Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - derbi senda wiellager probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60491 - derbi senda wiellager probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mastery70 8-2-2010 19:14 Print reply
Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xaphar_derbi
ik heb de ring eruit geklopt maar ik heb de lagers er het diepste ingeklopt (mt een rubberen hamer) maar nu zit de as in het wiel waar de pen doorloopt los :s
ik denk dat dit nrml geen problemen zou veroorzaken als het toch kan zijn kan iemand ze dan zegge anders monteer ik men wiel direct als ik men ketting heb

danku voor alle tips btw

Dit bericht is gewijzigd door xaphar_derbi op 8-2-2010 om 19:13 uur.


voor zover ik weet zit dat buisje waar de as doorheenkomt altijd los of zit ik dan fout?
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 8-2-2010 19:27 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
je moet egt ff aan je zinne werke gast,

als ik het goed begrijp:

links kant = kapotte lager, buitenste ring zit vast , de rest is eruit

rechter kant = nieuwe lager

je kan de nieuwe lager er tog gewoon weer uit halen, dan kan je via die kant je kapotte lager eruit tikke


En jij geeft commentaar op iemand anders zijn zinnen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


waarom?


Wiellagers kan je meerdere keren gebruiken. Alleen moet je goed voelen/kijken of ze nog goed zijn. En wanneer je ze eruit hebt kan je net zo goed een nieuwe monteren. Die dingen kosten ook de wereld niet.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
tsxhunter 8-2-2010 19:32 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]



Wiellagers kan je meerdere keren gebruiken. Alleen moet je goed voelen/kijken of ze nog goed zijn. En wanneer je ze eruit hebt kan je net zo goed een nieuwe monteren. Die dingen kosten ook de wereld niet.


oke, weet ik dat ook weer
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
derbidriver5 8-2-2010 19:33 Print reply

Posts: 476
gewoon rossen rammen
met hamers en oude schroeven draaiers of pijpen

gaat ie er wel uit
 
De Schout 8-2-2010 19:48 Print reply
Posts: 5326
omdat de meesten het lager al half verkracht hebben nog voor het er in zit. laatstaan er in, eruit en weer er in.
 
tune tweak fiddle bang bummer
xaphar_derbi 9-2-2010 13:20 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbidriver5
gewoon rossen rammen
met hamers en oude schroeven draaiers of pijpen

gaat ie er wel uit


het is al opgelost, wiel steekt er al terug op ng alleen ff w8en tot ik mijn ketting heb

tog bedankt
 
xaphar_derbi 9-2-2010 13:27 Print reply
Posts: 21
btw ik heb senda van 03 en ik heb een leovinci v6, ik heb de prop eruit gehaalt(geslage eigenlijk) en nu loop hij 7000 toeren en begrenst 5000 toeren

nu een vriend van me zijn derbi liep tot 10000+ toeren
wat zou er kunnen zijn?
 
Maup 9-2-2010 13:43 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xaphar_derbi
btw ik heb senda van 03 en ik heb een leovinci v6, ik heb de prop eruit gehaalt(geslage eigenlijk) en nu loop hij 7000 toeren en begrenst 5000 toeren

nu een vriend van me zijn derbi liep tot 10000+ toeren
wat zou er kunnen zijn?


Afstellen misschien?
Wat gebeurd er als je tegen de 7k toeren aan gaat zitten? Merk je dat hij inhoud, gaat hij stotteren, bwoapt hij?
Vergelijk je eigen twv ook eens met die van je maat, kan zijn dat die iets te zwaar is en hem daarom niet lekker doortrekt.of heb je dit probleem in elke versnelling?

Overigens lijkt me het beter als je even een nieuw topic voor deze vraag opent of hem in het kleine vragen topic gooit. Nu gaan mensen eerst heel je topic doorlezen en blijkt dat je vraag hier helemaal niet over gaat.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
xaphar_derbi 9-2-2010 13:43 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xaphar_derbi
btw ik heb senda van 03 en ik heb een leovinci v6, ik heb de prop eruit gehaalt(geslage eigenlijk) en nu loop hij 7000 toeren en begrenst 5000 toeren

nu een vriend van me zijn derbi liep tot 10000+ toeren
wat zou er kunnen zijn?


en ik heb ook gelezen dat als je prop eruit haalt en geen grotere sproeier steekt de cilinder eraan gaat
ik heb geen grotere sproeier gestoken omdat als ik er een grotere instak hij verzuipte :s

iemand iets? :s
 
Maup 9-2-2010 13:47 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xaphar_derbi
[...]


en ik heb ook gelezen dat als je prop eruit haalt en geen grotere sproeier steekt de cilinder eraan gaat
ik heb geen grotere sproeier gestoken omdat als ik er een grotere instak hij verzuipte :s

iemand iets? :s


pleur je set-up hier even neer, daar heb ik niks aan maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dan kunnen zien/bedenken of er iets aan je setup scheelt.
Volg anders deze faq even, als het aan je afstelling zou liggen zou het daarna opgelost moeten zijn
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
xaphar_derbi 9-2-2010 14:05 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]


Afstellen misschien?
Wat gebeurd er als je tegen de 7k toeren aan gaat zitten? Merk je dat hij inhoud, gaat hij stotteren, bwoapt hij?
Vergelijk je eigen twv ook eens met die van je maat, kan zijn dat die iets te zwaar is en hem daarom niet lekker doortrekt.of heb je dit probleem in elke versnelling?

Overigens lijkt me het beter als je even een nieuw topic voor deze vraag opent of hem in het kleine vragen topic gooit. Nu gaan mensen eerst heel je topic doorlezen en blijkt dat je vraag hier helemaal niet over gaat.


kzal even nieuw topic doen
 

Dit topic is 6165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved