Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Onregelmatig lopen Honda MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60455 - Onregelmatig lopen Honda MTX-SH
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek27 5-2-2010 17:12 Print topicpost

Posts: 633
Hallo,

Ik heb een Honda MTX-SH met NSR blok. Er ligt een 50cc GE2 Charmo cilinder onder, met een 18mm keihin carburateur (98 sproeier) en een Proma uitlaat.

Mijn probleem is het volgende: Hij loopt niet mooi regelmatig, hij komt niet hoog in de toeren en is moeilijk af te stellen.

Met onregelmatig lopen bedoel ik dat hij veel knettergeluid achter elkaar maakt, en dan ineens een tussenpose..

Kan dit misschien liggen aan mijn ontsteking?
Deze staat nu op originele tijd.

Groetjes!!
 
flappie business

BenjaminDG 5-2-2010 17:15 Print reply

Posts: 4605
Ontsteking op zijn vroegst zetten (de grondplaat aanpassen als het moet om hem nog vroeg te zetten) en daarna zien hoe hij reageert.

Meestal staat hij goed als hij op het vroegste staat, maar beter zet je hem iets later om vooronsteking te voorkomen (als dat het geval is).
 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-2-2010 17:35 Print reply

Posts: 9841
voorontsteking voorkomen is niet echt handig. dan zul je nooit de true powers unleashen.
denk dat je pingelen wilt voorkomen

 
Too cool for school!
BenjaminDG 5-2-2010 17:40 Print reply

Posts: 4605
Ja dat liefst ook maar met een 50cc cilinder heb je dat niet gauw.

 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-2-2010 17:44 Print reply

Posts: 9841
dus je bedoelt echt voorontsteking?
succes dan maar als je na bdp gaat ontsteken zakt je efficientie meteen met factor miljoen.

edit: om maar beetje ontopic te blijven... ik denk dat je ergens een lek hebt in je inlaat.
als je ontsteking op de normale vervroeging staat zou ie niet onregelmatig moeten gaan lopen. het zal niet optimaal zijn, maar geen reden voor onregelmatigheid. Hoe is je membraan?


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 5-2-2010 om 17:45 uur.
 
Too cool for school!
Niek27 5-2-2010 17:56 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dus je bedoelt echt voorontsteking?
succes dan maar als je na bdp gaat ontsteken zakt je efficientie meteen met factor miljoen.

edit: om maar beetje ontopic te blijven... ik denk dat je ergens een lek hebt in je inlaat.
als je ontsteking op de normale vervroeging staat zou ie niet onregelmatig moeten gaan lopen. het zal niet optimaal zijn, maar geen reden voor onregelmatigheid. Hoe is je membraan?


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 5-2-2010 om 17:45 uur.


Mijn membraan?
Volgens mij staan die klepjes ietsjes van het opening afstaan (dat ie dus altijd als ietsjes losstaat).. Zou dat het probleem zijn?
 
flappie business
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-2-2010 18:17 Print reply

Posts: 9841
euh ja. niet zo gek dat je em niet afgesteld krijgt

Toch zou je membraan in hogere toeren minder van invloed moeten zijn. zorg eerst maar eens dat die goed is, want dat moet gewoon goed zijn.

 
Too cool for school!
RBN 5-2-2010 19:03 Print reply

Posts: 858
Hoe weet je hoe vroeg je de ontsteking maximaal kan zetten zonder problemen?
 
JB1 5-2-2010 22:18 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Hoe weet je hoe vroeg je de ontsteking maximaal kan zetten zonder problemen?


Om er zeker van te zijn.
Helemaal naar links draaien, en dan 1mm terug.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Niek27 6-2-2010 16:50 Print reply

Posts: 633
Okee, de ontsteking staat nu op z'n vroegst en dan 1mm terug.
Met de originele luchtfilterslang loopt hij aardig goed (als de choke aan is bijna perfect), maar als ik dan de ontgrensde (van een mtx-125cc volgens mij) luchtfilterslang aansluit dan kan je hem niet goed afstellen..
Ik heb er nu een 90 sproeier in.. Eerst had ik 98, en toen was de bougie helemaal nat en zwart..

Moet ik er tussenin gaan zitten, op ongeveer 94??

Of iemand anders andere suggesties?
 
flappie business
Freddy-fish 6-2-2010 16:53 Print reply

Posts: 2129
als hij met choke beter loopt moet je groter sproeiertje steke
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Niek27 6-2-2010 21:14 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
als hij met choke beter loopt moet je groter sproeiertje steke


Ik heb er nu 104 in zitten, en nu rijdt hij met de choke ook redelijk in de 3e en 4e..
Morgen zal ik er eens 115-125 in zetten, het wordt me nu iets te laat..
Morgen horen jullie meer
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!
 
flappie business
der Chef 6-2-2010 22:34 Print reply

Posts: 3265
Is je cdi wel goed? Mijn oude mtx wou ook geen toeren maken, liep heel onregelmatig en stopte iedere keer voor aantal seconden.

Edit: Laatmaar, zie dat het al beter gaat nu.

Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 6-2-2010 om 22:38 uur.
 

Dit topic is 1996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved