Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder uitboren, en blok-lagers vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6047 - cilinder uitboren, en blok-lagers v...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 2-11-02?14:38 Print topicpost

Posts: 2716
Zoals de meesten van jullie nu wel weten dat mijn nieuwe trots een RS is (ik kan het niet vaak genoeg zeggen), weten sommigen van jullie ook wel dat ik dikke problemen heb...

Beide lagers balans-as kapot, lager koppelings-as kapot (primaire as) en een lagerbus cpl. uitgesleten...

Nou heb ik 2 v/d 3 lagers al uit m'n blok gemept (1 x balans-as en 1 x prim. as), dit zijn lagers 6203.
Wie kan mij vertellen welk ander lager ik nodig heb aan de andere kant v/d balans-as?(het gaat dus om dat kleinere lager in het linkercarter helftje).

En verder moet ik nieuwe zuigerveren hebben, maar mijn cilinder is (origineel) tot 49mm geboord terwijl je maar tot 47 of 48mm veren kan krijgen...
en dan weer 50, 52 etc.

Dus ik zit erover te denken om mijn cilinder uit te laten boren/honen tot 50mm met nieuwe zuiger e.d. en m'n kop hoef ik denk ik niet uit te laten draaien?

Nah ja, nu nog nieuwe tandwielen met ket, spruitstukkie voor m'n 24mm carb, lichtspoel voor de HPi en verlichting verder cpl. maken, kuipruit zwart spuiten, de kabels (km+t.t.)erop zetten, m8 ontluchtingsnippel halen en zo'n ophang bout om m'n remblokken op te hangen (of gewoon andere 2e hands klauw v/d sloop halen).

Heb ik tenminste nog wat te doen deze herfst en winter...
 

Rene 2-11-02?18:41 Print reply
Posts: 2573
jonge, hang er gewoon een mbx blok onder
want een maat van mij had ook een rs met een am5 blok en hij heeft daar wel zoveel problemen mee gehad.
Aan die blokken gaat alles kapot, en dan moet
je niet zeggen dat was gewoon een gaar blok,
want toen ie em kocht stond er nog stikweinig op.
In 2 jaar zat daar nieuw in:
krukas
versnellingsbak paar tandwielen
koppeling
ontsteking + vliegwiel
koppelingshevel
3x gereviseerd ofzo
ketting en tandwiel miljard x
(1x in de paar maanden)
cilinder ook nog een x

is gewoon prut en was nieteens snel

maare, dit zijn dus mijn ervaringen en mening.
Kan natuulijk dat andere er heel andere ervaringen mee hebben.

(ik wil je ook niet beledigen ofzo)

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
SIWWN 2-11-02?19:22 Print reply
Posts: 7079
Originele cilinders hebben toch een Nicasil coating of zo'n chrome wand???

Die kun je dan toch niet honen ten zei je er een nieuwe nicasil o.i.d. laag erin laat zetten..

En 52 mm das effe rekenen:

cilinderinhoud in cm3=
1/4 Phy (3,14:4) x boring x boring x slag..

0,785 x 5,2 x 5,2 x 3,9 (Weet niet)= 82,78 cc!!!:n

Weet niet wat de slag van en RS is..

mijn Eurocilindro 70 is maar in het echt 62cc :p (MT)
 
NSR JunK 2-11-02?19:48 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Wie kan mij vertellen welk ander lager ik nodig heb aan de andere kant v/d balans-as?


je hebt je blok nu tog uitelkaar? kijk dan gewoon het moet op de lager staan
 
Steve_ZHC 3-11-02?00:09 Print reply

Posts: 2716
Ik had aan een paar mensen gevraagd of zo'n MBX-80 blok onder mijn RS past, maar iedereen zei van niet... beetje jammer.

Enne, de slag is dacht ik hetzelfde als die van een MT(/etc.) dus 39mm toch?

M'n boring is nu 49mm en ik heb nog een vet dikke cilinderwand, ow, enne, het is een gehard gietijzeren cilinder.

Quote:
Originally posted by: NSR JunK

je hebt je blok nu tog uitelkaar? kijk dan gewoon het moet op de lager staan


Ja dat snap ik ook, alleen dat lager zit met de merktekentjes naar binnen in het blok, dus dan moet ik eerst een speciale lagertrekker lenen/kopen om erachter te komen welk lager het is...

Nah, ik dacht; als ik dat ander lager ook nog kon achterhalen, dan kocht ik die gewoon alle 3 en dan stamp ik die er zelf wel in, en dan liet ik die bus vervangen, de keerringen ook zelf, en dan de bak er weer in laten zetten, de ontsteking af laten stellen, de cilinder boren en een nieuwe zuiger erin...
Leuk toch?


 
Blukaap 3-11-02?01:04 Print reply

Posts: 10006
MBX blok paste toch onder sommige appies ?
Maar appie slag is 39,3 mm ofzo, zelfde als scooters volgens mij.
Bij MT50 is het 41.4mm trouwens.
 
Bastila is lief
wipe-out 3-11-02?01:28 Print reply

Posts: 7672
mbx blok paste onder een AF1 dacht ik, weet ik niet zeker.
 
Steve_ZHC 3-11-02?03:48 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: wipe-out

mbx blok paste onder een AF1 dacht ik, weet ik niet zeker.


Dat zou mooi zijn, want een AF1 frame = RS oud type frame.
Ik vraag me alleen af wat ik voor een compleet MBX-80 blok moet betalen met iig een cilinder en 5/6 bak en het blok nog in orde...
Want als die maar ietsje duurder is als het compleet reviceren van zo'n gallig minarelli blokje, en het uitboren van een cilinder...
Dan komt er een MBX-80 blok onder met ori cilinder (evt. poortjes laten bijwerken)
 
wipe-out 3-11-02?09:40 Print reply

Posts: 7672
blorn heeft een keer foto's gepost van (ik geloof) een af1 van dekker, met daaronder dat mbx 80 blok. daar had hij een speciaal topic voor gemaakt, ik ga wel ff searchen

edit:

[URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?page=1&id=5413&fid=1[/t]Dit[/URL] topic dus

[This message is edited by wipe-out on 3-11-02 09:50]
 
Blukaap 3-11-02?11:38 Print reply

Posts: 10006
MBX80 blok is ergens tussen 100 en 250 euro ofzo.

Hangt een beetje af vd staat en wat er bij zit .
 
Bastila is lief
Blorn 3-11-02?11:57 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: wipe-out

blorn heeft een keer foto's gepost van (ik geloof) een af1 van dekker, met daaronder dat mbx 80 blok. daar had hij een speciaal topic voor gemaakt, ik ga wel ff searchen

edit:

[URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?page=1&id=5413&fid=1[/t]Dit[/URL] topic dus

[This message is edited by wipe-out on 3-11-02 09:50]
dat iemand dat nog weet zeg..

doen de foto's et eigenlijk nog? anders moet ik ze weer ff uppen..
 
SIWWN 3-11-02?12:10 Print reply
Posts: 7079
Ja doen het nog wel...

Lijkt btw wel of er op die tanksticker van die 2000 MT, MT 7 op staat
 
Sneks 3-11-02?12:50 Print reply
Posts: 2499
en als je je cilinder uitboord moet je natuurlijk ook je kop aanpassen, anders gaat je zuiger er lekker tegenaan knallen
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SIWWN 3-11-02?15:10 Print reply
Posts: 7079
Dat snap ik nou niet...

Als je een stootrand hebt in je cilinder dan komt het buitenste deel van je zuiger tot die stootrand..

Het binnenste is meestal boller maar de stootrand is meestal wel 3,4,5mm ofsow...
Dus is het binnenste deel van de zuiger dan 5+mm hoger als het buitenste deel?

Want anders komt ie niet tegen de kop aan en de kop is ook bol..
 
Nasic 3-11-02?16:38 Print reply
Posts: 890
de lagers van de balansas zijn allebeide hetzelfde, dus je kunt dezelfde als links nemen.

maar waarom ga je niet voor een overmaatje van Top performances? of zijn die er niet? Want volgens mij zitten er standaard ASSO zuigertjes in de top cilindertjes. verder bem ik bang dat je niet wegkomt met je koppakking en cilinderhemd als je naar 50mm uit gaan boren.
 
Ducati 900SS
Sneks 3-11-02?17:04 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: SIWWN = MT = MT

Dat snap ik nou niet...

Als je een stootrand hebt in je cilinder dan komt het buitenste deel van je zuiger tot die stootrand..

Het binnenste is meestal boller maar de stootrand is meestal wel 3,4,5mm ofsow...
Dus is het binnenste deel van de zuiger dan 5+mm hoger als het buitenste deel?

Want anders komt ie niet tegen de kop aan en de kop is ook bol..


kijk maar naar dit plaatje en denk je in wat er gebeurt als je de boring vergroot

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 2147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved