Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Licht spoel, Drd racing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60438 - Licht spoel, Drd racing
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4274 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Garciyano 4-2-2010 19:26 Print topicpost

Posts: 616
Hallo,

Ik heb een vraag, want dit is mij iets onduidelijk.

zit mijn lichtspoel achter m'n ontstekings kap??
dus ook achter 't vliegwiel??
dus op m'n ontsteking?

want me koplamp doet het dus nog steeds niet..,

en ik wil dus alles door meten maar moet dus beginnen bij m'n licht spoel, maar als ik daar voor dus me vliegwiel d'r af moet halen, zit k met een probleem want heb geen lucht sleutel niks..

hoe kan ik m'n licht spoel op meten??

Weet iemand ook wat ik daar uit moet meten?? hoeveel dat moet wezen??

Mvg. Aymen

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 4-2-2010 om 19:32 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||

Arjan 2-Stroke 4-2-2010 21:03 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
Hallo,

Ik heb een vraag, want dit is mij iets onduidelijk.

zit mijn lichtspoel achter m'n ontstekings kap??
dus ook achter 't vliegwiel??
dus op m'n ontsteking?

want me koplamp doet het dus nog steeds niet..,

en ik wil dus alles door meten maar moet dus beginnen bij m'n licht spoel, maar als ik daar voor dus me vliegwiel d'r af moet halen, zit k met een probleem want heb geen lucht sleutel niks..

hoe kan ik m'n licht spoel op meten??

Weet iemand ook wat ik daar uit moet meten?? hoeveel dat moet wezen??

Mvg. Aymen

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 4-2-2010 om 19:32 uur.


ja, je lichtspoel zit achter je vliegwiel,
je hoeft niet je vliegwiel eraf te halen als je alleen wilt doormeten.
je kunt de draden uit je blok volgen, er gaan een paar draden naar je cdi, en 1 naar de neutraal schakelaar, en dan blijft er wss nog 1 draadje over,(meestal een gele) die is van je lichtspoel, dan zet je de plus van je multimeter op dat draad, en de min van de meter op het frame, dan start je je brommer en kun je kijken hoeveel voltage je hebt

Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 4-2-2010 om 21:06 uur.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
Garciyano 4-2-2010 22:00 Print reply

Posts: 616
Oke oke,

nu heb ik schakelaartje gevonden en met de multimeter net ff door gemeten, hier heb ik toen de weerstand van gemeten.

Maar ik kreeg echt een hele grote weerstand door soms toren hoge pieken, dat ie het niet eens aan kon op 200 dus hij slaat gewoon door zeg maar.

is mijn spoel dan stuk?? en wat moet er dan vervangen worden?? heel me ontsteking ofso??

en dat volt meten ga ik morge doen, ben nu net binnen heb de hele tijd buiten gestaan en van alles geprobeerd door te meten zo ver mijn kennis over elektro rijkt :P dus ik begreep er af en toe geen kut van :P

ik heb nu wel een zieke beun oplossing gemaakt, maar hier wil ik absoluut niet lang mee rond rijden omdat ik daar niet tegen kan dat iets kapot is.. heb nu een draad getrokken van me accu dan een schakelaar en op me klein licht gezet achter me koplamp zonder iets daar tussen, hij doet het goed, maar dit is enkeld tijdelijk want vind het echt te beun

kan dit trouwens nog kwaad dat er niets tussen zit?? geen spanningsregelaar nodig ofso :P niet dat alels zometeen naar z'n klote is want daar heb ik helemaal geen zin in XD
 
Senda DRD RACING 07 ||
-derbi-drd 5-2-2010 15:55 Print reply

Posts: 35
meet maar is op je accu als ie uit staat en als ie loopt met wat gas geven als je meer volt hebt als ie loopt is je licht spoel nog goed en zit je probleem ergens anders.

heb zelf gehad dat de stekker verbinding geoxideert was van de lichtspoel naar de accu toen deet na een poosje niks het meer omdat de accu niet werd geladen.
 
Garciyano 24-2-2010 13:51 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -derbi-drd
meet maar is op je accu als ie uit staat en als ie loopt met wat gas geven als je meer volt hebt als ie loopt is je licht spoel nog goed en zit je probleem ergens anders.

heb zelf gehad dat de stekker verbinding geoxideert was van de lichtspoel naar de accu toen deet na een poosje niks het meer omdat de accu niet werd geladen.


Dat is een hele goeie!!

waar zit dat stekkertje?? want mijn accu laad niet meer op. en alles begint zwakker tot niet meer te branden bij het inschakelen er van! :( als k m'n knipperlicht aanzet valt gewoon me dashboard uit... (digitaal) en ik meet nog maar een voltage van 6V. over mijn accu van 12v.
 
Senda DRD RACING 07 ||
ChielTZR 24-2-2010 16:03 Print reply

Posts: 6016
Zit de koplamp op je accu dan?

dacht dat het direct van de lichtspoel afkwam.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 4274 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved