Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - FS1/DTMX vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60475 - FS1/DTMX vraagjes
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 7-2-2010 21:15 Print topicpost

Posts: 841
Hoi, een vriend van mij werd gevraagd om een brommer van zn neef op te knappen omdat hij en ik dat wel leuk vinden en in ruil voor het opknappen kreeg hij wat geld en mocht hij er mee crossen. Het is een vrij klein Yamaha crossertje met een FS1 blok. Vrij zit helemaal bovenaan, en er zit een kleine cilinder op waar FS1 op staat.

Op de foto is de tank erafgehaalt en het zadel. Het lijkt net een klein DT'tje het uiterlijk dan. Alleen is hij veel kleiner volgens mij en het blok is anders. We zitten echter met een probleem. Er komen een paar draden uit het blok, een gele en een zwarte onder andere. Er is echter nergens een bougiekabel ofzo te vinden. Moeten deze draden eerst naar een bobine, en welke zou hierop werken?
En de koppelingskabel weten wij niet waar hij naartoe moet. Hij zat eerst met twee veertjes in het vliegwieldeksel naast het tandwiel, alleen deze veren hadden eigenlijk helemaal geen nut. Hoe zit de koppeling daar geregeld? Wij hebben echt geen ervaring met Yamahas. Ook zit de carburateur aan de zijkant van het carter achter de carterdeksel verwerkt, en niet zoals bij een DT met een membraam.

Wie kan ons helpen?
Groeten Tim en Cees.

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 7-2-2010 om 21:17 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert

st.nyksterdriver 7-2-2010 21:28 Print reply
Posts: 3376
de carb zit aan de zijkant verwerkt omdat dit fs1 blok een roterende inlaat heeft. ik neem aan dat de fs1 bobine en wat er bij hoort het beste gaat werken en van de koppeling weet ik helaas niks van dit blok

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 7-2-2010 om 21:28 uur.
 
kenny77 7-2-2010 21:36 Print reply

Posts: 29286
schema van een dt50mx kan je geloof ik wel gebruiken voor de kleuren van de onstekings draden.

geel/rood is licht, blauw is neutraal lamp, zwart ontstekings draad en wit voor de accu.

het blok kan roterend of met een membraan zijn. (deze ziet eruit alsof die membraan heeft)

voor de koppeling kan je ook bij de dt50 kijken in de KB, werkt via het zelfde principe.

als er fs1 op de cilinder staat is goed , dat is namelijk de snelle cilinder van origineel yamaha.(50cc)

frame gedelte is van een yz50/yz80.
moet je de eerste 3 cijfers/letters van het frame nummerin tikken bij google weet je precies welke en het bouwjaar.
bijv 2x6, 5l1, 5m3 en dat soort codes.

edit: uitlaat is weer van een dt50/80mx
beetje bij elkaar geraapt ding dus

draden moeten inderdaad eerst naar een bobine, die apart ophangt.
voor de bobine kan je een bobine pakken van een dt50mx, dt50m, rd50mx, rd5m, fs1, yz50, yz80 (de oude types),ty50,ty80,mr50,gt50,gt80 en ect ect
is allemaal een pot nat

bobine hoort trouwens aan deze 2 gaten te hangen




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2010 om 21:50 uur.
 
Tim-gpr99 8-2-2010 19:00 Print reply

Posts: 841
ja het is nogal een hok :P maar voor gratis is het best wel wat! Hij heeft al gelopen net met een puch bobine, alleen die hield het niet al te lang vol... hij klinkt wel snel! Hij heeft roterende inlaat, want de carburateur zit aan de rechterkant van het blok waar je op deze foto dat kapje eraf ziet. Alleen de carb hebben we er ff afgehaald voor deze foto.
 
GPR50 '99 streetfightert
kenny77 8-2-2010 19:04 Print reply

Posts: 29286
Ja is zeker wat, ik zou er graag een willen hebben, heb namelijk nog een blokje wat er origineel in hoort.

Maar op de foto staat toch de carburateur erop.
Maar het fs1 blok met membraan heeft de carburateur op de zelfde plek zitten.

Je ziet het aan het spruitstuk, van een roterende is het een groot rond spruitstuk en van die met membraan zit een kleine spruitstuk erop.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-2-2010 om 19:04 uur.
 
ChielTZR 8-2-2010 19:06 Print reply

Posts: 6016
Uitlaat is Luhao zo te zien.
Mischien niet echt nuttige info, maargoed.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Tim-gpr99 8-2-2010 19:23 Print reply

Posts: 841
ja klopt, ik zie nu ook dat de carb erop zit :P Dan is het inderdaad een membraamgestuurde. Want er zit een klein gaatje achter. Hij is wel behoorlijk snel, zo klonk hij in ieder geval wel. De uitlaat is trouwens niet voor deze brommer, er was nogal " professioneel " aan gebakken en gebraden, niet dus. Er zit nog wel de originele uitlaat bij! Het is wel echt een gruwelijk vet dingetje, hij zit lekker en is een echte crosser! Helaas is het subframe (waar de achterkap aan vastzit) wel krom, maar de achterbrug enzo lijken nog wel recht. Hij stond ook erg tegen een muur aan in een hoek van een schuur, zonde eigenlijk. Velgen zijn nog als nieuw!
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 2805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved