik hem er met een grote dop in heb moeten kloppen, omdat gewoon erin drukken niet lukte. Klemt genoeg, dacht ik, maar helaas...
 

Dit topic is 3202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved