Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Carburateurverwarming aansluiten=uitvallen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60468 - Carburateurverwarming aansluiten=ui...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

coupequattro 7-2-2010 12:27 Print topicpost

Posts: 958
Goedemiddag,

Ik heb sinds gisteren een 21mm dellorto carburateur op mijn senda gezet. Afgesteld, loopt nu bijna goed maar ik zit met een probleem.
Zodra ik beide slangetjes van de carburateurverwarming aansluit en start, loopt hij 4-5 seconden en valt dan uit om geen benzine meer te krijgen. Zodra ik 1 van de 2 slangetjes lospak hoor ik een zuigend geluid, en daarna loopt de vlotterbak weer vol en kan hem weer starten.
In mijn ogen zorgt de carburateurverwarming dus voor een onderdruk in de carburateur, waardoor hij geen benzine meer krijgt.
Wat kan hier de oplossing voor zijn, liefst met werkende carburateurverwarming?
 

Maup 7-2-2010 12:29 Print reply

Posts: 4353
Slangetjes wel goed aangesloten? Niet per ongeluk op de olienippel oid??
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
coupequattro 7-2-2010 12:40 Print reply

Posts: 958
Alle slangetjes goed aangesloten.
 
Pixl 7-2-2010 13:06 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Alle slangetjes goed aangesloten.



Zeker weten, of met een natte vinger?
 
So fuckin' what!?
coupequattro 7-2-2010 13:13 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]



Zeker weten, of met een natte vinger?


100% zeker, zelf gecontroleerd, heeft eerder(met 50cc) zo gelopen, en heb brommerboer nagevraagd.
 
coupequattro 7-2-2010 13:58 Print reply

Posts: 958
Net een stuk gereden, ong 7 km. Hierbij opgemerkt dat hij te warm wordt. Carburateurverwarming was niet aangesloten, schroeven in slangen gedraaid.
Voordat ik wegging kvs bijgevuld tot max, toen ik hem startte was het peil alweer op minimum, 2 sec later ofzo. Peil zakt niet verder. Toen ik thuiskwam weer bijgevuld en gestart, na 2 sec staat het peil alweer op minimum. Ik kan geen lekkage oid vinden.
Slang op de kop wordt heet, radiateur was lauw, slang van radiateur naar pompje was lauw. Kvs in reservoir(voor het bijvullen) was gewoon koud.

 
antonhonda 7-2-2010 14:00 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Net een stuk gereden, ong 7 km. Hierbij opgemerkt dat hij te warm wordt. Carburateurverwarming was niet aangesloten, schroeven in slangen gedraaid.
Voordat ik wegging kvs bijgevuld tot max, toen ik hem startte was het peil alweer op minimum, 2 sec later ofzo. Peil zakt niet verder. Toen ik thuiskwam weer bijgevuld en gestart, na 2 sec staat het peil alweer op minimum. Ik kan geen lekkage oid vinden.
Slang op de kop wordt heet, radiateur was lauw, slang van radiateur naar pompje was lauw. Kvs in reservoir(voor het bijvullen) was gewoon koud.



wel ontlucht ?

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
coupequattro 7-2-2010 14:05 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]


wel ontlucht ?



Na cilinderwissel 250 km gereden, was toen goed ontlucht(lopen met dop eraf) toen vanzelfsprekend rustig aan gedaan.
Net even wat harder gereden, dan wordt hij te warm, zodra ik rustig rijd is er niks aan de hand.
Thermostaat is eruit btw.
 
jeroentjen13 7-2-2010 17:34 Print reply
Posts: 850
dan kan het niet anders dan je toevoer naar je carb, dat je deze op een overloop heb aangesloten... anders zou je peil niet zakken
en door dat er water in zit, strt hij ook niet
 
rens tzr 7-2-2010 20:19 Print reply
Posts: 244
ik heb ook een 21mm dellorto op m'n tzr maar daar zit geen verwarming op.
maar er zit wel aan bijden zijde een nippel maar dat is de overloop!!!
 
kpotmake 7-2-2010 20:22 Print reply

Posts: 3065
weet je zeker dat het carb verwarming is wat je hebt aangesloten? op een 21mm phbg zit namelijk geen carb verwarming, wel 2 aansluitingen die er op lijken, en die zijn voor de overloop

met andere woorden, als jij een 21mm phbg carb hebt loopt je brommer nou waarschijnlijk op benzine en kvs

maak eens een foto van waarop je ze hebt aangesloten.

zo ziet een phbg carb eruit:



de aansluiting naast de gasschijf is voor ontluchting, als je hier kvs op hebt aangesloten weet je nou waar het aan ligt

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 7-2-2010 om 20:24 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
rens tzr 7-2-2010 20:23 Print reply
Posts: 244
je moet er 1 slang af halen en de ander op bijde nippels aan sluiten als je er schroeven in draait heb je kans dat het gaat lekken.

 
coupequattro 7-2-2010 20:30 Print reply

Posts: 958
Heren, wij danken u. Ik snap hem.
Carbverwarmingsslangen verbind ik door.
 
kpotmake 7-2-2010 20:34 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Heren, wij danken u. Ik snap hem.
Carbverwarmingsslangen verbind ik door.

op de carb zelf niet doorverbinden he! dan loopt ie dadelijk helemaal niet meer
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
coupequattro 7-2-2010 20:39 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

op de carb zelf niet doorverbinden he! dan loopt ie dadelijk helemaal niet meer



Nee. Ik snap hoe het werkt,.
 

Dit topic is 4068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved