Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - lekage, cilinder en membraam vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1248 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60454 - lekage, cilinder en membraam vraag
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DJL1993 5-2-2010 17:04 Print topicpost
Posts: 131
hallo,
ik zit nu weer met de volgende probleem met mijn andere MT blok.

die had ik laatst gereviseerd , nieuwe keerringen, lagers en pakking. alles netjes terug in gedaan olie erin doen. en dat was het weer voor vandaag.

volgende dag: ik lekker zin om te crossen, lag er een plak olie op de grond niet zo'n hele grote maar toch. ik dacht echt zo van oh nee straks moet ik de blok weer uit elkaar halen...

vragen:
1- hoe kan dat die lekage? mijn pakkingen waren niet gescheurd ofzo.

2- ik heb 2 cilinders, 1 van 50CC en 1 van 80CC. nu heb ik een nieuwe cilinder van een gast op MP gekocht(een 50CC)
alleen de cilinder gat is even groot als die van de 80CC maar er staat 50CC? hoe zit het nou? die gast zij dat het een 50CC is...

3-mijn membraam past niet op de nieuwe cilinder moet ik dan gewoon een andere kopen?

Bedankt!
 

BenjaminDG 5-2-2010 17:08 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
hallo,
ik zit nu weer met de volgende probleem met mijn andere MT blok.

die had ik laatst gereviseerd , nieuwe keerringen, lagers en pakking. alles netjes terug in gedaan olie erin doen. en dat was het weer voor vandaag.

volgende dag: ik lekker zin om te crossen, lag er een plak olie op de grond niet zo'n hele grote maar toch. ik dacht echt zo van oh nee straks moet ik de blok weer uit elkaar halen...

vragen:
1- hoe kan dat die lekage? mijn pakkingen waren niet gescheurd ofzo.

2- ik heb 2 cilinders, 1 van 50CC en 1 van 80CC. nu heb ik een nieuwe cilinder van een gast op MP gekocht(een 50CC)
alleen de cilinder gat is even groot als die van de 80CC maar er staat 50CC? hoe zit het nou? die gast zij dat het een 50CC is...

3-mijn membraam past niet op de nieuwe cilinder moet ik dan gewoon een andere kopen?

Bedankt!


1: Teveel olie in je blok? Slechte pakkingen (hoeven daarom niet gescheurd te zijn maar zijn misschien al te veel gebruikt, doe er eens vloeibare pakking op).

2: Slag van een Honda mt/mb80cc blok is langer daarom heb je dan ook 80cc, de boring kan misschien wel de zelfde zijn.

3: Maak eens een foto

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 5-2-2010 om 17:08 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 5-2-2010 17:08 Print reply

Posts: 29286
punt 1:
kan dat een keering of iets dergelijk er verkeerd inzit?
gewoon kijken waat het vandaan komt en dan gaan kijken wat er mis is.

punt 2:
80cc is 45mm en 70cc is 45mm.
Op een 70cc immitatie staat gewoon 49cm3

alleen de 80cc cilinder is hoger en heeft meer koelribben.

punt 3:
heb je een 2 of 4 kleps?

2 kleps zit er standaard in 4 kleps moet er inderdaad bij veel mt cilinders wat uit worden gehaald.
 
BenjaminDG 5-2-2010 17:11 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
punt 1:
kan dat een keering of iets dergelijk er verkeerd inzit?
gewoon kijken waat het vandaan komt en dan gaan kijken wat er mis is.

punt 2:
80cc is 45mm en 70cc is 45mm.
Op een 70cc immitatie staat gewoon 49cm3

alleen de 80cc cilinder is hoger en heeft meer koelribben.

punt 3:
heb je een 2 of 4 kleps?

2 kleps zit er standaard in 4 kleps moet er inderdaad bij veel mt cilinders wat uit worden gehaald.


Punt3: of je moet een opvul blokje gebruiken Moet je geen stukken uit het membraam huis halen. Maar als dit de inlaat van het mengsel verbetert kun je het wel doen.
 
Vlaanderen vrij!
DJL1993 5-2-2010 17:13 Print reply
Posts: 131
probleem
1- nee niet te veel olie in mijn blok gedaan gewoon 1L of minder zelfs, het komt van de carter helften.

2- ok dan is het gewoon een 50CC

3- ik heb een 2 kleps maar hij past er voor geen meter in, qua lengte en hoogte wel maar hij is te lang.

ik zal zo foto's maken eerst ff eten

Dit bericht is gewijzigd door DJL1993 op 5-2-2010 om 17:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door DJL1993 op 5-2-2010 om 17:19 uur.
 
kenny77 5-2-2010 17:16 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993

2- ok dan dus het is gewoon een 50CC



Nee 70cc voor 50blok.
 
DJL1993 5-2-2010 17:21 Print reply
Posts: 131
btw het is een hmhonderd nog wat cilinder

Dit bericht is gewijzigd door DJL1993 op 5-2-2010 om 17:21 uur.
 
Derbi-Olaf 5-2-2010 17:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
btw het is een hmhonderd nog wat cilinder

Dit bericht is gewijzigd door DJL1993 op 5-2-2010 om 17:21 uur.

166-167 ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
DJL1993 5-2-2010 17:58 Print reply
Posts: 131
167
 
BenjaminDG 5-2-2010 18:00 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
167


Ow die cilinders zijn zeldzaam en zeer degelijk

Hopelijk is de binnenwand nog goed?
 
Vlaanderen vrij!
DJL1993 5-2-2010 18:01 Print reply
Posts: 131
ja die is nog helemaal in orde
alleen mn membraam is te lang ofzo:P
 
Gerard1793 5-2-2010 18:06 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
167

Dat is een 80 cc. HM-166 is 50cc, HM-167 is 80cc.
Dan heb je nog de HM-166S(low) en de HM-166F(ast) Cilinderkoppen.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 5-2-2010 18:07 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Dat is een 80 cc. HM-166 is 50cc, HM-167 is 80cc.
Dan heb je nog de HM-166S(low) en de HM-166F(ast) Cilinderkoppen.


HM167 is de snelle cilinder van een honda 50 blok.

mt8 etc is hm 183.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-2-2010 om 18:07 uur.
 
DJL1993 5-2-2010 18:09 Print reply
Posts: 131
ok dan ik weet wel dat het een HM-1?? nog wat cilinder is
heb je daar dan speciale membramen voor? of moet ik gewoon echt een ori membraam kopen
 
Gerard1793 5-2-2010 18:10 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


HM167 is de snelle cilinder van een honda 50 blok.

mt8 etc is hm 183.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-2-2010 om 18:07 uur.

Ow weer wat geleerd Ik dacht dat hm167 mt8 was
:P
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
BenjaminDG 5-2-2010 18:12 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
ok dan ik weet wel dat het een HM-1?? nog wat cilinder is
heb je daar dan speciale membramen voor? of moet ik gewoon echt een ori membraam kopen


Volgens mij heb je geen membraam dat gemaakt is voor een honda blok.

Heb je daar een foto van?
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 3877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved